Avto
13 ogledov

Novi focus testiran na hrup in vibracije

Pri izvajanju preizkusa na vozilu ustvarijo zračni tlak in iščejo morebitno pušč
1/21
Žurnal24 main
Prihodnje leto tudi na slovenske ceste prihaja novi focus. Inženirji so posebne napore usmerili tudi v zmanjšanje hrupa, pa tudi v oblikovanje ustrezne kakovosti zvoka.

Focus naslednje generacij bo bolj tih, prefinjen in aerodinamičen. Pri razvoju je sodelovala posebna skupina za hrup, vibracije in grobo delovanje (NVH) ki jo vodi Dr. Karl-Heinz Bürger.

"Naš cilj ni zgolj zmanjšanje hrupa, ampak tudi oblikovanje ustrezne kakovosti zvoka,” pojasni Dr. Martin Hildebrandt, strokovnjak skupine za NVH za vozilo focus. "Nočemo, da bi se voznik počutil popolnoma izoliranega, vendar pa želimo ustvariti prijetno okolje in ustrezen občutek za situacijo med vožnjo. Zmanjšali smo hrup vetra in cestni hrup ter veliko truda vložili v kakovost zvoka motorja.”

Ogledamo si tudi meritve, kot je „razumljivost govora”, ki meri učinkovitost komuniciranja potnikov med vožnjo ob določenem hrupu ozadja. Novi Focus z dizelskim motorjem je za osem odstotkov boljši od trenutnega modela glede razumljivosti govora. To je pomembno izboljšanje.
Dr. Martin Hildebrandt

Pri dizelskih motorjih je bil glavni cilj skupine zmanjšanje hrupa pri zgorevanju in povečanje prečiščenosti, pri bencinskih motorjih pa izboljšanje športnega značaja motorjev pri manevriranju s polnim pospeškom, pri čemer se mora ohraniti nemoteno in tiho delovanje motorja.

"Poskrbeli smo za veliko izboljšav,” je povedal Dr. Hildebrandt. "Izboljšali smo celoten paket zvoka in absorpcije, na primer izolacijo armaturne plošče in absorpcijo stropne obloge. Uvedli smo izboljšan pokrov motorja glede NVH, novo razvite izpušne sisteme in ojačane cevi za zmanjšanje nezaželenega hrupa turbine. Pri dizelskih motorjih smo sistem vbrizgavanja goriva nadgradili z več vbrizgalnimi cikli, saj se na ta način močno zmanjša impulzivnost oziroma klenkanje dizelskega motorja.”



V primerjavi s trenutnim Focusom so spremembe velike. Pri vzmetenju so vpetja sprednjega zgornjega nosilca za 50 odstotkov trdnejša, vpetja zadnjega prečnega nosilca podvozja so za 75 odstotkov trdnejša, vpetja zadnjega zgornjega nosilca pa so trdnejša za 45 odstotkov. Celotna torzijska togost je izboljšana za približno 15 odstotkov glede na trenutno vozilo.

Manj hrupa zaradi vetra in manj cestnega hrupa
Drug pomemben prispevek h kakovosti je hrup vetra. Glasnost hrupa vetra je bila preizkušena v akustičnem vetrovniku, kjer je potekala simulacija vožnje z različnimi hitrostmi. Skupina se je izogibala točkam hrupa lokalnega vetra, ki nastanejo zaradi aspiracije (kjer razlika v tlaku med notranjostjo in zunanjostjo povzroči, da na določenih območjih zrak prehaja skozi tesnila karoserije) ali turbulence. Stopnja hrupa vetra pri popolnoma novem Focusu je bistveno manjša od stopnje pri trenutnem Focusu in konkurenčnih vozilih; pri 130 km/h so stopnje glasnosti pri novem Focusu za tri sone nižje kot pri trenutnem modelu.

"Uporabili smo t.i. koncept „vrat z okvirjem”, ki je bil uporabljen tudi pri Mondeu. Na ta način so vrata bolj toga, kar pomeni manjšo deformacijo in manj hrupa pri vseh hitrostih. Povečali smo tudi debelino stekla in na vetrobransko steklo dodali posebno akustično plast. Zunanja stekla in sprednji stebriček so posebej oblikovani za zmanjšanje hrupa, izboljšan pa je tudi sistem brisalcev, da čim manj ovira pretok zraka,” še dodaja Fordov strokovnjak.

Pri Focusu naslednje generacije je močno zmanjšan tudi cestni hrup. To je preizkušeno na različnih vrstah cestišča pri različnih hitrostih, vključno s hitrostjo 50 km/h po tlakovanem cestišču, imenovanem „Gleneagles Road”.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.