Stanfordski raziskovalci so ovrgli tradicionalno mnenje, da je defenzivna in stabilna vožnja najboljši način za ohranjanje dobrega stanja baterije električnega avtomobila. Občasna vožnja s hitrimi pospeški lahko namreč pripomore k podaljšanju življenjske dobe.
V preiskavi, ki so jo objavili v prestižni znanstveni reviji Nature,so v obdobju dveh let analizirali 92 baterijskih celic. Pri tem so simulirali 47 različnih načinov vožnje. Nekateri so posnemali defenzivno vožnjo, drugi konstantno uporabo na odprtih cestah in avtocestah, tretji pa zahtevne scenarije s hitrim pospeševanjem in regenerativnim zaviranjem.
Izkazalo se je, da so imele baterije, ki so jih podvrgli dinamični uporabi, do 38 odstotkov daljšo življenjsko dobo od tistih, ki so jih uporabljali v konstantnih pogojih vožnje. Dinamično obremenjene baterije so bile namreč uporabne 313.000 kilometrov, neobremenjene pa le 227.000 kilometrov.
Najboljša kombinirana vožnja
Raziskovalci dodajajo, da kljub temu ni potrebe po naglem pospeševanju na vsakem semaforju. Poudarjajo, da je raznolikost vožnje dobra za baterije, pretirani hitra vožnja pa ne. Baterije namreč v dobrem stanju ohranja ravnotežje med zmerno in občasno dinamično vožnjo. Najbolje so jo namreč odnesle baterije, ko so kombinirali dinamično ter mestno in vožnjo po avtocesti.
Raziskovalci so dodali, da se baterije očitno bolje odzivajo na nizkofrekvenčne pulze in višje vršne tokove kot pa na konstantno praznjenje. Nizkofrekvenčni pulzi nastajajo prav v prometu z veliko speljevanji in zaviranji ali med kratkimi pospeševanji.
Raziskovalci s sicer baterije preskušali, dokler njihova realna kapaciteta ni padla na 85 odstotkov začetne. Kot merilo za staranje so upoštevali število polnilnih ciklusov. Baterije, ki so ji uporabljali dinamično, so preživele do 1.600 ciklusov, s homogenim praznjenjem so preživele manj kot 1.400 ciklusov, baterije, ki so jih praznili počasi, pa so bile dobre le za 1.000 ciklusov.
Najbolje okrog 50 odstotkov
Raziskava je pokazal tudi, da do največje degradacije baterije pride zgodaj v življenjski dobi, pozneje pa je življenjska doba odvisna predvsem od dveh faktorjev, kako globoko jo izpraznite in koliko jo napolnite. Bateriji namreč škodi, če se jo preveč izprazni in če se jo preveč napolni.
Strokovnjaki zato priporočajo, da se baterije med normalno vsakdanjo uporabo vzdržuje približno pri 50 odstotkih kapacitete ter se jih polni pogosteje in v manjših dozah. To ne pomeni, da se je treba za vsako ceno izogibati hitrim polnjenjem in tudi ne, da je treba ves čas voziti dinamično. Dinamična vožnja namreč zahteva tudi višjo porabo elektrike.
Pomembno pa je tudi vedeti, da tudi v primeru najslabšega scenarija, torej, da baterija zdrži do 1.000 ciklusov, to pomeni življenjsko dobo približno 400.000 kilometrov, kar je še vedno veliko.
V električarju ne moreš pritisniti na plin, to gre samo v bencinarju pa dizelu.
Sem zadnjič videl da je nekdo divjal s teslo ki ima 500 konjev “divjal“ po avtocesti 110 km na uro