Kitajski avtomobili so bili pred dobrim dvema desetletjema, ko so se prvič poskusili množičneje pojaviti na evropskem avtomobilskem trgu, predmet posmeha, saj so se množično razletavali na preskusih testnih trčenj.
Danes je ravno nasprotno, saj jih je kar nekaj na testnih trčenjih evropske avtoritete za preskuse varnosti novih avtomobilov, agencije Euroncap, doseglo najboljše ocene in osvojilo pet zvezdic. Naštejmo le zadnje: električni poltovornjak maxus e-terron 9, limuzina zeekr 001, enoprostorec maxus mifa 7 ter križanci MG HS, NIO EL6, deepal S07, leapmotor C10, zeekr X in xpeng G6.

Kitajski avtomobili so torej zelo napredovali v primerjavi z njihovimi predniki, ki so bili sicer že tedaj za marsikoga zelo zanimivi. Zanimalo nas je, kako na njihov napredek gledajo pri agenciji Euroncap in čemu pripisujejo takšne spremembe. Kaj so torej glavni razlogi za njihov uspeh.
Višja pričakovanja domačega trga
Euroncapov programski direktor Aled Williams pravi, da je eden od razlogov za napredek kitajskih avtomobilov že ta, da imajo sami Kitajci višja pričakovanja, ko gre za njihove domače izdelke, in si lahko privoščijo plačilo višje kakovosti. Proizvajalci pa tudi bolje razumejo pričakovanja evropskih kupcev glede kakovosti avtomobilov.
Kitajski proizvajalci so tudi v dobrem položaju, da lahko izkoristijo premike v smer elektromobilnosti in na trg pošiljajo pionirske nove tehnologije, namesto da bi preprosto izdelovali cenovno ugodne alternative evropskim, japonskim in korejskim avtomobilom.

Kitajski proizvajalci tesno sodelujejo z uveljavljenimi dobavitelji avtomobilskih komponent za prvo vgradnjo. Gre za podjetja, ki že dolga leta sodelujejo z evropskimi, korejskimi in japonskimi proizvajalci. V tem pogledu kitajski proizvajalci sledijo enakim pristopom kot vsi drugi proizvajalci. Vendar pa je njihov razvoj veliko hitrejši, novi modeli pa veliko hitreje prihajajo na trg, To kaže na tekmovalnost proizvajalcev znotraj same Kitajske.
Podobna merila
Zanimalo nas je, ali isti modeli avtomobilov dosegajo enaka varnostna merila tudi na kitajskem trgu ali so posebej prilagojeni za Evropo? Williams pravi, da se avtomobili, ki so naprodaj po različnih trgih, pogosto razlikujejo med seboj, tudi če imajo enako ime. To velja za vse avtomobilske proizvajalce, ne le kitajske.
Avtomobili morajo v različnih regijah ustrezati različnim zahtevam, različne zahteve pa lahko imajo tudi različni potrošniški testni programi. Avtomobili morajo biti predvsem cenovno dosegljivi za kupce v določeni regiji, zato jih povsod ni vedno možno opremiti z zelo sofisticiranimi varnostnimi tehnologijami. Zato lahko rečemo, da so avtomobili prilagojeni posameznim trgom.
Williams pravi, da so se pri agenciji Euroncap zato povezali z drugimi podobnimi programi po svetu, saj bi radi povsod pripomogli k višjim merilom in zagotovili, da proizvajalci ne bodo stroškov zniževali na račun varnosti. Kar se tiče Kitajske, ima svoj program za preverjanje varnosti novih avtomobilov CNCAP. Njegova merila so zelo stroga. Med evropskimi in kitajskimi avtomobili torej so določene razlike, vendar od avtomobila, ki se je dobro izkazal na Kitajskem, lahko pričakujemo, da se bo dobro izkazal tudi v Evropi.

Pasivna varnost zagotovljena
V zadnjem času opažamo, da tudi nekateri avtomobili evropskih, japonskih, korejskih ali ameriških znamk na testnih trčenjih agencije Euroncap ne osvojijo petih ali celo štirih zvezdic. Williams nam je pojasnil, da nekateri avtomobili niso bili opremljeni z najnovejšimi naprednimi asistenčnimi sistemi (ADAS), zato so osvojili manj zvezdic kot drugi. Pasivna varnost med trkom v splošnem ostaja dobra, varčevalne ukrepe pa proizvajalci izvajajo na področjih, za katera menijo, da so pri njihovih kupcih manj prednistna.
Vendar pa so zadnje spremembe zakonodaje pripomogle k temu, da so avtomobili vsaj do določene ravni opremljeni z asistenčnimi sistemi. Po novem bodo opremljeni z določeno varnostno opremo, četudi ta morda ne bo tako sofisticirana, da bi zadostovala za osvojitev petih zvezdic.
Williams zaključi, da to kaže, na kakšen način lahko potrošniški testni programi, kakršen je Euroncap, vzpodbujajo napredek na področju varnosti. Vse kupce novih avtomobilov zato pozivajo, naj se odločajo za najvišje ravni varnostne opreme, v rezultatih testov organizacije Euroncap pa poiščejo podatke, na osnovi katerih se bodo preudarno odločali.