Avto
15 ogledov

Nova mazda MX-5 se vrača k prvinam

Mazda MX-5
1/10
Mazda
Eden najbolj kultnih roadsterjev, mazda MX-5 je nared v novi generaciji, ki pa se znova vrača h koreninam pravega roadsterja.

25 let po začetku uspešne zgodbe je bila sinoči predstavljena četrta generacija modela, po katerem je Mazda verjetno najbolje poznana po vsem svetu. 

Kot so ob predstavitvi povedali Japonci, so v novinki svoj moto povezovanja avtomobila in voznika privedli do najbolj skrajne točke doslej, poleg tega je velik poudarek na učinkovitosti, ki se skriva v imenu Skyactive ter na povezljivosti modernega infotainment sistema. Pri dizajnu so vidne podobnosti s prvo generacijo, predvsem glede prednjih luči, sicer pa je celotna podoba z vseh zornih kotov vesten član znamkinega aktualnega oblikovalskega jezika Kodo. Ogromno je detajlov, ki imajo tako lepotno kot vsebinsko funkcijo, denimo izbokline na vratih, zaradi katerih je malo okence lahko bolj kompaktno, to pa nadalje omogoča učinkovitejši tok zraka okoli avtomobila. 

MX-5 oziroma miata, kot jo poznajo v velikem delu sveta, ohranja tipične proporce roadsterja z dolgim motornim pokrovom in sedeži, ki so skorajda na zadnjem kolesnem paru. Še naprej za zaščito pred vremenskimi neprilikami skrbi tudi platnena streha. Tukaj je tudi eden temeljnih postulatov originalnih roadsterjev, torej motor vzdolžno nameščen spredaj in pogon speljan na zadnji par koles.

V primerjavi s tretjo generacijo so v povprečju z novinke oklestili za 100 kilogramov mase, celotna masa je razporejena v razmerju 50:50, težišče sedenja je postavljeno najnižje doslej. Od prejšnje generacije se je skrčila po dolžini za konkretnih 105 milimetrom je pa širša za 10 milimetrov in nižja za 20, tudi medosna razdalja je krajša za 15 milimetrov, krajši so previsi. Nekoliko nižji je A-stebriček, celotno vetrobransko steklo pa potegnjeno bolj nazaj. 

Da želi biti MX-5 zabavna v ovinkih, nakazujejo tudi podatki o podvozju, saj je spredaj tipa dvojnega vzmetenja, zadaj pa je večvodilna prema. O motorjih so pri znamki za zdaj še zelo skrivnostni, pravijo le, da jo bo poganjal neposredno vbrizgan bencin. Verjetno pa gre za izpeljanke 2,0-litrskega štirivaljnika, znanega iz mazde3, morda bo na voljo tudi z 1,5-litrskim motorjem. 

S platneno streho je enostavno operirati kar iz sedeža, trdijo Japonci, zelo dober da je nadzor nad vetrnim pišem, dodaten trik so vzglavniki, v katerih se skrivajo zvočniki. Tudi sicer je delovno okolje športno-uživaško ukrojeno, z okroglimi merilniki in upravljalniki klimatske naprave. Ostale skrivnosti bodo padle do pariškega avtosalona, v Slovenijo bo predvidoma zapeljala prihodnje leto.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.