Avto
1009 ogledov

Ne zaganjajte motorja s porivanjem

Ko prižgete avtomobil, najprej odstranite kabel, ki je vezan na negativni pol, n Žurnal24 main
Če je zunanja temperatura okoli 0 stopinj Celzija, se zmogljivost akumulatorja zmanjša za 20 odstotkov; če je –30 stopinj Celzija, pa že za 50 odstotkov. Če avtomobil ne vžge, uporabite premostitvene kable. Strokovnjak odsvetuje potiskanje avtomobila.

Pri starejših avtomobilih veliko storimo že s tem, da jih redno vzdržujemo in servisiramo. Šibki členi so v zimskih mesecih predvsem tisti sestavni deli, ki najbolj trpijo ob nizkih temperaturah.

Največ škode lahko povzročimo s hladilnim sistemom, saj mora ta brezhibno tesniti in vsebovati dovolj hladilne tekočine s sredstvom proti zmrzovanju. Če je vozilo redno servisirano, bo za to poskrbel mehanik. Tako se v hladnih mesecih tudi s starejšim vozilom vozite brez skrbi. Druga šibka točka je akumulator, zato je preverjanje njegovega stanja pri starejših avtomobilih še toliko pomembnejše. Novejši avtomobili imajo namreč pogosto zaprt tip akumulatorja in so težko dostopni.

Znaki slabenja baterije

Akumulator | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main
Da je akumulator prazen ali dotrajan, vidite tudi po tem, da vam pri zagonu motorja pojenja svetilnost luči.  Če ne vžge, je najpogostejša uporaba premostitvenih kablov, ki jih priklopite na delujoč motor avtomobila pomožnega vira energije. Pri tem pazite na pola: najprej povežite pozitivni (rdeči) pol, potem negativnega (črnega). Nato avto prižgite, ga pustite nekaj časa teči in kable odstranite.

Strokovnjak za elektriko in napajanje v vozilih Uroš Kalan iz Avtohiše Vrtač pri tem poudarja, da se je po zagonu motorja najbolje nekaj časa voziti, da se baterija napolni. "Pogoj je, da se alternator normalno polni. Če se nam ponovi, da vozilo ne vžge, je priporočljivo obiskati servis, kjer bo strokovnjak ugotovil, ali je lahko vzrok tudi kje drugje," pravi strokovnjak, ki navaja primer: "Stranki se je v prtljažniku polila hladilna tekočina, ki je stekla po krmilniku za parkirne senzorje. Krmilnik je prišel v kratek stik. Ko je bil avto zaklenjen, je prišlo do prevelike porabe toka v mirovanju, zato je padla napetost na akumulatorju, zaradi česar se je sprožil alarm."

Kabli morajo imeti ustrezen presek

Kalan pravi, da poznajo tudi primere, ko ljudje zamenjajo plus in minus na akumulatorju. Če nimate premostitvenih kablov, je priporočljivo imeti rezervo baterijo za vžig akumulatorja. Pri kablih, še posebej pri zmogljivejših vozilih, je treba paziti, da imajo dovolj velik presek. "Na videz imajo nekateri kabli velik presek, ko pa odstranimo klešče, pa vidimo, da je kable tanek. Težava nastane zaradi padca napetosti pri zagonu, zato se zmogljivejše motorje težko zažene," pravi Kalan, ki tistim, ki niso vešči vžiga s kabli, ali se tega bojijo, svetuje pomoč na cesti, ki je že vključena v pakete številnih zavarovalnic.

Kalan zelo odsvetuje vžig motorja s potiskanje avtomobila: "To se zelo odsvetuje. Ne le pri dizelskih motorjih, tudi bencinskih. Pri tem lahko pride do dragih okvar. Preskoči lahko zobat jermen, nastanejo trajne poškodbe na motorju."

Kalan pravi, da je treba biti previden tudi pri nakupu novega akumulatorja. Pomemben podatek je oznaka za Amperske ure. Izbrati moramo takega z isto oznako. Mehanik priporoča nakup originalnih akumulatorjev, hkrati pa priznava, da se pozna razlika med nizko cenovnimi in višje cenovnimi akumulatorji, pa čeprav najdražji vedno niso najboljši.

Komentarjev 3
  • vzev 22:42 10.februar 2015.

    Snežinko, ne rabiš imet rezervni akumulator v prtljažniku, saj je mišljeno kot rezervna baterija naprava, ki služi za vžig praznega akumulatorja. Ta napravo vključiš na akumulator enako kot premostitvene kable, saj ima isto dva kabla en za plus in en ...prikaži več za minus. Je pa razlika, da pri tem ne rabiš drugega avtomobila. Obstaja pa tudi naprava, ki jo vključiš direktno v vtičnico za vžigalnik, in se avto enako prižge. Tako, da ne pisati neumnosti, dokler se ne prepričaš zakaj gre.

  • Snežinko 10:51 10.februar 2015.

    Se strinjam, članek je strokovno popolnoma zavožen. Pozabil si samo še nekaj: nasvet: "Če nimate premostitvenih kablov, je priporočljivo imeti rezervo baterijo za vžig akumulatorja." - ta pa absolutno zmaga. Torej, priporoča se, da se v prtljažniku VEDNO vozi ...prikaži veči rezervni akumulator? Ali pa naj ga imam vsaj doma "čisto za vsak slučaj"? Polnil ga bo pa ....božiček, mogoče? Prav rad bi srečal tega "strokovnjaka", ki vse to predlaga...

  • abfall 09:40 10.februar 2015.

    Kar nekaj napak v članku s strani strokovnjaka za elektriko in napajanje, ali napak s strani novinarja, ki ni pravilno zapisal povedano...nekaj časa voziti, da se baterija napolni....Pravilni izraz za svinčeno "baterijo v avtu" je akumulator. Torej, polni ...prikaži več se akumulator....Pogoj je, da se alternator normalno polni...Alternator se nikoli ne polni. Alternator proizvaja elektriko. Polni se akumulator.... je prišlo do prevelike porabe toka v mirovanju....Tok se nikoli ne porabi. Tok teče npr. po žici kot posledica različnih napetostnih potencialov. Bolj pravilno bi bilo, če bi rekel da je prišlo do velike porabe energije. Res pa je da bi s to izjavo lahko stopil na žulj fizikom, ki v teoriji zagovarjajo, da se energija nikoli ne porabi ampak kvečjemu pretvori v ne ko drugo obliko, v tem primeru v toploto.