Avto > Na Štrom
12519 ogledov

V Slovenijo je pripeljal francoski predsedniški avtomobil

predstavitev DS N°8 in DS N°4
1/18
Saša Despot
Spomladi smo poročali, da je francoski predsednik dobil novi avtomobil, električni SUV-kupe DS N°8, zdaj pa je njegova serijska izvedba naprodaj v Sloveniji. Poleg njega pa še prenovljeni DS4, ki se po novem imenuje DS N°4.

Znamka DS Automobiles je z novim modelom, za katerega pravijo, da je električni SUV-kupe, ki napoveduje prihodnost, na poseben način obeležila tudi okroglo obletnico. Leta 1955, torej pred sedemdesetimi leti je na ceste zapeljal citroën DS, avantgardna limuzina, iz katere je izšla tudi znamka DS Automobiles.

predstavitev DS N°8 in DS N°4 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

"Prava" zgodovina znamke se je začela leta 2014, ko se je osamosvojila izpod znamke Citroën, leta 2015 je svojo električno naprednost začela dokazovati v Formuli E, 2017 pa je na ceste zapeljalo prvo vozilo druge generacije, DS7 crossback, s katerim se je osamosvojila tudi modelno. Drugi ciklus so leta 2022 zaključili s kombilimuzino DS4, z letošnjim letom pa so začeli tretjega, ki ga simbolizira električni SUV-kupe DS N°8, z drugačnim poimenovanjem pa vanj vstopa tudi DS4 oziroma DS N°4. Sredi prihodnjega leta pa pripelje še model DS N°7, o katerem bomo več zvedeli pozneje.

Potovanje v francoskem slogu

Za novi DS N°8 pri znamki pravijo, da predstavlja potovanje v francoskem elegantnem slogu, ki ga sestavljajo drzen dizajn, legendarno udobje, izpopolnjene podrobnosti in sofisticirana tehnologija. Z dolžino 4,820 in višino 1,580 se uvršča v srednji razred premijskih električnih vozil, ki mu ustreza tudi z WLTP dosegom do 750 kilometrom in dosegom do 500 kilometrov na avtocesti.

predstavitev DS N°8 in DS N°4 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Na karoseriji, ki je oblikovana v skladu z dojemanjem francoske elegance in ima po zaslugi aerodinamičnih prijemov količnik zračnega upora le 0,24, izstopa predvsem prednji del z novim svetlobnim podpisom, ki ga tvorijo tridelni žarometi, ki se navzgor nadaljujejo v dnevne luči značilne klinaste oblike, med njimi pa je kombinacija osvetljenega logotipa znamke in svetlobne maske iz vertikalnih črt. Podoben značilni svetlobni podpis so namenili tudi zadku, kjer je nov tudi široki napis z imenom znamke, pod katerim je še oznaka modela.

Pomen udobja

Notranjosti dominira široka armaturna plošča, na kateri sta digitalna instrumentna plošča in široki zaslon infotainmenta z diagonalo 16 palcev, ki deluje z novim operacijskim sistemom DS Iris 2.0, okrona pa jo tudi novi volanski obroč s kraki v obliki črke X. Med voznikom in sovoznikom je dvonivojski lebdeči greben s površinami iz prefinjenih materialov, med katerimi so tudi kristalni upravljalni elementi.

predstavitev DS N°8 in DS N°4 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Velik pomen so posvetili tudi osvetlitvi kabine in udobju kabine. Volanski obroč je ogrevan, prav tako tudi sedeži z nasloni za glave, iz katerih lahko piha topel zrak, udobju pa je namenjena tudi zadnja klop z razkošnim prostorom za kolena. Za svetlo notranjost poskrbi tudi panoramska sončna streha, za dober zvok pa izdatna zvočna izolacija kabine in hi-fi audio sistem Focal 3D Electra.

Za udobje in učinkovito spopadanje s podlago skrbi tudi aktivno podvozje s skeniranjem območja pred avtomobilom, izdaten pa je tudi sistem asistenc DS Drive Assist 2.0, pri katerem izpostavljajo tudi pomoč pri menjavi pasu.

predstavitev DS N°8 in DS N°4 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

DS N°8 je v osnovi opremljen s 169-kilovatnim elektromotorjem, različica s podaljšanim dosegom pa ima 180-kilovatni elektromotor. V kombinaciji z močnejšo baterijo je na voljo tudi štirikolesni pogon s skupno močjo 257 kilovatov. Cene se za različico s standardnim dosegom začnejo pri 56.600 evrih, za podaljšani doseg pa pri 60.600 evrih, na voljo pa bosta opremi pallas in etoile.

Baterija za standardni doseg do 550 kilometrov  ima kapaciteto 73,7 kilovatne ure, obe različici s podaljšanim dosegom 750 kilometrov, oziroma 688 kilometrov v primeru štirikolesnega pogona, pa sta opremljeni z baterijo s kapaciteto 97,2 kilovate ure. Proizvajalec obljublja, da je polnilna struktura na DC polnlnici zelo ugodna in zagotavlja 80-odstotno polno baterijo v manj kot pol ure.

predstavitev DS N°8 in DS N°4 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Prenova in novo ime ter vrnitev dizla

DS N°4 je močno prenovljeni DS4. Prenova se odraža predvsem spredaj, kjer je veliko elementov, predvsem pa osvetljena logotip in maska, povzetih po DS N°8. Enako je tudi na zadku, kjer je tudi DS N°4 dobil širok napis znamke. V notranjosti je novost predvsem digitalna armaturna plošča z diagonalo 10,25 palca, novi pa so tudi materiali in njihova obdelava.

Zanimiva je motorna ponudba. Poleg priključnega hibrida, hibrida ter električne različice bo namreč s prihodnjim letom na voljo tudi dizelski motor. Priključno hibridna različica z močjo 165 kilovatov po novem razpolaga predvsem z večjim električnim dosegom do 81 kilometrov, kar je dobrih 30 odstotkov več kot doslej in izhaja iz baterije s kapaciteto 14,6 kilovatne ure.

predstavitev DS N°8 in DS N°4 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Hibrid z 48-voltno tehnologijo razvija moč 107 kilovatov, bencinskemu trivaljniku pa elektromotor pomaga z močjo 21 kilovatov, električna različica pa razpolaga z močjo 156 kilovatov in z baterijo s kapaciteto 58,3 kilovatne ure zagotavlja doseg do 450 kilometrov. Za hitro polnjenje baterije za 100 kilometrov vožnje zadostuje 11 minut.

DS N°4 bo v hibridni različici na voljo za najmanj 28.990 evrov, za priključni hibrid bo treba odšteti vsaj 38.850 evrov, električna različica pa v osnovi stane 36.190 evrov (z upoštevanjem eko subvencije).

dezurni@styria-media.si

predstavitev DS N°8 in DS N°4 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.