Avto
43 ogledov

Orlando za sedem odraslih

(Foto: Gregor Prebil)
1/54
Žurnal24 main
Chevrolet bo v naslednjih 15 mesecih predstavil sedem novih modelov. Prvi je družinski chevrolet orlando s sedmimi sedeži, ki ga bo z bencinskim motorjem mogoče kupiti že za dobrih 15 tisočakov.

Chevrolet orlando je nadaljevanje uspešne zgodbe z limuzino cruze, od katere povzema nekatere oblikovne poteze. Novi enoprostorec na zunaj deluje dovolj velik in prostoren. V dolžino meri 4652 milimetrov, širok je 1836 milimetrov, visok 1633 milimetrov, medtem ko je medosna razdalja 2760 milimetrov. Odlikuje ga umirjen dizajn, a je hkrati zaradi nizke strešne linije še vedno športen, ohranja pa tudi velik zlat križ na dvodelni maski hladilnika.

Orlando, prvi občutki
Chevrolet orlanda smo preizkusili tako v mestni vožnji kot na odprti cesti in zavitih gorski trasi. 1,8-litrski dizel, ki premore 160 konjskih moči, je zelo odziven, hkrati pa, ker premore šest prestav, tudi dovolj varčen. Lega v ovinkih je solidna, avtomobil se ne nagiba veliko, zaradi precej trdega podvozja malenkost trpi le udobje. Prostora je za pet potnikov, v prtljažniku pa sta še dva zložljiva sedeža. Slednja ne ponujata dovolj prostora le otrokom, a po drugi strani močno krčita prostornost prtljažnika. Obžalujemo, da ni na voljo zgolj petsedežne različice, ali pa vsaj tega, da bi bila zadnja klop pomična. Hvalimo odlagalne površine, ki jih je povsod dovolj, svojo plastenko s pijačo lahko odložita celo potnika v tretji vrsti, največji plus tega Chevroletovega družinskega enoprosotrca pa je cena, ki je za nekaj tisočakov nižja od evropske konkurence.

Notranjost je v večji meri povzeta iz cruza, na primer volanski obroč, kot tudi dvojna kabina po vzoru corvette in modra osvetlitev ozadja sredinske konzole. Največja posebnost avtomobila so v tri vrste razvrščeni sedeži, ki so razporejeni tako, da je vsaka vrsta postavljena višje, s čimer je preglednost tudi v zadnji vrsti dobra. Sedeža v zadnji vrsti nista primerna zgolj za otroke, pač pa je dovolj prostora tudi za odrasle, predvsem v višino, manj pa je prostora za kolena. Na račun zadnjih dve sedežev, ki sta zložena v ravno dno, pa zato trpi prtljažni prostor, ki meri 454 litrov, če podremo še drugo klop (deljiva je v razmerju (1/3, 2/3), pa dobimo največ za 1487 litrov prostora. Skrajna sedeža v drugi vrsti je mogoče zasukati in zložiti tako, da potnikom omogočata preprost dostop do zadnje vrste sedežev.

Poskrbljeno za varnost
Odlagalnih površin je dovolj tako na sprednjih sedežih kot zadaj. V predalu je tudi standardni priključek za zunanje zvočne naprave, kot dodatna oprema pa je na voljo tudi priključek USB za MP3-predvajalnik ali iPod, odvisno od vrste notranje opreme. Večina orlandove nosilne zgradbe je izdelana iz jekla z visoko trdnostjo, potnike varuje šest zračnih blazin, za oba potnika na sprednjih sedežih pa je vgrajena tudi zaščita za kolena. Novost je tehnologija zaznavanja trka, ki samodejno odklene vrata, ko zazna udarec. To pomeni, da reševalci na prizorišču nesreče nimajo težav z zaklenjenimi vrati.

Trije motorji, menjalniki in nivoji opreme
Kupci bodo lahko izbirali med štirivaljnim bencinskim in dvema štirivaljnima dizelskima agregatoma. Vsi motorji so nameščeni prečno, opremljeni pa so z dvojno odmično gredjo v glavi motorja in 16 ventili. Bencinski motorji imajo večtočkovni vbrizg goriva, dizelski uporabljajo tehnologijo skupnega voda. Bencinski motor, ki bo na voljo ob začetku prodaje, je 1,8-litrski in ustvari 141 KM (104 kW) pri 6200 vrt./min ter 176 Nm navora pri 3800 vrt./min. Največja hitrost je 185 km/h, izpust je 172 g/km, poraba goriva pa 7,3 litra/100 km. Dizelska motorja imata enako gibno prostornino. Srce obeh motorjev je 2,0-litrski štirivaljnik. Močnejša različica ustvari 163 KM (120 kW) pri 3800 vrt./min, medtem ko druga različica premore 130 konjskih moči (96 kW).

Orlando ponuja pester nabor različno velikih in oblikovanih prostorov za shranjevanje na različnih mestih, vključno s predalom za kovance in dvema držaloma za kozarce v sredinski konzoli, predali za zemljevide in steklenice v sprednjih in zadnjih vratih ter več posameznimi predali v prtljažnem prostoru.

Z obema motorjema doseže največjo hitrost 197 km/h, enaki pa so tudi izpusti in poraba goriva, in sicer 159 g/km in 6 litrov/100 km. Menjalnika sta pet- in šeststopenjska ročna, za dvolitrski dizel pa je predviden tudi avtomatski menjalnik.

Ob začetku prodaje bodo lahko kupci izbirali med tremi različnimi nivoji notranje opreme – LS, LT in LTZ. Osnovna LS oprema vsebuje elektronsko krmiljenje vzmetenja, šest zračnih blazin in električna ogledala, srednja LT oprema pa tudi funkcije, kot so parkirni senzorji in infotainment kontrole na volanu, medtem ko LTZ vključuje večja, 17-palčna lita platišča, samodejno spuščanje vzvratnega ogledala in elektronski tempomat.

Cena osnovnega modela z 1,8 bencinskim motorjem (141 KM) in petstopenjskim ročnim menjalnikom je 15.610 evrov. Osnovni model z 2,0-dizelskim motorjem (130 KM) in 6-stopenjskim menjalnikom bo na voljo za 18.210 evrov.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.