Pri Fordu pravijo, da bo električna različica njihovega najbolje prodajanega avtomobila v Evropi, zabaven značaj dopolnila še z novo energijo, prinaša pa tudi novi razvojni korak značilne pumine oblike.

Produktni vodja za ford pumo gen-E pri evropskem Fordu Jan Herzog je na predstavitvi povedal, da so s pumo uspešno zaključili ponudbo električnih avtomobilov. Še pred dobrim letom jo je predstavljal le ford mustang mach-E, danes pa je v njej že šest modelov.
Puma gen-E je plod odločitve, ki so jo sprejeli še pred začetkom njenega razvoja, da ne oblikujejo posebnega električnega modela, kar je bilo značilna predvsem za začetke elektromobilnosti, ampak ponudijo električno različico bencinskega modela. S tem so izhajali iz bencinske pume, ki se je izkazala za zelo uspešen avtomobil, in jo spremenili v električni avtomobil, s katerim lažje nagovarjajo kupce, ki niso naklonjeni velikim spremembam. Kupec se lahko zato odloči za električno različico avtomobila z več možnostmi pogona.

Športni zgled
Oblikovno je bila puma zelo uspešen avtomobil, zato niso hoteli korenito posegati na njeno zunanjost, je dodal Herzog, ampak so jo hoteli le nadgraditi s svežim videzom. Ta se odraža predvsem v drzni obliki ščita, ki nadomešča klasično masko in se zgleduje po električnem mustangu mach-E. Izstopajo še športni zadnji spojler in aerodinamična oblika kolesnih platišč. S temi spremembami so med drugim dosegli 25-odstotno izboljšanje aerodinamike, kar je pomembno predvsem za solidni doseg ob razmeroma majhni bateriji.
Notranjost je bolj ali manj enaka kot na drugih pumah z manjšimi spremembami. Ena je ta, da je zaradi zasnove električne platforme MEB ročica za regulacijo pogona na desni strani volanskega obroča. Prostor, ki je med prednjima sedežema ostal, ker ročica menjalnika ni potrebna, so oblikovalci izkoristili za vgradnjo sredinskega grebena. Po eni strani so s tem notranjosti dodali dodatna odlagališča, notranjost grebena pa so izkoristili tudi za vgradnjo tehnike za hitro polnjenje baterije.

Greben je, predvsem zaradi dodatnih odlagališč, dobrodošel in uporaben dodatek v notranjosti, ki je sicer enako prostorna kot v pumi, kar pomeni, da se solidno sedi tako spredaj kot tudi zadaj. Morda velja omeniti zgolj pripombo enega od novinarskih kolegov višje rasti, ki se je pritožil, da se zaradi grebena ne more udobno usesti, saj mu zmanjka prostora za noge. Morda bi to lahko bil eden od faktorjev, ki jih bo treba upoštevati.
Gigabox
Baterija je vgrajena pod dno avtomobila, kar pomeni, da je zadaj, ker ni posode za gorivo, ostalo veliko prostora za povečanje "megaboxa", dodatnega predala za predmete pod dnom prtljažnika. Ta je veliko dodatne prtljage "požrl" že v prejšnji izvedbi, zdaj pa je še vidno večji, kar smo se lahko prepričali tudi na predstavitvi. Pri Fordu ga zato imenujejo kar "gigabox".

Celotni prtljažnik pod zgornjo linijo naslonjal tako meri 523 litrov, do strehe pa se poveča na 570 litrov. Herzog je povedal, da je s 523 litri prtljažnik pume gen-E praktično enak kot nekoč v karavanskem mondeu, kjer se nam je zdel velikanski. To je gotovo soliden dosežek v razmeroma majhnem avtomobilu. Omenimo pa še sprednji prtljažnik pod motornim pokrovom, ki tudi razpolaga s solidnimi 43 litri prostora za kable in ostalo opremo avtomobila.
Učinkovito polnjenje
Herzog je izpostavil tudi odločitev za učinkovitost električnega pogonskega sklopa predvsem, ko gre za polnjenje. Pri Fordu vzpodbujajo predvsem počasno polnjenje z izmeničnim tokom na domu, kjer so lahko stroški elektrike precej nizki. Za tiste, ki bi se s pumo gen-E radi odpravili tudi na daljše vožnje, pa so poskrbeli s precej ravno krivuljo hitrega polnjenja z izmeničnim tokom.

Za polnjenje baterije z 10 do 80 odstotkov zadostuje vsega 23 minut, vendar to ni najbolj pomemben podatek. Bolj pomembno je, da prvih 17 minut polnjenje poteka z močjo 100 kilovatov, potem se šele moč počasi zmanjša na 60 in potem na 40 odstotkov. Tudi po 23 minutah polnjenje poteka z močjo 40 kilovatov, kar je dober dosežek ob dejstvu, da na marsikaterem avtomobilu moč polnjenja tedaj že pade na 11 kilovatov ali manj.
Pri Fordu pravijo, da bi ljudi radi vzpodbudili, da se ne zadržujejo predolgo na hitrih polnilnicah, ampak izkoristijo okno, v katerem polnjenje deluje s polno močjo. Potem pa se odpeljejo naprej in po potrebi baterijo polnijo pozneje.

Majhna poraba energije
Tega sicer nismo mogli preskusiti v praksi, lahko pa smo preskusili trditev, da puma gen-E z razmeroma majhno baterij s kapaciteto 43 kilovatnih ur lahko prevozi do 367 kilometrov ( v mestu celo do 523 kilometrov). Ta namreč izhaja iz WLTP porabe 13,1 kilovatne ure.
Na kombinaciji mestnih, regionalnih in avtocest v vinorodni pokrajini med "prestolnico nutelle" Albo in prvo italijansko prestolnico Torinom smo namreč dosegli porabo, ki je tik pred koncem vožnje z začetnih 15 padla pod 14 kilovatnih ur na sto kilometrov. 13,1 kilovatne ure je sicer bilo nedosegljivih, a tudi omenjena poraba je več kot solidna in obeta, da bo trditev o dosegu v veliki meri lahko uresničena.

Kar se tiče same vožnje pume gen-E je ta tudi nadgradnja že sicer solidno dinamičnih voznih lastnosti bencinskih pum. K temu gotovo pripomore tudi baterija, ki je vgrajena pod dno avtomobila, zaradi česar je težišče nizko. Fordovi inženirji so se očitno uspešno spopadli s povečanem mase avtomobila in podvozje uglasili tako, da ostaja presenetljivo dinamično in omogoča tudi športno slog vožnje, ki smo ga iz fordov vajeni od nekdaj.
Možna je celo vožnja z e-pedalom, ki omogoča tudi ustavitev avtomobila brez uporabe zavornega pedala. Vendar pa e je kar intenzivno in lahko slabo vpliva na počutje potnikov, če voznik ne zna idealno ravnati s pedalom plina. Za to je sicer potrebne nekaj vaje. Res pa je, da je tudi v načinu brez e-pedala rekuperacija precej intenzivna, zato elektromotor ima tudi v navadnem načinu solidno moč motornega zaviranja.
Najcenejša izbira
Pri Fordu so močno poenostavili izbiro, saj je mogoče izbirati med dvema paketoma opreme in tremi paketi nadgradnje (udobje, zima in pomoč vozniku). Trenutno je puma gen-E na ceniku na voljo po ceni 32.188 evrov, v primeru popustov in financiranja pa za 28.990 evrov. Če dodamo še veljavno subvencijo, ki je trenutno 7.200 evrov, je najnižja cena 21.790 evrov. To je 1.100 evrov manj od klasične bencinske pume s samodejnim menjalnikom. Prvim kupcem omogočajo nakup domače polnilne postaje s 50-odstotnim popustom.

🍓 Vroča dekleta čakajo na vas na 👉 𝗦𝗲𝘅𝘁𝗼.𝗹𝗶𝗳𝗲