Avto
7499 ogledov

Osmrtnice za motoriste

Motorist PU Kranj
Skoraj polovica prometnih nesreč se pripeti poleti.

Potnico po padcu odneslo v reko. Trčila motorist in osebno vozilo. Umrl 22-letni motorist, 21-letna sopotnica hudo poškodovana. To so le trije tragični naslovi, ki smo jih v mesecu maju objavili v povezavi z prometnimi nesrečami, v katero so bili motoristi.

V ponedeljek se je pod vodstvom Agencije za varnost prometa (AVP) in v sodelovanju s Policijo, začel drugi del nacionalne preventivne akcije namenjene večji varnosti motoristov. Število motoristov narašča in postajajo vse pogostejši udeleženci v cestnem prometu, zato moramo biti nanje pozorni, še posebej poleti, ko se z večjo gostoto prometa ter raznovrstnostjo udeležencev v prometu poveča tudi možnost za nastanek prometne nesreče.

Trening varna vožnje za motoriste | Avtor: Uroš Podlogar Uroš Podlogar

Namen akcije, ki bo potekala do 8. julija, je opozoriti motoriste na pomen uporabe zaščitne opreme in čelade, nošnjo odsevnih oblačil, na prižgane luči ter k razmeram na cesti prilagojeni hitrosti vožnje oziroma upoštevanju omejitev hitrosti in na pasti, ki so na cestah. Istočasno pa AVP z akcijo opozarja tudi ostale udeležence v prometu na večjo prisotnost motoristov na cestah in poziva k dodatni pazljivosti.

Skoraj polovica prometnih nesreč voznikov enoslednih motornih vozil pripeti v poletnih mesecih (junij, julij in avgust). Statistika zadnjega 5-letnega obdobja kaže, da se v poletnih mesecih povprečno smrtno ponesreči 47,9 %, hudo telesno poškoduje 47,7 %, lažje telesno poškoduje pa 48,3 % voznikov enoslednih motornih vozil. Lani je v poletnih mesecih umrlo 13 voznikov enoslednih motornih vozil oz. 45 % vseh umrlih v letu 2017. Delež je bil podoben tudi pri hudo telesno poškodovanih, saj se jih je hudo telesno poškodovalo 46 %, lažje telesno poškodovanih pa je bilo 316 oz. 51 %.

Trening varna vožnje za motoriste | Avtor: Uroš Podlogar Uroš Podlogar

Povzročitelji v večini primerov motoristi sami

Povzročitelji prometnih nesreč s smrtjo ali hudo telesno poškodbo voznika enoslednega motornega vozila so v večini primerov ravno vozniki enoslednih motornih vozil sami. V zadnjem 5 letnem obdobju je bil delež povzročiteljev voznikov enoslednih motornih vozil s smrtnim izidom 66 %, v lanskem letu pa je delež znašal 69 % oz. od skupaj 29 umrlih voznikov enoslednih motornih vozil, jih je 20 povzročilo prometno nesrečo. V tem obdobju so vozniki enoslednih motornih vozil z vozniškim stažem do 5. let povzročili daleč največ prometnih nesreč in sicer 751 prometnih nesreč oz. 38 % med vsemi vozniki povzročitelji enoslednih motornih vozil, prav tako so povzročili največ prometnih nesreč s smrtnim izidom – 24 oz. 36 % ter največ prometnih nesreč s hudimi telesnimi poškodbami – 169 oz. 36 %. Od skupno 751 prometnih nesreč, je 225 prometnih nesreč povzročil voznik v prvem letu vozniškega staža, od tega 8 s smrtnim izidom.

Letošnja statistika boljša od lanske

Do 15. junija letos je bilo v prometnih nesrečah udeleženih 312 voznikov enoslednih motornih vozil, kar je 26 % manj kot v lanskem primerjalnem obdobju. V omenjenih prometnih nesrečah se je smrtno ponesrečilo šest voznikov enoslednih motornih vozil oz. 50 % manj kot v enakem obdobju lani. Hudo telesno poškodovanih je bilo 64 (-26 %) in 174 lažje telesno poškodovanih (-22 %).

Med smrtno ponesrečenimi motoristi je bil motorist povzročitelj prometne nesreče v štirih primerih (67 %). V treh od šestih prometnih nesrečah s smrtjo motorista je bila vzrok neprilagojena hitrost, noben od umrlih motoristov pa ni bil pod vplivom alkohola. Štirje od šestih so se ponesrečili na državni cesti, dva pa na cesti v naselju. Štirje umrli so imeli do 5. let vozniškega staža.

motorist nesreča | Avtor: Profimedia Profimedia

Nasveti za večjo varnost motoristov

AVP motoriste poziva k uporabi zaščitne opreme in čelade, vedno naj imajo prižgane luči ter uporabljajo svetla in odsevna oblačila, da jih bodo drugi vozniki lažje in hitreje opazili. Opozarjajo tudi naj prilagodijo hitrost vožnje svojim sposobnostim in razmeram na cesti, saj je lahko ravno pot ustavljanja motornega kolesa pri različnih hitrostih odločilna pri preprečevanju prometnih nesreč in njenih posledic. Na prisotnost motoristov pa morajo biti pripravljeni tudi drugi vozniki. Pozorno morajo spremljati promet, tako v vzvratnih, kot tudi stranskih ogledalih, predvsem pa naj vsakič preverijo  t. i. mrtvi kot, saj so motoristi zaradi ozke silhuete slabše vidni.

Komentarjev 10
  • munja 13:50 03.julij 2018.

    Čudno, da ni še nihče predlagal, da se za motoriste zgradijo posebne ceste. Dejte no, vsi naj se vozijo po pravilih, pa ne bo toliko nesreč.

  • mercedesb 13:03 03.julij 2018.

    Kaksne kvasis,pelji se 8x mesecno po cesti Dvor Kocevje pa bos,videl kdo se mora koga bati. Norci na motorjih gledajo Rossija in company potem pa gas po ovinkih. Kot voznik avta nimas kaj veliko postoriti ,ko ti v sekendi prileti ...prikaži večti motorist z glavo na moji strani cestisca.

  • Zdravko Galičič 10:21 03.julij 2018.

    Če sem na kolesu ali na motorju, se najbolj bojim avtomobilistov, ki živijo v svojem svetu.