Na sobotni večer 4. Julija 1925 se je namreč na Eifflovem stolpu v Parizu pojavil osvetljeni napis CITROËN, ki je tam ostal do leta 1934. Pri Citroënu pravijo, da so s projektom, ki je bil skoraj tako drzen kot gradnja Eifflovega stolpa sama, elektrificirali Pariz in svet, kar se odraža tudi v današnjem svetu, ko Citroën s svojimi inovacijami elektrificira avtomobilski svet.

André Citroën se sicer ni prvi domislil osvetlitve Eifflovega stolpa, ki so ga zgradili kot simbol mednarodne razstave leta 1889. Že tedaj so ga namreč osvetlili z 10.000 plinskimi svetilkami, do leta 1900, ko je v Parizu spet potekala svetovna razstava, pa so ga že osvetljevale električne svetilke. Leta 1907 se je na njem pojavila tudi velika osvetljena ura s premerom dobrih šest metrov.
Domislica za razstavo
Leta 1925, ko se je v Parizu približevala otvoritev velike razstave dekorativne in industrijske umetnosti, se je tedanji vodja uprave Eifflovega stolpa domislil, da bi lahko stolp izpostavili z osvetljenim oglasom. Izziv je zaupal dekoraterju Fernandu Jacopozziju, ki se je specializiral predvsem za osvetlitve stavb, kar je že dokazal z osvetlitvijo slavoloka zmage in notredamske katedrale.

Italijan je izziv sprejel, a je moral zanj najdi finančnika. Potem, ko so ga zavrnili v veleblagovnici Grand Magazins du Louvre in pri Renaultu, je za načrt končno navdušil Andréja Citroëna, ki je že imel precej izkušenj z izzivalnim oglaševanjem. Leta 1922, le tri leta po ustanovitvi avtomobilske znamke, jo je že oglaševal s pomočjo letal, ki so v zraku izrisala ime CITROËN.
Dela, ki so stekla maja, so bila zelo obsežna. Delavci so namreč na Eifflov stolp namestili več kot 250 tisoč Philipsovih žarnic, ki so jih povezali s približno 6.000 metri kablov, za njihovo napajanje pa so zgradili tudi elektrarno z močjo 1.200 kilovatov.

Ko so 4. Julija 2025 prvič prižgali napis, so Eifflov stolp osvetlile svetleče črke, ki je bila vsaka visoka trideset metrov, pod njimi pa sta bila še dva Citroënova logotipa. Logotip je bil tedaj prav takšen, kot so ga pri znamki obudili v najnovejši izvedbi. Eifflov stolp sicer ni bil osvetljen le z enim motivom, ampak je bilo teh devet, med njimi tudi zvezde, arabeske in celo silhueta stolpa.
Svetleči napis je kmalu postal mejnik na nočni silhueti Pariza. Po napisu naj bi se ob zaključku čezatlantskega poleta leta 1927 orientiral tudi Charles Lindbergh. Leta 1928 so napisu dodali še uro z dvema 20-metrskima kazalcema, leta 1934 pa je predstavo dopolnil tudi 160-metrski termometer.

Napis se je leta 1934 dokončno poslovil z Eifflovega stolpa, ki je ohranil osvetljeno podobo in ga še danes opazovalce navdušuje s svetlobnimi predstavami. Citroënovo ime se na njem sicer nikoli več ni zasvetilo, a pri Citroënu niso povsem pozabili na Eifflov stolp. Na njem so namreč predstavili več modelov, med drugimi citroën BX in drugo generacijo citroëna C3. Ob stoletnici osvetlitve pa bo na ceste zapeljal tudi citroën C5 aircross, za katerega pravijo, da z električno različico nadaljuje izročilo Citroënove elektrifikacije družbe.
Električna sedanjost
Nič ne kaže, da bodo pri Citroënu tudi letos poskrbeli za svetlobni napis na Eifflovem stolpu. A to ne pomeni, da se niso spomnili nanj. Ob predstavitvi citroëna C5 so namreč za obiskovalce pripravili plesno predstavo, s katero so opozorili na svojo vlogo v "mestu luči" in tudi v elektrifikaciji prometa.

Izpostavljajo, da so v prizadevanjih, da bi vsem zagotovili dostop do elektrifikacije, vse modele opremili tudi s hibridnimi pogoni, ki zmanjšujejo porabo goriva in ogljični odtis, hkrati pa so tudi preprosti za uporabo. Dodajajo, da so leta 2020 kot pionir elektrifikacije s citroënom ë-C4 ponudili prvo električno limuzino v segmentu C, istega leta pa so s citroënom amijem ponudili tudi nežno in gospodarno rešitev elektromobilnosti.
Lani pa so, kot prva evropska znamka, s citroënom ë-C3 ponudili cenovno dostopno električno kombilimuzino v priljubljenem segmentu B, ki so mu dodali tudi majhnega električnega križanca ë-C3 aircrossa. Tudi letos predstavljeni citroën C5 aircross je na voljo tudi kot dostopen električni križanec s solidnim dosegom.

Z letošnjim letom bodo voznikom citroënov ë-C4, ë-C4 X in ë-C5 aircross ponudili načrtovalca potovanja e-ROUTES, ki bo integriran v navigacijo v infozabavnem sistemu olajšal načrtovanje potovanj z električnimi vozili. Med drugim bo optimiziral čas vožnje in vanjo integriral tudi najbolj ugodne polnilne postaje na podlagi stanja napolnjenosti baterije in zasedenosti polnilnih postaj na poti.

🍓 Vroča dekleta čakajo na vas na 👉 𝗦𝗲𝘅𝘁𝗼.𝗹𝗶𝗳𝗲