Avto
4764 ogledov

Nov trend v avtošolah: Manj ur, večja uspešnost

Borut žagar, šola vožnje Šmarca Andreja Cilenšek
Pravila igre v šolah vožnje se utegnejo spremeniti, ključen dejavnik na tem področju pa bo sprememba zakonodaje in pravilnikov.

V avtošolah se vse bolj uveljavljajo električna vozila, ki poleg ekoloških prednosti prinašajo tudi konkretne finančne učinke. Direktor Šole vožnje Šmarca Borut Žagar pojasnjuje, da so stroški goriva pri električnih avtomobilih nižji kot pri vozilih z motorjem na notranje zgorevanje. "Ta trenutek so električna vozila pod črto toliko dražja, kot so potem cenejša pri vzdrževanju oz. pri porabi, tako da zaenkrat smo na pozitivni ničli. Zaradi tega ura vožnje ni nič dražja, prej cenejša," nam je zaupal Žagar.

Bodo "kitajci" spremenili pravila igre?

Na trgu vozil pa utegne kmalu priti do pomembnega preobrata – prihod cenejših kitajskih proizvajalcev električnih avtomobilov, ki se v Sloveniji vse bolj intenzivno dogaja v zadnjem letu, bi lahko povzročil, da bodo cene spustili tudi evropski, japonski in korejski proizvajalci. 

"Na dolgi rok lahko kitajski avtomobili prinesejo cenejšo uro vožnje, saj so vozila praviloma ugodnejša. A če pogledamo zadnjih 30 let, cena ure vožnje dolgoročno sledi inflaciji, ki je med 2 in 5 odstotki letno, v kriznih obdobjih pa lahko poskoči tudi do 10 odstotkov," opozarja Žagar.

Spomnimo: nekateri kitajski proizvajalci, kot so BYD, MG in Nio, so v zadnjih dveh letih začeli agresivno osvajati evropski trg in ponujajo električne avtomobile tudi do tretjine ceneje kot uveljavljeni evropski proizvajalci. V Slovenijo je pred leti prvi resneje zakorakal MG, sledili pa so še drugi, kot so Dongfeng, Leapmotor, Lynk & Co in drugi. 

Največji strošek ostaja strošek dela

Žagar je v pogovoru za naš medij še opozoril, da se je treba zavedati, da strošek vozila in goriva predstavlja le 10–15 odstotkov celotnih stroškov: "To je nek strošek, ni pa tako visok, najvišji strošek je strošek dela." 

Ta v zadnjih letih močno raste, saj mora biti kvaliteten učitelj tudi dobro plačan. "To niso več plače, kot je bilo pred 20 leti, ko so bili učitelji vožnje blizu minimalne plače. Tudi ni več v okviru povprečne plače, ampak za nekaj evrov nad povprečjem. Tudi naš kadrovski bazen je zelo omejen in moramo motivirati zaposlene tudi z dodatki oziroma bonusi," je opozoril Žagar. 

Manj ur, večja uspešnost

Žagar pravi, da kandidati, ki vozijo električne avte (z avtomatskim menjalnikom) opravijo manj ur.  "Ja, ne pa bistveno manj, so pa bolje pripravljeni, uspešnost vozniških izpitov je višja. Število ur je podobno, ampak uspešnost je višja, ker so v teh urah lahko bolje pripravljeni. Več se lahko posvečamo opazovanju in drugim situacijam, več je lahko pogovorov," je še pojasnil Žagar. Kandidat se pri vozilu z avtomatskim menjalnikom izogne uvodnim uram obvladovanja speljevanja, ki marsikateremu kandidatu tudi še na glavni vožnji povzroča obilico težav, sploh ko se v kandidatovo glavo prikrade trema oziroma nervoza.

Glede porasta električnih vozil v avtošolah pa je Žagar še enkrat opozoril, da bo ključno vlogo imela država, ki bo, tako kot je Nemčija storila že pred leti, morala najti način, da izenači vozniški izpit, opravljen z vozili z avtomatskim menjalnikom in z ročnim menjalnikom. Podrobneje smo o tem že pisali tukaj, kjer si lahko preberete, kako so to uredili v Nemčiji in poskrbeli za pravcati "boom" v uporabi električnih avtomobilov v šolah vožnje.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 4
  • Avatar mahatma2
    mahatma2 12:01 04.oktober 2025.

    Ne vem kaj bo prinesla prihodnost , toda v mnogih državah je klasičen menjalnik takorekoč že zgodovina. sam sem pred leti šel na avtomatski menjalnik, ker sem imel težave s kolkom na levi nogi. Žena je malo godrnjala , ker ...prikaži več je bil avto 1500€ dražji. Sedaj pa ji niti na misel ne pride , da bi šla ponovno na klasičen menjalnik. Zato verjamem , da z avtomatskim menjalnikom lažje delat izpit in tudi manj ur je potrebno, toda avto šole bodo še vedno gledale samo na dobiček in ne na korist kandidata.

  • Avatar Garancija
    Garancija 09:49 04.oktober 2025.

    Tko bo poceni,da bo še inštruktor moral plačati kandidatu,jao

  • 4krogci 07:37 04.oktober 2025.

    Manj ur vecja uspesnost?? Aja?? Dobro obrazlozte to se uni iz komisije v Postojni, ki ne spusti kandidatov cez, ce nimajo vsaj 30+ ur!!! Se hver od instruktorja vozje je zajebavala in jo 3x vrgla! Nakonc je sla tamala na ...prikaži več slepo v Ljubljano na xy drug avto, drug direndaj,dvopasovnice,… pa nardila v prvo!