Avto
10 ogledov

"Oba motorja bosta eno"

Fritz Steinparzer napoveduje svetlo prihodnost za električne avtomobile, a klasi Žurnal24 main
Fritz Steinparzer, direktor razvojnega oddelka za bencinske motorje pri BMW, za Žurnal24 napoveduje bistvene spremembe v pogonih prihodnosti.

Kakšno prihodnost napovedujete motorju z notranjim izgorevanjem?

Na bencinski strani je trend motorjev majhne prostornine, a z visoko zmogljivo tehnologijo twin power. Torej downsizing in hkrati več moči in navora.

Poraba motorjev v prihodnosti bo v veliki meri odvisna od zakonodaje pri omejevanju izpustov, odvisna pa bo tudi od mešanice modelov, ki bodo takrat na trgu, ter odvisnosti električnih in hibridnih pogonov.
 

Razvijamo pa tudi že povsem novo zasnovo motorjev, pri katerih bo poudarek na samodejnem vžigu mešanice. Downsizing je mogoč tudi pri dizelskih motorjih. Koncept diesotto torej.

Ali to pomeni, da se bosta koncepta bencinskega in dizelskega motorja res združila?

Da, na nek način res. Že danes imamo denimo skupni princip neposrednega vbrizga in turbotehnologije, čeprav še vedno obstajajo bistvene razlike glede različnih načinov izgorevanja mešanice, različnega pritiska vbrizga in delovnega tlaka. A tudi tu smo vse bližje.

BMW že ima tehnologije, ki pomagajo zmanjševati porabo. Katere so najpomembnejše?

Najpomembnejši je vsekakor učinkovit agregat. Okoli 60 odstotkov razvoja, ki smo ga za zmanjševanje porabe opravili v zadnjih štirih letih, se je nanašalo na motor. Naslednji pomemben element je menjalnik, pri čemer smo število prestav povečali že na osem, hkrati pa dali poudarek na hitrost prestavljanja, s čimer so izgube vse manjše.

Šele nato sledijo druge tehnologije, kot so rekuperacija zavorne energije, pnevmatike z nizkim uporom ali aerodinamika.

Kdaj bodo po vašem mnenju električni avti cenovno konkurenčni tistim s klasičnim pogonom?

Steinparzer že vrsto let vodi oddelek za razvoj bencinskih motorjev pri BMW in je v veliki meri odgovoren za doseganje majhnih izpustov, ki jih motorji te znamke dosegajo danes.

Čeprav je napredek električnih avtomobilov zelo hiter, po mojem mnenju v naslednjih letih klasičnih še ne bodo izpodrinili. Je pa res, da bodo vse bolj zanimivi za določen krog kupcev, denimo v strogih mestnih središčih,
kjer so stroge tudi omejitve glede izpuhov, in za tiste, ki na dan prevozijo največ 50 kilometrov.

Kaj pa cena?
Cena je resda še zelo visoka, vendar se morajo kupci zavedati, da razvoj teh tehnologij stane veliko in da se v tej fazi vsi šele učimo, kako znižati stroške prihodnje proizvodnje, zlasti akumulatorjev, kontrolnih enot. S prihodom novih  ponudnikov pa bodo cene začele padati tudi pri sestavnih delih dobaviteljev.

Vaša znamka je znana po uporabi hibridne tehnologije. Kaj pa druge tehnologije, kot je range extender, kjer motor z notranjim izgorevanjem služi le kot generator za električni pogonski sklop?

Range extender bo imel gotovo zelo pomembno vlogo v strategiji pogonov prihodnosti, ampak šele po tem, ko se bo na določenih trgih uredilo vprašanje, ali sploh gre za pravo električno vozilo. Ko bo zakonodaja urejena, pa range extender vidim kot ključni element v rasti povpraševanja po električnih avtomobilih, saj ljudi ne bo strah, da bi na daljši razdalji po izpraznitvi akumulatorja ostali sredi ceste.

Koliko bodo motorji z notranjim izgorevanjem v vozilih segmenta D porabili leta 2020?

Manj kot zdaj, to zagotovo. Če zdaj porabijo okoli šest litrov, bo takrat poraba zagotovo pod petimi litri.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.