Portal Automobilwoche poroča, da je bilo januarja v Nemčiji registriranih 1.277 novih tesel, kar je 59,5 odstotka manj kot januarja lani.
Za primerjavo navajajo, da je avtomobilski trg v celoti zabeležil le triodstotni padec. Prodaja električnih vozil je celo močno zrasla, saj so jih prodali kar za 53,5 odstotka več kot januarja lani, v primerjavi z decembrom pa je ostala bolj ali manj enaka.

Kupci spet iščejo ICE avtomobile
Tesla Motors se s padajočo prodajo sicer spopada že nekaj časa. Njegov najbolj prodajani evropski model tesla model Y je padel celo na četrto mesto. Statistika podjetja Jato Dynamics poroča, da so lani v 28 državah prodali 209.214 električnih križancev, ki jih izdelujejo tudi v tovarni blizu Berlina. V primerjavi z letom 2023, ko je bil tesla model Y na prvem mestu, to pomeni 17-odstotni padec prodaje.
Tesle sicer s prvega mesta ni izpodrinil električni avtomobil, ampak cenovno dostopni majhen avtomobil dacia sandero, ki sta mu sledila renault clio in VW golf. To kaže, da kupce trenutno namesto dragih električnih bolj zanimajo dostopni avtomobili z motorji z notranjim zgorevanjem.
Tesla model Y je sicer še naprej najbolje prodajan električni avtomobil v Evropi in tudi edini, ki se uvršča med deseterico najbolje prodajanih. Kljub padcu prodaje še naprej dominira tudi na nemškem avtomobilskem trgu. Razlogov za manjšo prodajo je kar nekaj. Prvi je manjše povpraševanje po električnih avtomobilih nasploh, poleg tega pa se je v letih prodaje pokazalo, da so servisne storitve pomanjkljive in da se ne more uveljaviti v flotnem sektorju.

Nepredvidljiv ustanovitelj
K temu pa svoje dodaja tudi sam ustanovitelj podjetja Elon Musk. V kakšnem obsegu bi Muskovo politično udejstvovanje lahko vplivalo na prodajo avtomobilov, bomo videli šele letos. Gotovo pa je, da marsikaterega nemškega kupca zaradi udeležbe v Trumpovi predsedniki kampanji odgnal že lani, na padec prodaje pa bi lahko vplivala tudi njegova podpora skrajno desni stranki AfD ter nenavadna gesta na Trumpovi inavguraciji, ki je spominjala na hitlerjanski pozdrav.
V vsakem primeru januarske številke kažejo na padec prodaje, ki bi se lahko nadaljeval tudi v prihodnosti. Podoben padec Tesline prodaje so namreč zabeležili tudi na tradicionalno močnih trgih električnih vozil Švedski in Norveški. V Švedski so januarja zabeležili 44-odstotni, na Norveškem pa 38-odstotni padec prodaje.
Za padec prodaje bi lahko bilo krivih tudi več drugih dejavnikov. Eden je gotovo ta, da je Tesla Motors v začetku leta predstavila prenovljeni model Y, na katerega gotovo čaka nekaj potencialnih kupcev. Tudi tesla model 3 je po prenovi konec leta 2023 doživel hitro rast prodaje.
Upam, da bo Bruselj kmalu spregledal, da eko Evropa ne bo reševala sveta in bojo popustili malo pri vsem skupaj in si popravili splošno gospodarstvo, ki veliko temelji na avtomobilski industriji...
Trump bo uvedel 100 % carino na kitajske elek.avte. Polovico kupnine bo kupec plačal proizvajalcu polovico pa uncle Samu. Avti narejeni v ZDA pa ne bodo konkurenčni ne cenovno in ne kvalitetno tistim iz Kitajske. Tako Trump misli reševati ameriške… ...prikaži več proizvajalce na račun protrošnje lastnih državljanov. Noro razmišljanje norega človeka, ki misli, da se svet še vedno vrti po ameriških merilih in standardih..
Ali se je morda avtor vprašal kakšna je razlika v avtu in poprodajnih aktivnostih med Teslo in glavnimi kitajci? Morda bi prebral na kakšnem ''avto forumu'' preden napiše trditve.