Avto
125 ogledov

Novi megane resno v boj z "velikimi fanti"

Renault megane
1/17
Gregor Prebil
Kako se lahko v enem samem letu stvari spremenijo. Še lani v Parizu pri Renaultu, vsaj v razredu pomembnih volumenskih avtomobilov C in D razreda, niso imeli za pokazati veliko. Zdaj je bil na razstavnem prostoru v Frankfurtu poleg limuzinskega in karavanskega talismana v središču novi megane, ki po videnem obljublja povsem drugačno zgodbo, kot do sedaj.

Lani so se pri Renaultu osredotočili na novi espace, ki je dobil videz križancev. Dobro, a to ni model, ki se bo prodajal v milijonskih številkah. Pripeljali so kadjarja, to je bila velika okrepitev, a tam, kjer so vladali Nemci, predvsem veliki rival Volkswagen, niso imeli kaj za pokazati. Megan ni mogel več skrivati let, laguna je bila že zdavnaj pozabljena. V Frankfurtu so pokazali vse! Bolj kot v talismana, naslednika lagune in latituda, sem se zazrl v novega megana, ki ga na naših cestah videvamo v velikem številu.

Ima tehnologije, ki jih golf in drugi nimajo

Po videzu, ki je le nadaljevanje oblikovalskega sloga začetega z talismanom, bi rekel, da so se pri Renaultu končno spet usmerili na pot, po kateri so vozili v preteklosti. Močan dizajnerski slog so nadgradili s tehničnimi inovacijami, s katerimi se Nemci ne morejo pohvaliti. Na otip in pogled so velik korak naprej naredili na področju materialov in končne obdelave.

Novi megane izgleda, kot mali talisman. Notranja zasnova je kvantni preskok v primerjavi z predhodnikom. Barvni zaslon v višini oči, 8,7-palčen pokončen zaslon na dotik, v tem vsekakor prekaša konkurenco. Tudi s prostornostjo je konkurenčen, v oči pa bodejo tudi druge tehnične novosti, ki jih premierno srečujemo v "golfovem" razredu. Naslednje leto, ko ga bomo prvič zapeljali, bomo videli, kako se pelje in dokončno spoznali, če je res kos velikim igralcem focusu, golfu in astri.

Renault megane | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Bolj odrasel in bolj športen

Megane že na prvi pogled deluje bolj odraslo, saj je v dolžino zrasel za 6,4 centimetre, hkrati pa je 2,5 centimetra krajši in s kratkimi previsi veliko bolj športen, ko do sedaj, koeificient zračnega uporab je veliko nižji. Tudi sedi se bolj udobno, saj so medosje podaljšali, prtljažnik pa meri zajetnih 434 litrov. Pri Renaultu so v Frankfurtu poudarili, da so to oblikovalski triki, ki vedno delajo čudeže, hkrati pa najavili, da je novi megane tudi na cesti dinamičen avto.

“Novi Mégane je sestavni del Renaultove strategije oblikovne prenove modelov. Proporci pa zagotavljajo podobo avtomobila, ki res čvrsto stoji na cesti. Izklesane površine in poudarjena ramenska linija nakazujejo romansko poreklo znamke. Prepoznaven je tudi po svetlobnem pečatu spredaj in zadaj, ki je viden podnevi in ponoči. Voznik se v njem počuti, kot v pravem kokpitu,” je dizajn pojasnil Laurens van den Acker, direktor Renaulta za industrijsko oblikovanje.

Renault megane | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Zgoraj na otip mehak, spodaj še vedno plastika

Res, da se oblika prodaja, a je vsaj enako pomembno, kaj je v potovalni kabini, drobovju vozila in pod motornim pokrovom. Tudi tu megane obljublja veliko.

Opazne novosti so zložljiv barvni zaslon v višini oči, ki ga ponavadi srečujemo v dražjih vozilih. Klasične merilnike na armaturni plošči nadomešča 7-palčen barvni zaslon TFT, na sredinski konzoli je lahko tablični, oziroma 8,7-palčen pokončen zaslon na dotik, ki smo ga spoznali že v espacu. Obloga armturne plošče je na otip mehka, spodaj je pričakovano še vedno veliko plastike. V Frankfurtu niso razstavljeni osnovni primerki, ampak bolje opremljene različice, ki imajo volan prevlečen z necepljenim usnjem, kromaste obrobe na volanu, merilnikih, zračnikih, osrednji konzoli in okrog gumbov.

Renault megane | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Dolg seznam tehnologij

Nova modularna arhitektura CMF C/D (common module family je omogočila, da so inženirji v megana vgradili tehnologije, ki jih najdemo v večjih in bolj prestižnih modelih, kot sta espace in talisman.

Seznam naprednih pomagal je izredno dolg: prilagodljiv regulator hitrosti (ACC) in aktiven sistem pomoči pri zaviranju v sili (AEBS), Opozorilnik za prehajanje oznak voznega pasu (LDW), opozorilnik za varnostno razdaljo (DW), opozorilnik za prekoračeno omejitev hitrosti s prepoznavanjem prometnih znakov (TSR) in opozorilnik za mrtvi kot (BSW). Ima kamero za vzvratno vožnjo, samodejno preklapljanje med nezasenčenim in zasenčenim  snopom žarometov (AHLB), sistem pomoči pri parkiranju spredaj, zadaj in bočno ter sistem za prostoročno parkiranje Easy Park Assist. Edinstven v tem segmentu je kapacitiven zaslon na dotik, ki ponuja udobno uporabo na ravni pametnih telefonov in tabličnih računalnikov. Tehnologija multisense si omogoča, da si vozniki sami prilagajajo način vožnje, oziroma si prilagajajo delovanje stopalke za plin,  odzivnost motorja, hitrost prestavljanja samodejnega menjalnika EDC, delovanje masažne funkcije, sedežev in ambientalno osvetlitev potniškega prostora.

Gumb Multi-Sense na osrednji konzoli omogoča takojšen dostop do teh funkcij. Sistem ponuja pet različnih načinov vožnje: Sport, Normal, Comfort, Perso in Eco. V različici GT je gumb R.S. Drive nadomešča gumb Eco.

Megane GT s sistemom 4control

Posebnost megana GT je sistem 4control, ki ga prvič najdemo v tem segmentu vozil, posebej pa so ga uglasili inženirji Renault Sport. Podvozje 4control je Renaultova inovacija, ki krmili odklanjanje zadnjega para koles. Na ovinkastih cestah sistem zagotavlja bolj natančno in dinamično vodljivost, pri veliki hitrosti pa večjo stabilnost. Podvozje megana GT dopolnjujejo še posebne nastavitve blažilnikov, vzmeti, sistema za nadzor stabilnosti ESP, zavor ipd., Poleg tega ima vgrajene nove tehnologije, ki so jih razvili pri Renault Sport; multi change down omogoča naglo pretikanje navzdol, launch control pa bolj učinkovito speljevanje z mesta.

Najzmogljivejši megane GT bo na voljo z bencinskim motorjem Energy TCe 205, povezanim s sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom EDC z dvojno sklopko. Tekom leta 2016 bo ponudbo različice GT dopolnil še dizelski motor Energy dCi 165 v kombinaciji s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom EDC z dvojno sklopko.

V jedru ponudbe petvratne kombilimuzine bo dizelski motor Energy dCi 110 s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, (86 g CO2 na kilometer, poraba goriva 3,3 l/100 km), kot tudi drugi bencinski in dizelski agregati.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.