Avto
3 ogledov

"Novi M5 ne nujno močnejši, bo pa hitrejši"

Maximilian Ahme BMW
Kako pri BMW-ju ustvarjajo svoje najbolj športne M modele? Kakšen bo naslednji M5? Bo BMW v prihodnje z Akrapovićem sodeloval tudi pri serijskih modelih? Odgovore na ta vprašanja ima Maximilian Ahme, ki že 27 let pomaga razvijati avtomobile s slovito črko na nosu.

Kaj so vaše zadolžitve pri družbi BMW M?

Sem član projektne skupine za modela M5 in M6 in novi M6 gran coupe. Odgovoren sem za tehnične spremembe na avtomobilu glede na standardne modele.

Kako je s športnimi različicami avtomobilov v teh necvetočih časih za industrijo?

Pravzaprav so naši športni avtomobili hkrati lahko tudi čisto navadni. Z njim greste lahko z družino na morje, lahko pa se z njimi tudi zelo športno vozite. Tudi zato je prodaja v teh časih dobra, še posebej izven Evrope.

Kaj so glavne karakteristike M avtomobila? 

Zelo dobro upravljanje, zanesljiva lega in veliko moči, pa tudi zelo dobra učinkovitost. Z našim M5 lahko tako denimo vozite s porabo 10 litrov, kar pri primerljivo močnih konkurentih ne gre.

Kakšne pa so razlike med tipičnima voznikoma modela M3 in M5?

M5 vozijo bolj poslovneži, ki se z njim peljejo tudi na daljše razdalje. M3 pa je za tiste, ki si želijo predvsem športne vožnje.

Kako poteka razvoj M avtomobila in kako ste vpeti v razvojni proces čisto navadnega modela?

Pri razvoju novega modela sodelujemo že od začetka, serijski civilni model pa nato prilagodimo za naše potrebe. Tako je potrebno za takšno moč motorja dodati bolj učinkovit hladilni sistem, spremeniti podvozje … Se pa na isti liniji v proizvodnji proizvajajo tako običajni kot M BMW-ji. 

Koliko športnosti lahko povprečen voznik v odstotkih sploh iztisne iz takšnega avtomobila?

To je seveda odvisno predvsem od voznika. Lahko tudi 100-odstotkov, a moraš to znati. V običajnem življenju in prometu pa verjetno le 20 odstotkov. Gotovo pa lahko imaš kot izkušen voznik s takimle vozilom veliko zabave.

Z novim M5 ste prešli na turbo motorje. Kako to in ali bo temu trendu sledil tudi M3?

To smo morali storiti zaradi ekonomičnosti. S turbinskim motorjem lahko privarčuješ za 30 odstotkov goriva zaradi manjše prostornine in nižjih obratovalnih vrtljajev. Tudi konkurentje počnejo isto. Glede M3 pa na žalost trenutno ne morem nič potrditi, je pa že kar nekaj napisano v časopisih.

M paleta se je v zadnjih letih močno povečala, z modeli X5 M in X6 M se marsikomu zdi, da je šla stvar že s povodcev. Bo v prihodnje vsak nov BMW-jev model imel tudi svojo M izpeljanko?

Jaz sem tehnik, to pa je vprašanje za marketing. Jaz počnem le to, kar od mene zahtevajo ljudje v marketingu. Ko mi rečejo, naj naredim iz določenega vozila M različico, jo naredim, trg pa odloča, ali bo uspelo. 

Zadnje čase se je M duh razširil tudi med dizle. Kako to?

Seveda, zakaj pa ne, saj so to zelo učinkoviti pogoni, Evropa pa je velik trg za dizelske avtomobile. 

Je iz tega mogoče predvidevati, da bo M5 na voljo tudi kot dizelska različica?

Ne, to pa mislim da ne, saj je M5 od vedno mišljen kot zelo športen avtomobil. 

Kaj pa lahko sploh še izboljšate na naslednji generaciji M5?

Ja, dobro vprašanje, seveda že delamo na njemu, ampak ne smem preveč govoriti. Med sedanjim in prejšnjim je bil velik korak naprej, saj smo mu precej znižali porabo in povečali moč, hkrati pa dodali precej več udobja. Naslednji pa bo gotovo še bolj ekonomičen, ni pa niti nujno, da bo bolj močan. Avtomobil lahko hitrejšega narediti tudi na druge načine. 

BMW M | Avtor: BMW BMW
Predvidevate tudi sodelovanje s hibridnimi motorji?

To je verjetno še prezgodaj govoriti, gotovo pa bomo o tem razmišljali ob prihodnjih zaostritvah glede ekološkosti.

Vaša vozila nekatere tunerske hiše še dodatno popoprajo. Kaj si mislite o njihovem delu?

Predvsem ne dajemo garancije na takšne motorje (smeh). Naši motorji so narejeni tako, da zdržijo za celotno življenjsko dobo avtomobila, torej vsaj 250.000 kilometrov. 

Pa se v kakšni idejo zgledujete tudi po njih?

Ne, ni potrebe, imamo sami dovolj svojih dobrih idej.

Kaj menite o konkurentih, mercedes-benz AMG-jih in audi RS-ih?

Da, seveda izdelujejo zelo dobre avtomobile, a mislimo, da smo najboljši, kar se tiče kompromisa med športno in vsakdanjo vožnjo.

Kako to, da ste po 27 letih še vedno tako lojalni družbi BMW in da imate še vedno ideje za naprej?

Vedno je veliko veselje delati za takšno družbo in izdelovati tako zabavne avtomobile.

Sodelujete tudi z Akrapovićem?

Da, sodelujemo pri našem programu za pace avtomobil za Moto GP. 

Kaj menite o njihovih izdelkih?

Akrapović je gotovo vodilni proizvajalec in ponudnik izpušnih sistemov na sekundarnem trgu, predvsem za motorje. Njihovi izdelki tudi izgledajo izvrstno.

Pa je mogoče sodelovanje z njimi že pri proizvodnji serijskih avtomobilov?

To pa je zelo težko, saj je potrebno upoštevati pravila glede ekološkosti.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.