Avto > Na Štrom
2502 ogledov

Z novim varnostnim pasom bi prevozili več kilometrov

ZF ogrevan varnostni pas ZF
Na prevožene kilometre z enim polnjenjem bi lahko v prihodnje zelo vplival kar varnostni pas.

Tako vsaj pravijo pri ZF, kjer so predstavili zanimivo novost. Velikan med dobavitelji avtomobilskim proizvajalcem je izdelal varnostni pas, v katerega je vgrajen grelni element. Ideja je, da lahko pas v kombinaciji z drugimi grelnimi elementi (sedež, volan) v hladnejšem vremenu vzdržuje potnikovo udobje. Tudi ogrevan volan je bil na začetku za marsikoga nepotrebna, če ne celo neumna ideja. Pa je do danes postal standard, ki ga kot opcijo srečamo skorajda v vsakem novem avtu, dvomljivce opozarjajo v nemškem podjetju s sedežem v Friedrichshafnu ob Bodenskem jezeru.  

ZF ogrevan varnostni pas | Avtor: ZF ZF

Pas za delovanje potrebuje le kakih 70 vatov energije, ob tem pa se lahko segreje do 40 stopinj. S kombiniranim pristopom bi bila potreba po uporabi klasične ventilacije precej manjša. Pri slednji so namreč toplotne izgube zaradi segrevanja celotne kabine velike, poraba energije pa tudi.

Varnostni pas ima grelne prevodnike všite neposredno v samo sestavo pasu, zato vse skupaj minimalno vpliva na debelino tkanine. Kontakt z električno napeljavo je izdelan tako, da ne vpliva na varnostno sponko in s tem na osnovno poslanstvo pasu, zato tudi ni treba kakšnih posebnih prilagoditev vozila.

Pri ZF so izračunali, da bi z uporabo toplega pasu namesto intenzivne rabe klasične gretja privarčevali toliko energije, da bi skupni doseg električnega avta v zimskih mesecih podaljšali tudi do 15 odstotkov. Prav zima je do električnih vozil najbolj neizprosna, saj je takrat poraba energije zaradi različnih dejavnikov (potreba po gretju baterije, veliko požrešnih porabnikov, povišan upor zaradi drugačnih pnevmatik ...) največja.

V zadnjih 60 letih, odkar so pri Volvu prvič vgradili v avto tritočkovni pas, se ta zelo pomemben del avta praktično ni več spreminjal. Pred leti so nekateri proizvajalci poskusili z različico, ko je bila v pasu vgrajena varnostna blazina, a ta ideja ni imela širšega odmeva.

Z idejo o ogrevanem pasu so se sicer v preteklih letih že poigravali tako pri Fordu kot Mercedes-Benzu, a je za zdaj ostalo le pri skicah in patentih.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 1
  • Skias 10:57 10.januar 2023.

    Ni čudno, da je kaj takeba prišlo naprej. Kaka bo pa mesečna naročnina? Dan danes gre vse počas na mesečno naročnino ne samo dodatki na mobilnih aplikacijah ampak tudi v avto industriji. Primer ogrevani sedeži. Ogrevan volan kot standard. Zgleda, ...prikaži več da je to bilo pred 3-4 leti še luksuz za modele, ki pa so prišli pred kratkim ven, bi pa moral pogledati. Toplotno preveč udobno vozilo pripelje do tega, da se šoferji šoferke preveč sprostijo in pride do nesreče!