Avto > Na Štrom
5213 ogledov

Od blizu smo si ogledali sodobno "isetto"

geneva motor show 2024 Microlino
1/17
Saša Despot
Poleg velikih igralcev se je na avtomobilskem salonu v Ženevi predstavilo tudi nekaj majhnih nišnih igralcev. Eden najbolj zanimivih je gotovo bilo podjetje Micro Mobility, ki je v Ženevo prišlo z microlinom lite. Brez skrbi, nima povezave z BMW.

Microlino, ki prihaja iz švicarskega družinskega podjetja, ki ga vodijo oče in dva sinova, v svetu mobilnosti na kratke razdalje ni nekaj novega, saj je močnejša različica, ki doseže hitrost 90 kilometrov na uro, na trgu že od leta 2022. A zdaj so pri Micru osnovnemu microlinu dodali še microlino lite, ki doseže največjo hitrost 45 kilometrov na uro in ga lahko vozimo z izpitom za kolo z motorjem. In tega so dejansko predstavili v Ženevi.

geneva motor show 2024 Microlino | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Za obe različici je sicer značilna posebnost v razredu majhnih štirikolesnikov. Namesto osnovnega okvirja iz cevnih profilov ter nanj potrjene oplate so jima namreč namenili pravo samonosno karoserijo. Mere so zares majhne, saj v dolžino merita le 2,5 metra, široka sta 1,47 metra, visoka pa 1,5 metra. Microlino lite razpolaga z stalno močjo 6 in največjo močjo 9 kilovatov, baterija s kapaciteto 5,5 kilovatne ure pa mu zagotavlja doseg okrog 100 kilometrov. Obstaja tudi možnost baterije s kapaciteto 11 kilovatnih ur, ki zadostuje za približno 177 kilometrov vožnje.

Specifikacije so torej precej zanimive, a kar microlina naredi privlačnega, je gotovo njegova oblika. Samonosna karoserija namreč povzema oblike starodobne BMW isette, vključno z velikimi vrati, ki se odpirajo naprej. Tako kot isetta, ima microlino tudi sončno streho, kot je pokazal kratek ogled, pa se volanski drog ne pomika skupaj z vrati, tako kot se je v isetti, ampak je fiksen. Poleg tega je microlino za tako majhen avtomobil tudi zelo prostoren, nad preglednostjo skozi velike steklene površine pa se ne gre pritoževati. K temu pa lahko dodamo še za microlinom segment presenetljivo velik 230-litrski prtljažnik s pravimi vrati. Žal pa s ceno okrog 18 evrskih tisočakov ni ravno najbolj poceni.

geneva motor show 2024 Microlino | Avtor: Saša Despot Saša Despot

O microlinu, ki ga švicarsko podjetje izdeluje v italijanskem Torinu, smo se v Ženevi pogovarjal s s sinom ustanovitelja podjetja Oliverjem Ouboterjem, ki nam je povedal, kaj jih je vodilo pri njegovem razvoju.

Zakaj ste se odločili za razvoj majhnega električnega vozila, ki obuja oblike starodobne BMW-jeve isette?

Naj začnem na začetku. Naše podjetje Micro je bilo ustanovljeno pred več kot dvajsetimi leti, ko smo razvili prvi skiro moderne dobe. Od tedaj so v središču našega delovanja vedno ostale majhne oblike mobilnosti, nove vrste mobilnosti. Vedno smo razmišljali v tej smeri. Leta 2016 smo prišli na idejo o avtomobilu. Izhajali smo iz tega, kako se avtomobili uporabljajo. V avtomobilu povprečno sedi 1,2 človeka, ki na dan prevozi le okrog 30 kilometrov. Večina avtomobilov je veliko prevelika za to, za kar se dejansko uporabljajo.

geneva motor show 2024 Microlino | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Naša zamisel je bila, da razvijemo vozilo , ki je odlično uporabno za vsakdanje razdalje, hkrati pa to izvaja na "cool" način.  Vozilo namreč ne sme imeti smisla le na papirju, ampak tudi v srcu, da ljudje ob pogledu nanj rečejo: "Vau. To mi je všeč. To hočem imeti.« To nas je vodilo pri razvoju microlina. Vendar pa se je kmalu izkazalo, da je kar velik izziv narediti "cool dizajn" avtomobila s tako majhnimi merami.

Vozilo je bilo namreč zelo kmalu videti kot škatla za čevlje na kolesih. Prizadevali smo si, da bi res imelo retro občutek "mehurčkastega avtomobila" iz preteklosti. Kakršna je bila BMW-jeva isetta. To je bila torej naša vizija, in z microlinom smo oblikovali novo produktno kategorijo. V njem vidimo nekaj takšnega, kot je tablični računalnik, ki ni niti pametni telefon niti prenosni računalnik, ampak nekaj vmes. Za microlino lahko torej rečemo, da ni ne motocikel in ne avtomobil, ampak nekaj vmes. Idealen za rutinske dnevne prevoze.

geneva motor show 2024 Microlino | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Kaj smo torej hoteli doseči.? Večina gospodinjstev ima dva avtomobila. Vsaj enega lahko nadomestimo s takšnim vozilom. Je namreč povsem dovolj za vsakdanje potrebe, za daljše razdalje pa lahko uporabiš prvi družinski avto. Čeprav ni pravi avtomobil, ga lahko uporabljate kot pravi avto. To velja predvsem za močnejšo različico, ki je res pravi majhen avtomobil.

Kako pa ste dosegli varnostna merila?

Gre za rahlo drugačno kategorijo, kot ste je običajno vajeni pri osebnih avtomobilih. Gre za enako kategorijo, kot je bil denimo renault twizy. Gre za lahka vozila, ki ne smejo biti težja od 450 kilogramov. Standardi so seveda malce drugačni. Vendar pa smo se stvari lotili po svoje, saj smo prvi, ki smo zares uporabili samonosno karoserijo. Smo edini v tej kategoriji, ki imamo zares samonosno karoserijo in ne cevnega okvirja s plastičnimi oplatami, kot velja za večino drugih vozil v tej kategoriji. Microlinovi tekmeci so bolj pokriti motocikli, tole pa je bolj zelo majhen in lahek avtomobil.

geneva motor show 2024 Microlino | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Kako vam je to uspelo? Microlinio ima vrata, ki se odpirajo naprej. Izvirna isetta je bila nevarna prav zaradi tega.

Kot prvo so vrata zelo težka, torej tudi zelo trdna. Varovalni drog je pod njimi. Ko pride do nesreče, je običajno najprej na udaru odbijač in ta je na microlinu zelo trden. Celoten varnostni koncept je podoben tistemu, ki ga je imel smart. Preprosto gre za zelo trdno varnostno kletko, ki varuje potnike. Seveda pa je treba upoštevati fiziko. Na ta način ne moremo doseči varnosti, ki jo zagotavlja konvencionalno velik avto. Je pa veliko bolj varen kot kolo ali motocikel. V tem smislu je microlino nekje vmes, kar je za mestno uporabo več kot primerno.

Kako pa ste dosegli maso pod 450 kilogramov? Microlino je še vedno pretežno izdelan iz jekla.

Pri zagotavljanju majhne mase smo naleteli na veliko izzivov. Na avtomobilu imamo denimo nekaj aluminija, s katerim samo zmanjšali maso. Morali smo se potrudili, da smo uporabili motor, ki ni pretežek, da smo uporabljali lahke komponente. Zelo smo morali premisliti, kaj storiti, da smo zmanjšali skupno maso. To je bil eden največjih izzivov pri razvoju.

geneva motor show 2024 Microlino | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Kako pa je s polnjenjem baterije? Gre za izmenično polnjenje?

Da, gre za izmenično polnjenje. Zamisel je, da baterije polnite na domači vtičnici. Dobre štiri ure traja, da baterijo popolnoma napolnite. Motor ima v močnejšem microlinu stalno moč 12,5 kilovata in največjo moč 19 kilovatov, v microlinu lite pa 6 oziroma 9 kilovatov. Obe različici imata sicer enake baterije in motorje. Hardversko sta torej enaki, vendar pa je elektronsko upravljanje urejeno tako, da je v primeru microlina lite hitrost omejena na 45 kilometrov na uro, omejena pa je tudi izhodna moč motorja. To vozilo lahko v nekaterih državah vozite že mladoletni, za močnejšo verzijo, ki doseže hitrost 90 kilometrov na uro, pa je treba imeti izpit B kategorije.

Torej gre v razlikah med obema različicama le za hitrost in moč, ali tudi kaj drugega?

Pretežno gre za to dvoje. Razlike so tudi v nekaterih barvah in opremi, a v glavnem sta avtomobila enaka. Gre za enak tip karoserije, enak tip zmogljivosti in za dinamiko, ki jo pričakujemo od majhnega mestnega avtomobila. To je dobro vedeti. Morda je microlino za svoj segment preveč razvit, vendar je to z varnostnega vidika gotovo v redu.

geneva motor show 2024 Microlino | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Microlina večinoma prodajate v zahodni Evropi. Prihajam iz Slovenije. Bi ga lahko prodajali tudi pri nas?

Absolutno je to možno. Najti moramo le partnerja, ki bi vozilo prodajal v Sloveniji. Trenutno smo pri širitvi sicer osredotočeni na Veliko Britanijo, kjer nas še ni bilo, ter na severno Evropo. Vendar bi se prav radi širili tudi v vzhodno Evropo. Microlino sicer v omejenem obsegu prodajamo v Romuniji. Glede na to, da je evropska homologacija enotna, moramo le najti ustreznega prodajalca.

dezurni@styria-media.si

geneva motor show 2024 Microlino | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Komentarjev 2
  • T_rex 12:28 08.marec 2024.

    Ni shans za ta dnar ... raj pochakam na TESLA 1; che\ko pride 1x 🚙

  • Toma 07:13 08.marec 2024.

    Naj dodajo še keson pa ga bo mogoče kakšna branjevka kupila ;-=