Avto
55 ogledov

Ne čudite se čudnim napravam na avtih

PEMS Millbrook
Kmalu bo na cestah širom Evrope veliko avtomobilov s čudnimi napravami, pritrjenimi na zadnji del avtov. Gre za novo politiko testiranja avtov.

Evropska unija je zagnala projekt testnega obdobja novega načina testiranja emisij pri avtomobilih pri vožnji v realnih razmerah, torej na običajnih cestah. Naprava PEMS (Portable Emission Measurment System - prenosni sistem za merjenje emisij) na daleč deluje kot nekakšen prtljažnik za kolesa, na katerega pa so nameščene občutljive naprave, ki merijo sestavine v izpušnih plinih, vanje napeljane prek cevi. Obvezno testiranje s pomočjo PEMS naprav bo za vsak nov model na trgu obvezno od jeseni 2017, že danes pa številni dvomijo, koliko bodo nova pravila sploh pomagala k bolj zdravemu ozračju. 

Po poročanju Reutersa, ki ga povzema Automotive News, številni v Evropski komisiji dvomijo, da bodo nova pravila prinesle bistvene spremembe, saj je avtomobilski lobi še vedno izredno močan, kljub velikemu škandalu, ki ga je zakuhal Volkswagen z goljufanjem glede škodljivih plinov.

"Presenečen sem nad neumnostjo Volkswagna"

Po prepričanju neimenovanih predstavnikov EU bi namreč morala povezava sprejeti še bistveno bolj stroga pravila in način, kako jih nadzorovati, vendar je glavna cokla v tem procesu dejstvo, da iz pragmatizma področje emisij ne spada pod okoljski komisariat, kot bi se pričakovalo, temveč pod komisariat industrije.

V slednjem pa ima interesno združenje proizvajalcev avtomobilov ACEA izredno močan vpliv in skuša na vse pretege zavirati spremembe, ki bi lahko škodovali industriji. Tako so tudi prihodnja pravila spisana tako na splošno, da po mnenju poznavalcev dopuščajo še ogromno možnosti prilagajanja v prid proizvajalcev.

"Niti malo nisem bil presenečen, ko je izbruhnila afera," je za Reuters glede Volkswagna dejal eden od predstavnikov EU, ki pa niso želeli biti imenovani, ker niso bili pooblaščeni za dajanje izjav. "Mislil sem si - končno so jih razkrinkali. Vseeno pa sem presenečen nad njihovo neumnostjo, da so šli goljufati v ZDA," je dodal. Spet drug pa je povedal: "Uradniki na nižjih nivojih si želijo nekaj premakniti na bolje. Višje v hiearhiji pa tega nočejo."

Testiranje PEMS naj bi to vsaj deloma obrnilo na bolje. Sistemi sicer niso novost, že dolgo jih uporabljajo pri testiranju tovornjakov, potem ko so se leta 1998 proizvajalci zapletli v podobno afero z goljufanjem o emisijah kot lani Volkswagen. A so bile prve naprave silno drage, vsaka je stala po 150 tisoč evrov in zaradi mase niso bile primerne za avtomobile.

Interese zagovarja cvet nemških inženirjev

Razvoj je danes pripeljal do točke, ko je mogoče PEMS uporabljati tudi pri avtomobilih, več specializiranih družb pa svoje rešitve že prodaja industriji, regulatorjem in drugim zainteresiranim dejavnikom. 

"Zelo očitna je moč avtomobilskega lobija napram specialistom, ki delajo za Evropsko komisijo," je dejal Nick Molden, direktor družbe, ki izdeluje PEMS naprave. Molden se na povabilo Komisije udeležuje tudi sestankov, na katerih se obe strani pogajata glede novih pravil. "Nemški proizvajalci pošiljajo svoje najboljše inženirje," je orisal razmerje na teh sestankih. Komaj mesec dni po izbruhu škandala Dieselgate je tako nemškemu lobiju uspelo, da so zakasnili zaostritev nadzora nad prekoračevanjem onesnaževanja na leto 2021 in šekasneje, saj da bi hitrejše spremembe lahko močno ogrozile 12 milijonov delovnih mest v EU.

Automotive News še navaja takratnega komisarja Janeza Potočnika, ki je kot eden redkih že leta 2011 zahteval čimprejšnjo uvedbo PEMS in jo tudi napovedoval že za leto 2013. 

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 1
  • zkvazdjkrregistracijozahtevate 23:04 28.marec 2016.

    " da so zakasnili zaostritev nadzora nad prekoračevanjem onesnaževanja na leto 2021"Podjetja se ujčka, na revnejše sloje se pa neizprosno pritiska za vsako napako.