Avto
108 ogledov

Ne stavi le na eno karto

Ford B-max
1/15
Anže Petkovšek
B-max ne stavi le na eno karto. Inovativno odpiranje vrat in vstopanje še zdaleč nista njegova edina aduta, živahni mali enoprostorec še na marsikaterem drugem področju konkurentom rdeči lica.

1. Prvi poskus v razredu manjših enoprostorcev se je Fordu odlično posrečil. B-max je atraktivno oblikovan, z nekaj centimetri prek štirimetrske črte pa dovolj kompakten za šviganje v trikotniku dom-vrtec/šola-služba, a hkrati udoben, ko se z njim odpeljemo na družinski potep. Kar 40-odstotkov kupcev naj bi se vanj usedlo z večjih avtomobilov.

Ford B-max | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
2. Posebnost je B-stebriček, ki je skrit kar v vrata. Ko odpremo prednja in zadnja drsna, tako nastane 1,5-metrska vrzel. Skok na zadnje sedeže ali pripenjanje otroka v otroški sedež je težko lahko še bolj enostavno, tudi na ozkih parkiriščih. Le prednja potnika se morata malce bolj zvijati, ko želita prijeti za v sedež integriran varnostni pas.

3. Prtljažnik s 304-litrski prtljažnik s prilagodljivim dnom zadostuje za nujno kramo in še malo več, njegov velik plus je odlična organizacija vključno s hladnim predalom. Že eden ali dva potega z roko zadostujeta, da se zadnja klop zloži v razmerju 60:40, tako da niti glede vozička ni zadrege. Ko v tretji potezi položimo še sovoznikov sedež, bi moralo biti 1.386 litrov in 2,3 metra dolžine dovolj tudi za obisk znane pohištvene trgovine izza meje. Še bolj uporaben pa bi bil, če bi imel po zgledu marsikaterega konkurenta pomično zadnjo klop.

Ford B-max | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
4.
Notranjost je odvisno od opreme lahko zelo udobna, vedno pa priročna. Večina materialov je zelo dobrih, kakovost prepriča. B-max ima kot prvi evropski Ford sistem Sync za prepoznavanje glasu in  enostavno povezljivost s telefonom ali USB napravo. Ukaz "Call Maja" je poleg enega pritiska na gumb na volanu dovolj, da se na drugi strani čez nekaj sekund oglasi znani glas. "Play Siddharta", in iz zelo dobrega Sonyjevega audio sistema že zareže znana viža. Ja, slovensko pa res še ne zna.

5. B-maxa je enostavno in užitkarsko voziti, tako da bo moža težko spraviti stran od volana. Podvozje igrivo opravi z ovinki, zaradi opcijske kamere je parkiranje lahkotno. Zelo trendovski je tudi motor s komaj litrom prostornine, ki pa po zaslugi turbopuhala in 88 kilovatov avtomobil premika kot za šalo ob zmerni porabi. Veliko avtoceste pa mu ne prija, saj takrat zahteva skoraj osmem litrov na sto kilometrov. Začuda ni šeste prestave, ki bi žejo ublažila.

Ford B-max | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
6.
Avto je eden najvarnejših v razredu, kar potrjujejo neodvisni testi. Kot prvi v razredu se pri hitrostih do 15 km/h samodejno ustavi pred oviro, če za volanom sedi razstresen voznik, do 30 km/h pa vsaj ublaži udarec. Klic v sili v primeru najhujšega sam sporoči lokacijo vozila, a do leta 2015 v Sloveniji zaradi manka infrastrukture še ne bo deloval.

Podatki o vozilu: (Ford B-max 1.0 (88 KW) titanium, start&stop)
Dolžina: 4,03 metra
Rajdni krog: 10,4 metra
Prtljažnik: 304 litre
Motor: turbobencinski, 999 ccm, 88 kW (120 KM)
Poraba: 7,2 litra/100 km
Cena: 12.490/17.685 (osnovni/testnik)

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.