Avto
16 ogledov

Nekaj denarja več za ceste

Dars Andrej Leban
V letošnjem letu je za nadaljevanje gradnenj cest predvidenih 47,7 milijona evrov, za zaključna dela na avtocestah (predanih prometu do vključno 2016) 3,3 milijona evrov ter za začetek gradnje v letošnjem letu 3,3 milijona evrov.

Kot največji projekt Dars v letošnjem letu izpostavlja nadaljevanje gradnje 13 kilometrov dolgega odseka podravske avtoceste med Draženbci in Gruškovjem, katerega predaja prometu je predvidena proti koncu prihodnjega leta.

V okviru pripravljalne faze na gradnjo je trenutno največji projekt zgraditev druge cevi skupno približno osem kilometrov dolgega slovensko-avstrijskega predora Karavanke (približno polovica te dolžine je slovenski del).
 
Za gradbena dela pri obnavljanju avtocest je skladno z investicijskim načrtom in načrtom izvajanja koncesije za leto 2017 predvidenih 36,9 milijona evrov.

Prenavljali bodo tudi Ravbarkomando

"Med investicijskim vzdrževanjem, torej obnovitvenimi deli, ki so načrtovana v letošnjem letu, izpostavljamo vipavsko hitro cesto. Pripravljen je pričetek javnega naročila za prvi dve etapi obnove poškodovanega vozišča hitre ceste H4, in sicer na delih odsekov Ajdovščina–Selo ter Selo–Vogrsko," za naš portal napoveduje Marjan Koler z Darsa. Gre za obnove skupno 9,46 km vozišč v obeh smereh, torej proti Vrtojbi in proti Razdrtemu. Ocenjena vrednost teh del znaša 8,2 milijona evrov. Termin izvedbe del je odvisen od uspešno izvedenega javnega razpisa za oddajo del, sicer pa je skladno z načrtom začetek del predviden v prvi polovici prihodnjega leta.

Na delu odseku primorske avtoceste Unec-Postojna je načrtovana rekonstrukcija vozišča, vključno s sanacijo viadukta Ravbarkomanda. Termin izvedbe del je odvisen od uspešno izvedenega javnega razpisa za oddajo del. Promet bo med izvajanjem del urejen še vedno po dveh (sicer zoženih) pasovih v vsako smer vožnje.

Načrtovana je tudi preplastitev vozišča in obnova viaduktov Podmežakla na odseku gorenjske avtoceste Hrušica-Lipce ter preplastitev vozišča na odseku dolenjske avtoceste Dobruška vas-Drnovo. 

Dela na avtocestah in posredno s tem zastoji bodo letos poleti del vsakdana. | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main
57 milijonov za elektronsko cestinjenje

Med večjimi investicijami v letošnjem letu Marjan Koler izpostavlja tudi vzpostavitev novega elektronskega cestninskega sistema v prostem prometnem toku za težka vozila, ki so jo konec poletja sklenili s konzorcijem Telekom Slovenije in norveškim Q-Free, in ki je stopila v veljavo konec septembra. "Predviden začetek produkcijskega delovanja novega sistema je konec leta. Stroški vzpostavitve sistema znašajo približno 57 milijonov evrov, pri čemer so za leto 2017 planirani v višini nekaj več kot 53 milijonov evrov," pri tem izpostavlja Marjan Koler.

Mnenja glede zastojev deljena

Dars je sicer konec lanskega leta javnosti predstavil rezultate raziskave o zadovoljstvu uporabnikov slovenskih avtocest, ki so jo opravili spomladi. Med drugim je pokazala, da so mnenja o tem, koliko časa vozniki v zastojih zaradi del izgubijo na slovenskih avtocestah in hitrih cestah v primerjavi z drugimi državami, deljena.

Tuji vozniki tovornih vozil se v največji meri strinjajo, da vozniki na slovenskih avtocestah v primerjavi s tujino izgubijo manj časa, domači vozniki osebnih vozil pa menijo, da vozniki v Sloveniji v zastojih izgubijo več časa kot v tujini.

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 2
  • Papaja Popi 18:17 22.januar 2017.

    Tole Ravbarkomando so že tolikokrat prenavljali, da bi bilo bolje in ceneje, da bi oba mostova porušili in zgradili nova.Enkrat se zapeljite po stari cesti in poglejte, kako sta spojena in zvezana z drogovi.Zgleda zelo grozno, da to ...prikaži več lahko sploh drži skupaj.

  • Lavdan 13:17 22.januar 2017.

    Mojega ne bodo, ker ga nimam.Pri zaporah je problem vozniška kultura, saj se vedno najdejo taki, ki se na vse načine trudijo, da bi prehiteli druge.