Avto
20 ogledov

Nemški mediji: tudi Opel goljufa

zafira Anže Petkovšek
Podrobna analiza kode, ki jo Opel vgrajuje v svoj velikoserijski model astra, naj bi dokazovala uporabo goljufivega protokola za zniževanje vrednosti škodljivih emisij pod realno raven. Pri Oplu trditve ostro zavračajo.

Nemški Spiegel in ARD Monitor TV Magazine sta v sodelovanju z okoljevarstveno organizacijo Deutschen Umwelthilfe (DUH) poskrbela za novo bombo v aferi Dieselgate, saj je sedaj uporabe nedovoljenih načinov za doseganje okoljevarstvenih standardov osumljen tudi Opel. 

Skupina je namreč s pomočjo računalniških strokovnjakov podrobno analizirala kodo, ki jo uporablja motorni menedžment v astrinem motorju in ki so ga razvili pri matičnem koncernu General Motors. Koda naj bi dokazovala, da astra dejansko prične s čiščenjem škodljivih emisij šele, ko je zunanja temperatura 17 stopinj Celzija. To skratka pomeni, da avti lahko velik del leta sploh ne uporabljajo ustreznega čiščenja izpušnih plinov, medtem ko čiščenje na uradnih veljavnih testih deluje normalno, saj je tam predpisana temperatura okolice višja.  

To so dokazali tudi s testom v realnem okolju s pomočjo mobilne naprave za nadzor izpušnih plinov, ko je primerek nekaj mesecev stare astre (nova generacija, 1.6 CDTi) proizvajal do osemkratnika dovoljenih emisij, na svoji spletni strani piše Spiegel.

Bild pa poroča, da so iz kabineta nemškega notranjega ministra Alexandra Dobrindta na podlagi današnjega poročanja nemških medijev že napovedali razširitev dela komisije, ki se ukvarja z afero Dieselgate in primer Volkswagna, še na proizvajalca Opel.

Opel: noben dosedanji uradni test ni dokazal nepravilnosti

Opel je bil v preteklih mesecih že na tapeti, ker so pri modelu zafira ugotovili, da avto pravilno obdeluje škodljive izpušne pline zgolj, ko deluje v zelo ozkem temperaturnem območju. Zaradi tega so bile tudi zafire med okoli 630.000 vozili, za katere so pri Oplu, Audiju, Volkswagnu in Mercedes-Benzu napovedali vpoklic, neodvisen od same afere Dieselgate, v katero je bil za zdaj z okoli 11 mlijona prizadetimi vozili, od tega več kot 30.000 v Sloveniji, vpleten le koncern VW. 

Vse podrobnosti še niso znane, so se pa že včeraj javili pri Oplu in ostro zanikali kakršnekoli načrtne manipulacije. Opozarjajo, da so vsi dosedanji uradni testi pokazali, da je z njihovimi motorji vse v redu, hkrati pa dodajajo, da jim ni znan testni protokol, ki naj bi dal sporne rezultate in na katerega se sklicujeta nemška medija. 

Danes so na poročanje današnje izdaje Spiegla še dodali, da "hekerski" pregled kode nikakor ne more zaobjeti vse kompleksnosti celovitega procesa obdelave izpušnih plinov. Hkrati so ponovili, da včerajšnja izjava o tem, da so vsi dizelski motorji v skladu s pravili, ostaja v veljavi.

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.