Avto
295 ogledov

Novi mercedes-benz razred E prevzel zastavo

Mercedes-Benz razred E
1/17
Mercedes-Benz AG
Novi mercedes-Benz E poka od samozavesti tako po zaslugi zunanjega in notranjega dizajna, kot tudi zaradi udobja in napredne tehnologije, s katerimi se povzpenja na sam vrh premium limuzin.

Nova generacija mercedes-benz razreda E je bila na predvečer začetka salona v Detroitu predstavljena do obisti, potem ko smo si lahko že prejšnji teden ogledali "pobegle" fotografije njegove zunanjosti, ki jo je kreirala ekipa Roberta Lešnika.

V Stuttgartu so zelo samozavestni, saj so v E-ja vgradili vse kar znajo. V tem trenutku je tako vsaj še za korak naprednejši od njihovega zastavonoše, razreda S, pri znamki so prepričani, da bo zasenčil tudi najbližje zasledovalce, kot so BMW 5, jaguar XF in audi A6, pa tudi povsem novi volvo S90.

Novi E si s starim deli le še ime. Je za 4,3 centimetre daljši in ima kar 6,5 podaljšano medosno razdaljo. Zunanjost deluje zelo znano, saj se v veliki meri se naslanja na oblikovalski jezik, ki ga je uvedel S, z zelo usklajenim videzom, ki se na prednjem delu začne z veliko motorno masko, zaznamuje ga kratek previs in mehkobno oblikovanana svetila, vse skupaj se nadaljuje prek aerodinamično kupejevske strehe. Ta se hkrati z izrazitimi bočnimi črtami sloči do zaključka s prav tako zdaj za znamko že tipičnimi limuzinskimi lučmi.

"Omejitev je nebo ..."

Peta generacija razreda E je znotraj daleč najbolj luksuzna doslej, čeprav je ogromno odvisnega od tega, kako globoko v mošnjiček je pripravljena poseči stranka. Infotainment zaslon je vgrajen v armaturno ploščo in je standardno premera 8,4 palca, čeprav bo večina E-jev bržkone opremljena z 12,3-palčnim, ki je pri boljših opremah že standarden.

Zelo zaželjena bo prav gotovo tudi opcija povsem digitalizirane armaturne plošče, ko virtualni instrumenti lahko povsem nadomestijo analogne, tako kot smo navajeni v prestižnem S-u. Standardna je navigacijska plošča, občutljiva na dotik, na dotik so občutljivi tudi gumbi na volanu, tako da vse skupaj deluje kot uporaba pametnega telefona. Cilj je, da vozniku med vožnjo sploh ni potrebno odvračati pogleda s ceste, ko upravlja z infotainmentom. 

Odvisno od želja pa se v notranjosti lahko poleg plastike visokega sijaja bohotijo še številni drugi materiali, na voljo je brezstično polnjenje mobilnikov, vrata vozila se lahko odpirajo prek mobilne aplikacije. Notranjost je moč osvetliti v 64 različnih barvah, pri komfortnih sedežih je novost, da so odslej lahko ogrevana tudi naslonjala za roke. 

Zvezda zvezde je tudi novi dvolitrski dizel

Mercedes-benz E premierno uvaja povsem nov štirivaljni dizel. Stari 2,1-litrski štirivaljni  "ropotač" gre v zasluženi pokoj, vse prihodnje mercedese bo odslej poganjal 2,0-litrski motor, ki je kompaktnejših mer in v različici 220 d ponuja 142 kW (195 KM), ob čimer naj bi E z njim porabil komaj 3,9 litra goriva na 100 km, v zrak pa normno izpušča 102 grama CO2! Govorimo o limuzini velikih mer.

Mercedes-Benz razred E | Avtor: Mercedes-Benz AG Mercedes-Benz AG

Mercedes-Benz razred E | Avtor: Mercedes-Benz AG Mercedes-Benz AG
Posebnost motorja, ki ga bomo bržkone kmalu videli tudi v dodatnih različicah moči, je poleg lahke in kompaktne gradnje tudi posebna prevleka NANOSLIDE, ki zagotavlja še manj frikcije med valji in stenami cilindrov. Vse skupaj v prid zelo gladkemu in tihemu delovanju.

Na začetku je kot alternativa na voljo bencinski E 200, sledile pa bodo še druge različice, od vstopnega dizla E 200 d s 110 kW (150 KM), do plug-in hibrida E 350 e z 205 kW (279 KM). Na voljo bosta tudi šestvaljnika E 350 d s 190 kW (258 KM) in E 400, slednji s 245 kW (333 KM) moči. Devetstopenjska avtomatika je pri E 220 d samoumevna, štirikolesni pogon se bo motornim različicam priključeval postopoma.

Na voljo so kar štiri različice podvozja, najnaprednejše predstavlja zračno vzmetenje, ki kot prvo deluje na podlagi večih zračnih komor v posamezni obesi hkrati, s čimer zagotavlja še veliko boljšo prilagodljivost vozni dinamiki in pobiranju neravnin. 

Pri napredni in varni vožnji štrli ven

Na področju aktivne varnosti je E gotovo eden najnaprednejših avtov na svetu, o čemer je bilo že veliko povedanega. Na kratko pa velja ponoviti, da njegov DRIVE PILOT sistem ponuja naslednjo stopnjo polavtonomne vožnje, saj je tehnologija sposobna peljati avto brez voznikovega poseganja, celo če na cesti niso zarisane črte ali pred njim ni drugega vozila.

Mercedes-Benz razred E | Avtor: Mercedes-Benz AG Mercedes-Benz AG
Aktivni asistent za menjavo pasu samodejno omogoča varno prehitevanje, avto zaznava pešce, v primeru nuje sistem doda volanski navor, da voznik hitreje izvede manever izogibanja. Prvič doslej je mogoče E-ja parkirati na daljavo prek aplikacije na telefonu, tudi sicer klasični ključ ni več potreben, saj je avto mogoče odklepati z mobilnikom prek tehnologije NFC.

E je tudi pionir tehnologije Car-2-X, ko izkorišča digitalne informacije pametne infrastrukture in tudi posreduje drugim uporabnikom inforamacije o različnih dogodkih, na katere naleti. Avto pri navigaciji in predvidevanju dogodkov tudi izkorišča podatke prometnih centrov, ki jih pridobiva prek uporabnikovega mobilnika. 

Ne gre mimo omembe naprednih svetil, premiero so dočakala prednja LED svetila s kar 84 individualno nadzorovanimi diodami, ki omogočajo doslej v serijskih avtih še nevideno detajlno osvetljenost cestišča. 

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 1