Avto
82 ogledov

Nemci na avtocestah že pripravljajo vse potrebno za samodejno vožnjo

Audi na nemških avtocestah že testira avtonomno vožnjo. Audi
Kaj bo ključnega pomena za povsem avtonomno vožnjo? Avtomobili, ki bodo medsebojno komunicirali, prav tako pa bodo avtomobili morali komunicirati s prometno infrastrukturo. Pri Audiju so po prvem letu intenzivnih testiranj vidno zadovoljni.

Dvanajst mesecev po začetku projekta "digitalni avtocestni preizkusni poligon" so pri Audiju na zveznem ministrstvu za promet predstavil nove tehnologije za avtonomno vožnjo in komunikacijo Car-to-X. Ključne točke so spremenljiva prometna signalizacija, povezana s spletom, in ukrepi na področju infrastrukture.

Audi na avtocesti A9 med Nürnbergom in Münchnom v realnih prometnih pogojih preizkuša rešitve, ki bi prispevale k večji varnosti in večjemu udobju pri avtonomni vožnji. 

"Digitalni avtocestni preizkusni poligon" je skupna iniciativa zveznega ministrstva za promet in digitalno infrastrukturo, zvezne dežele Bavarske ter avtomobilske industrije, dobaviteljev in informacijske panoge. Na več odsekih avtoceste A9, med izvozoma Nürnberg vzhod in München sever, oddajniki in senzorji povezujejo okolico z vozilom in vozila med seboj. Audi pri tem sodeluje v šestih projektih. Trije se osredotočajo na gradbene ukrepe, ostali trije pa na komunikacijske tehnologije.

Potrebne bodo številne spremembe

"Audi v sklopu digitalnega preizkusnega poligona sodeluje pri razvojnih aktivnosti za še bolj zanesljivo avtocestno infrastrukturo, ki podpira avtonomno vožnjo," je pojasnil Alejandro Vukotich, ki je pri znamki Audi AG vodja razvoja za področje avtomatizirane vožnje. "Materiale na obcestnih stebričkih z odsevniki in zaščitnih ograjah bi bilo treba spremeniti, da bi radarske valove odbijali bolje kot sedaj – z večje razdalje ter tudi v snegu in dežju. Poleg tega bi morali avtomobilski senzorji v bodoče bolje prepoznati vozne pasove. Posebne dopolnilne table ob robu cestišča bodo omogočale testnim vozilom, da bodo s pomočjo kamere natančno locirala svoj položaj na voznem pasu. Prvi tovrstni prototipi bodo v kratkem nameščeni."

Audi na nemških avtocestah že testira avtonomno vožnjo. | Avtor: Audi Audi


Komunikacijski projekt "Car2Infrastructure" omogoča povezavo vozila s spremenljivo prometno signalizacijo, ki je povezana s spletom. Ta signalizacija preko mobilnega omrežja voznika opozarja npr. na omejitve hitrosti, zastoje ali zapore pasu. V prvem koraku so Audijevi inženirji razvili univerzalni vmesnik za sisteme prikazov, ki se v posameznih regijah močno razlikujejo. Zbrane informacije se preko mobilnega omrežja naložijo v oblak vozila, nato pa prenesejo nazaj v testno vozilo. Avtomobil na ta način neposredno prejema informacije o aktualni prometni situaciji – kar je za varno avtonomno vožnjo ključnega pomena.

Tudi moduli za prenos podatkov v vozilih so s pomočjo prihodnje mobilne tehnologije LTE-V medsebojno neposredno povezani. Ta ad hoc komunikacija omogoča komunikacijo med avtomobili tudi na območjih brez mobilnega signala. LTE-V poleg tega podpira nove varnostne funkcije, npr. opozarjanje na poledico in t. i. "platooning", pri katerem pilotsko vodena vozila tvorijo skupino vozil, ki vozijo na energijsko varčen način.

Audi na nemških avtocestah že testira avtonomno vožnjo. | Avtor: Audi Audi

Kaj pa mostovi, oznake na cestišču, znaki?

V sklopu tretjega komunikacijskega projekta poteka precizno, do centimetra natančno merjenje dveh odsekov avtoceste A9 in določanje objektov, kot so mostovi, prometni znaki in oznake na cestišču. Ti podatki se vnašajo v zemljevid HERE HD Live Map, katerega vsebine se neprestano dopolnjujejo in posodabljajo.

Vukotich dosedanje ugotovitve ocenjuje pozitivno: "Digitalni avtocestni preizkusni poligon nam omogoča aktivno sodelovanje pri oblikovanju vožnje prihodnosti. Pri tem skupaj s partnerji v realnem prometnem okolju preizkušamo tehnologije prihodnosti, ki jih pri Audiju kasneje želimo uvesti v serijsko proizvodnjo. Na ta način lahko optimalno usklajujemo razvoj naših vozil in infrastrukture."

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.