Avto
1 ogledov

MX-5: Kot jezdec v sedlu

Mazda MX-5 je po dvajsetih letih in treh generacijah še vedno moderen in športen
1/22
Žurnal24 main
Začetnica novodobnega roadsterja mazda MX-5 je beleži dve desetletji obstoja in uspehov. V ta namen je Mazda izdala posebno različico kultnega dvosedežnika, ki je zdaj naprodaj tudi v Sloveniji.

Posebna mazda MX-5 anniversary je v omejenem številu 2000 primerkov na voljo ljubitelje dirkanja in užitkov vožnje zgoraj brez v Evropi. Vseh 2000 avtomobilov so označili s številkam od 1 do 2000, kupcem pa je v Sloveniji na voljo za najmanj 19.980 evrov, v ceno pa je že všteta kovinska barva. Jubilejno mazdo dobite z 1,8-litrskim bencinskim motorjem (93 kW/126 KM) in petstopensjkim menjalnikom, opcijsko je pri modelu z dvolitrskim bencinskim motorjem možno naročiti tudi ročni šeststopenjski menjalnik. Oba motorja, tako 1,8-litrski kot močnejši dvolitrski (118 kW/160 KM) bosta od jeseni zadovoljevala tudi Euro5 norme.

Mazda MX-5 | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main



Spodobna cena, jubilejni dodatki
Od navadne mx-5 z opremo emotion boste morali za jubilejno mazdo odšteti le dodatnih 100 evrov, za ta denar pa dobite meglenki, usnjeni volan in gumb prestavne ročice, mehko platneno streho, kovinska pedala, 17-palčna aluminijasta platišča iz lahke litine, vzglavnike sedežev v barvi vozila, del armaturne plošče v barvi vozila, posebne obloge pragov iz nerjavečega jekla z vgravirano evropsko številko, logotip 20th aniversary na odbijačih.

Japonska filozofija
Mazda mx-5 velja za ikono v svojem segmentu. Predvsem zaradi odličnih voznih sposobnosti, prav na tem modelu pa je Mazda v zadnjih 20 letih zgradila dobršen del svojega ugleda. Filozofija roadsterja izvira iz japonske tradicije Jimba Hittai, kar pomeni zlitje jezdeca in konja v celoto, v praksi pa pomeni, da so Japonci v dvosedežni avtomobil vgradili lahke materiale, ki pripomorejo k nizki masi, zmogljive motorje, ojačitve na podvozju in dosegli idealno ravnotežje za  uživanje pri vožnji skozi ovinke. Anniversary je po zaslugi dodatne torzijske ojačitve v motornem prostoru še bolj obvladljiv, krmiljenje pa bolj natančno in neposredno.

Po roadsterju naj bi posegali predvsem mlajši od 25 do 35 leta in starejši od 45 do 65 leta. Zadnjih naj bi bilo kar okoli 40 odstotkov.

Mazda MX-5 | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

Kratka zgodovina mazde MX-5

1979
– Ameriški novinar Bob Hall Mazdinem tehničnem direktorju Kenichiju Yamamotu predlaga, naj Mazda razvije majhen športni roadster.

1984 – Pričetek razvoja Mazde MX-5 v Mazdinem razvojnem centru v Hirošimi.

1989 – Pričetek proizvodnje na Japonskem in premiera na avtomobilskem salonu v Chicagu.

1990 – Začetek prodaje v Evropi, tudi v Sloveniji.

1998 – Na avtosalonu v Ženevi je predstavljena druga generacija.

2000 – Prodaja v svetovnem merilu doseže številko 600.000, v Evropi je vsak četrti prodani roadster mazda MX-5

2005 – Na avtosalonu v Ženevi je predstavljena tretja generacija s platneno streho.

2009 – Predstavitev prenovljene generacije (z mehko platneno streho in trdo električno zložljivo streho.

2010 – Prodaja doseže številko 875.000 primerkov. V Sloveniji je bilo v 20 letih prodanih 206 primerkov mazde MX-5, največ leta 2001, kar 102 avtomobila.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.