Avto
3392 ogledov

To je prihodnja identiteta znamke Volkswagen

VW T-roc Matija_Janežič
Kako jim je uspelo v sodobno zasnovo prenesti identiteto predhodnika in kaj je na njem novega, smo se na predstavitvi v Münchnu pogovarjali z njegovimi oblikovalci.

Na predstavitvi so namreč bili tudi vodja zunanjega dizajna Stefan Wallburg, oblikovalec zunanjosti Sachar Scipor in oblikovalec notranjosti Moritz Seifert.

Scipor pravi, da si pri oblikovanju novega T-roca sledili načelu, da je T-roc še vedno nezmotljivo videti kot T-roc. Uspešne elemente prejšnje generacije so hoteli prenesti na novo, da se ob menjavi generacije ne bi izgubil občutek prvega T-roca. Seveda pa novi T-roc ni enak avtomobil. Zunanje mere so drugačne, avto je daljši, ima večja kolesa, večjo kabino ter močno in solidno karoserijo.

VW T-roc | Avtor: Matija_Janežič Matija_Janežič

Med drugim so stebriček A potisnili bolj nazaj, da so novemu T-rocu zagotovili bolj premijski občutek, velikostni prirastek pa jim je zagotovil tudi več prostora in bolj premijske občutke v kabini. K temu je pripomogla tudi nova platforma z večjo medosno razdaljo.

Wallburg je k temu dodal, da ima novi T-roc večje proporce, vendar so te plod zelo natančnega razmišljanja, kako avtomobilu ohraniti značilni karakter in m hkrati naostriti identiteto. T-roc so zato preoblikoval na uravnotežen način, da niso šli predaleč. Med drugim so morali ohraniti tudi zadostno razmerje do večjega tiguana in manjšega T-crossa, med katera se uvršča, zato so morali uravnotežiti zunanje mere. To je močno vplivalo na zunanje mere novega T-roca in tudi na njegovo obliko.

Nova identiteta znamke

Scipor je med novimi oblikovnimi elementi zunanjosti izpostavil zgornji del prednje maske, kjer je osvetljeni logo s svetlobnim trakom povezan z žarometi. Pravi, da ta končno izpolni grafiko. Prej je namesto svetlobnega traku predvsem ponoči bila nekakšna "črna oblikovna luknja". S tem so dosegli še en pomembni element. Za oblikovalce je namreč pomembno, da oblikujejo simpatičen, k ljudem orientiran izdelek in po njegovem, mnenju jim je to kar dobro uspelo.

VW T-roc | Avtor: Matija_Janežič Matija_Janežič

Wallburg pravi, da je pomembno izpostaviti, da je to prihodnja identiteta znamke Volkswagen. Misliti so morali tudi na druge avtomobile v prihodnosti. Volkswagen namreč vidi kot znamko, ki poskuša izdelovati avtomobile za čim več ljudi. Ti so vedno v središču znamke, zato poskušajo izpolniti njihove potrebe in želje. Zgornji del sprednje maske je nekakšna gradnja mostu do tega, saj je po vsem svetu prepoznaven kot Volkswagnov element.

Wallburga smo vprašali, kako se pravzaprav začne delo oblikovalcev pri razvoju novega avtomobila, z oblikovanjem zunanjosti ali notranjosti. Pravi, da gre od vsega začetka za teamsko delo. Najprej razmislijo, kakšen značaj hočejo dati avtomobilu, potem pa hkrati oblikujejo zunanjost in notranjost. Oba elementa hkrati predstavljajo tudi na prezentacijah. Oblikovalske skupine vedno tesno sodelujejo med seboj, da ne bi prišlo do situacije, ko imate različna občutka notranjosti in zunanjosti. Kaj takšnega se ne sme zgoditi.

Ne glede na to, za kateri model gre, je osnovna zasnova vedno enaka: logo v središču, ki je s svetlobnim trakom povezan z lučmi. Za to so različne rešitve, nekateri avtomobili so tudi precej drugačni, a arhitektura je povsod enaka in prepoznavna. Enak vzorec se ponovi tudi zadaj v rdeči barvi. Pomembno je, da ko avtomobil vidite na cesti, samodejno veste, kateri znamki pripada.,

VW T-roc | Avtor: Matija_Janežič Matija_Janežič

Wallburg dodaja, da jim je uspelo najti tudi način, kako ustrezno brez izgube identitete slediti oblikovnim značilnostim prejšnjega T-roca in mu identiteto celo naostriti, ga narediti celo bolj SUV-jevskega. Prednji del je zato veliko višji, pokrov motorja je bolj skulpturiran, večja je tudi oddaljenost dna od tal. Novi T-roc zato bolj deluje kot SUV. To so sicer izvedli tudi na tiguanu in tayronu, pri katerih so tudi hoteli poudariti SUV-jevsko naravo.

Triki za aerodinamiko

Novi T-roc se pohvali tudi z ugodnim količnikom zračnega upora. Zanimalo nas je, kakšne trike so uporabili, da so ga zagotovili. Wallburg pravi, da je oblikovalcem na voljo veliko trikov, ki jih uporabijo v procesu oblikovanja, ki traja dobri dve leti. V začetku morajo izoblikovati idejno zasnovo in vanjo vgraditi vso potrebno tehniko. Aerodinamična pričakovanja so zelo visoka za vse avtomobile, ki jih razvijajo.

VW T-roc | Avtor: Matija_Janežič Matija_Janežič

Med triki izpostavlja zaobljene robove na prednjem delu avtomobila ali pa denimo zračne zavese, ki pridejo do izraza predvsem, ko ima avtomobil bolj škatlasto obliko, saj lahko z njimi marsikaj popravite. Za robove pravi, da bolj ostri so, težje zrak sledi njihovi obliki in bolj so zaokroženi, lažje teče mimo. Pomemben je tudi del blatnika tik pred kolesi. Ta mora biti usklajen z osjo kolesa, da zrak lahko sledi njihovi obliki. Pri tem si lahko pomagajo tudi s krilci, ki zrak še dodatno vodijo ob kolesih in zmanjšajo tvorbo turbulenc, ki seveda slabo vplivajo na aerodinamiko.

Na enak način, kot oblikovalci od vsega začetka sodelujejo med seboj, sodelujejo tudi s tehničnim delom razvojne ekipe. Ko izdelajo prve idejne skice zunanjosti in notranjosti novega avtomobila, so te prikazane na tak način, da maksimalno izražajo, kakšen značaj bi mu radi zagotovili. Zato so lahko zelo polarizirajoče. Tehnični elementi pa se na žalost običajno ne skladajo najbolje z začetno oblikovno zamislijo. Zato že v zelo zgodnjih fazah poskušajo tesno sodelovati s tehniki in skupaj z njimi razmišljati, kaj morajo vgraditi v avtomobil. Na ta način najlaže dosežejo vtis začetne oblikovne zamisli. Vsi oddelki pri razvoju tesno sodelujejo dobra tri leta in vedno poskušajo osnovno zamisel čim bolje preliti v finalni produkt. Ves čas je sodelovanje med posameznimi oddelki zelo pomembno.

Seveda pa je pomembno tudi, da aerodinamične elemente prilagodijo slogu karoserije. Različni slogi karoserije zahtevajo različne pristope. Za SUV-je so ugotovili, da je zelo učinkovito, če imajo na zadku oster zaključni rob, da kar najbolj zmanjšajo tvorbo vrtincev. Pomembno je tudi, kam umestite ta rob, da je avtomobil aerodinamično učinkovit, a še vedno deluje oblikovno kompakten in dobro uravnotežen.

Karizmatičen in progresiven

Bi lahko T-roc bil električen? Wallburg pravi, da bi z lahkoto lahko bil električen. Tudi o tem so razmišljali in razvoj električne različice dejansko poteka. Dodaja, da avtomobil v električni obliki ne izgubi nobene pozitivne lastnosti. Prav nasprotno bo na električni platformi celo boljši, z bolj močnim nastopom. T-roc je namreč produkt, ki v Volkswagnovi ponudbi odraža močnejši življenjski slog mlajše generacije.

VW T-roc | Avtor: Matija_Janežič Matija_Janežič

V Volkswagnovi ponudbi morajo sicer ostati "osnovni produkti", kot sta golf ali tiguan, ki sta bolj tradicionalna, primerna za generalne kupce, T-roc pa je bolj poseben. Še vedno ustreza vsem kriterijem znamke, vendar pa je lahko bolj karizmatičen, bolj progresiven. Torej zanimiv za mlajše generacije.

Wallburg dodaja, da T-roc lahko gradi most v naslednjo generacijo tudi s svojo kabino. Arhitekturo kabine so zasnovali na zelo umirjenih elementih in visoko kakovostnih materialih ter mirnem vzdušju. Vsi elementi so po njegovem mnenju vgrajeni natanko tja, kamor spadajo. Doseči so hoteli, da bi bilo vse bolj jasno, razumljivo in bolj udobno. Ko nekaj hitro razumete, se tudi počutite bolj udobno, in to je nekaj, kar so hoteli doseči.

Seifert je kot oblikovalec notranjosti med praktičnimi novostmi izpostavil izrazito horizontalno oblikovno zasnovo, s katerim so v kabini zagotovili občutek prostornost in modernosti. Pomemben element je tudi novi koncept odpiranja vrat s kljuko, ki horizontalno zaključuje naslon za roke. S tem so lahko oblikovno očistili vratne panele.

VW T-roc | Avtor: Matija_Janežič Matija_Janežič

 Izpostavlja tudi kontrast med zgornjim in spodnjim delom armaturne plošče, ki pride do izraza predvsem v dvobarvnih različicah, izrazito integrirano zasnovo zračnikov, ki se brezšivno raztezajo čez vso širino armaturne plošče. Iz notranjosti so odstranili tudi večino tradicionalnih okrasnih elementov, saj zaradi preproste zasnove po njih ni bilo potrebe.

Med novimi materiali izstopa tkanine na armaturni plošči, ki spominja na elemente dnevne sobe in "vabi v notranjost" in  jo dela bolj prijetno kot pa, če bi bila na njenem mestu le trda plastika. Ta material je sicer zelo poseben, saj so vanj vložili veliko dela. Med iskanjem tkanine so skoznjo med drugim "izstrelili" tudi veliko zračnih vreč, da so zagotovili, da se ustrezno pretrga in zagotovi pravilno delovanje varnostnih sistemov.  Hkrati pa je mora imeti tudi lep videz, kar velja tudi za reciklirane materiale, ki jih je v notranjosti veliko.

dezurni@styria-media.si

VW T-roc | Avtor: Matija_Janežič Matija_Janežič

Komentarjev 2
  • rokobert 14:39 11.september 2025.

    Seveda je grd...kdaj je pa še bil VW lep....nazadnje Karman Ghija,po tem pa sama žalost.

  • Avatar Garancija
    Garancija 08:01 03.september 2025.

    Grd