Avto
1 ogledov

Ne zmerjajte disco sporta s "ta mehkim"

Land rover discovery sport
1/16
Saša Despot
Discovery sport obljublja, da bo voznika izvlekel še iz tako globoke godlje, medtem ko bodo potniki brezskrbno dalje uživali v polnem udobju premium športnega terenca. S ceno se postavlja celo nad nemško konkurenco, a trdi, da ima za to dobre razloge.

Land Rover je v zadnjih letih naredil nekaj pravcatih tektonskih premikov v svoji 66-letni zgodovini, a pri vseh svojih vozilih ne glede na poteze tekmecev ohranja jasno rdečo nit - brezkompromisne terenske zmogljivosti. Nova generacija land roverjev je šla še korak dlje, začenši z najmanjšim modelom evoque, ki je začetnik nove dobe oblikovanja in vsebine, ki jo ponuja ena najbolj zanimivih znamk ta hip.

Britanci v indijski lasti spremembe v segmentaciji svojih modelov nadaljujejo v razredu višje, kjer sta po novem kar dva modela discovery - prvi je še sveži naslednik dosedanjih treh generacij, medtem ko se mu je po zgledu iz najvišje pozicionirane “kraljevske” kaste range roverja pridružil še model discovery sport. Ta je nekoliko bolj kompakten in atletsko zašiljen, a še vedno široko uporaben suv. V prejšnjih časih so ga imenovali freelander.

Povzema najboljše rešitve svojih bratov

Discovery sport je s 4,6 metra dolžine v rangu vozil, kot so BMW X3, audi Q5 in volvo XC60. V primerjavi s freelanderjem 2 je zrasel za 10 centimetrov. Ko so ga risali, jim je za model služil manjši brat evoque, na katerega se jasno navezuje spredaj in z boka, vključno z rahlo padajočo streho in poševnim prehodom v zadek, ki je vse prej kot pohleven, na njem se bohotijo napisi, ki avto jasno uvrščajo v rodovnik in povrh navržejo še vse podatke o pogonu in opremskem paketu.

Land rover discovery sport | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Notranjost je za znamko tipično premium oblikovana, s pravilnimi linijami in okroglinami ter nič načičkana, vidnih je kar nekaj nasvetov, ki mu jih je dal prestižni brat range rover. Tudi vrtljivi gumb za izbiro prestav spada poleg, če ima avto avtomatski ZF-ov devetstopenjski menjalnik. Seveda je na razpolago več barv notranjosti in kombinacij materialov, v katere so lahko odeti sedeži. Druga klop je pomična, kar doda uporabnost pri prevozu večje količine tovora ali dodatnih dveh potnikov. Povrh sta druga in tretja vrsta umeščeni stopničasto, zaradi česar je pogled naprej boljši.

Opremski nivoji so štirje (S, HS, HSE in HSE luxury), serijski so denimo multimedijski sistem z 8-palčnim zaslonom, 4x4 pogon in sistem za prepoznavo nevarnosti ter samodejno zaviranje (city AEB). Tudi zračna blazina za pešce je poleg. Kljub temu naj bi po vstopni opremi segalo le malo kupcev, saj višje postavljeni SE prinaša številne za razred že kar nujne pripomočke (tempomat, parkirne senzorje, dvopodročna klima …), medtem ko je ksenon na voljo šele pri opremi HSE. Polnega LED za zdaj ni.

Del najvišje opreme luxury pa so raznovrstna aktivna pomagala, tudi avtomatski parkirni asistent, medtem ko ostaja več kot dovolj dobrot še tudi na seznamu doplačil (360-stopinjski pogled prek kamer, pomočnik za priklop in vleko prikolice, ekrani v zaslonih sedežev …).

Motorji so za začetek trije. 2,2-litrska dizla imata oznaki TD4 (110kW/150 KM) in SD4 (139 kW/190 KM). Bencinske barve zastopa dvolitrski Si4 (177 kW/240 KM). Jeseni bo na voljo tudi varčni in čisti dvolitrski dizel e-D4 s 110 kW/150 KM.

In kje se discovery sport najbolj loči od konkurentov?

Pri znamki pravijo, da pri vsestranskih zmogljivostih. Kolesa so potisnjena daleč na robove karoserije, zaradi česar so vstopni in izstopni koti lahko nadpovprečni. Zadnja kolesa imajo povrh neodvisne obese in so vpeta v karoserijo s pomočjo večih vodil. 4x4 pogon je že omenjeno serijski, a si za doplačilo mogoče omisliti še zmogljivejšo različico active driveline. Ta za delovanje uporablja tri sklopke, ki skrbijo za kar najučinkovitejši in hiter prenos motorne moči in navora na tisto kolo, ki ga v nekem trenutku najbolj potrebuje. To pomeni, da bo avto pri normalni vožnji deloval kot povsem običajen dvokolesno gnani avto vključno z varčnim delovanjem, a bo ob prvi zagati pokazal vse svoje zobe in ne bo dopustil najmanjših presenečenj.

Land rover discovery sport | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Tu so še opcijski magnetni blažilniki in prilagodljivo podvozje, ki skrbijo za udobje med vožnjo ne glede na podlago. Avto lahko zabrede celo v do kar 60 centimetrov globoko vodo, kamor mu tekmeci ne morejo slediti, posebni senzorji pa voznika opozarjajo, če zaznajo nevarno dviganje gladine (valovanje). Pri premagovanju ovir si lahko voznik pomaga s kolekcijo HD kamer. Mehki terenec? Za discoveryja sport je očitno to bolj kot ne zmerljivka.

Da je dražji, ga ne skrbi

Vstopna cena za “discota” sport je slabih 38.000 evrov, rang serijskih oprem seže do 61.100 evrov, kolikor je vreden Si4 HSE luxury. Avtomatski menjalnik je vreden okoli 2.300 evrov, a je rezerviran le za dizelaša. Pri uvozniku so cene po lastnih izračunih postavili na okoli dva odstotka višjo postavko, kot jih ponujajo audi Q5, BMW X3 in MB GLK ter še za odstotek višje v primerjavi z volvom XC60. Aristokratska samozavest? Morda, a znamka meni, da upravičeno in da težav s prodajo okoli 40 vozil, kolikor jih nameravajo tostran Alp spustiti v divjino v letošnjem letu, ne bi smelo biti.

Komentarjev 1
  • Xerxes 12:28 22.april 2015.

    Spoštovani g. Leban, zapisali ste : "S ceno se postavlja celo nad nemško konkurenco". Očitno ne veste, da so vozila Land Rover merilo v razredu vozil s pogonom na 4 kolesa. Nobena od nemških tovarn, ki jih očitno previsoko cenite, ...prikaži več nima resnih ambicij na področju 4x4 (z izjemo Mercedesa). S takšnim neobveščenim pisanjem (upam) poneumljate vaše bralce.