Avto
29 ogledov

Pathfinder še vedno trdno na sledi

Nissan pathfinder
1/66
Žurnal24 main
Nissan pathfinder je z obnovo pridobil na uglajenosti, še vedno pa ostajata v ospredju zmogljivost in uporabnost SUV-ov stare šole.

Pathfinder se s prenovo, ki se je na zunaj dotaknila zlasti svetil, maske in odbijačev, znotraj pa je dodala nove materiale in več udobja, ni oddaljil od svoje mantre velikega, a še bolj zmogljivega terenca, ki mu gre ob šminki današnjih, zgolj asfaltu namenjenih crossoverjev na smeh.

Prvi stik z vozilom je bil sicer precej robat, tako zaradi zvoka 2,5-litrskega dizla, kot zaradi dolge ročice menjalnika in seveda zunanjih mer, volanu povrh manjka nastavitev po dolžini. A po nekaj minutah vožnje postane pathfinder enostaven za vožnjo, tako zaradi dobrih tekstilnih sedežev, zelo neposrednega volanskega mehanizma, preglednosti, zatesnitve kabine in nenazadnje nastavitev podvozja, ki sicer prek krajših neravnin ne more skriti porekla, a je vseeno tudi na avtocestah skorajda limuzinsko udobno. Je pa jasno, da je potrebno v ovinkih peljati preudarneje, tudi zaradi nagibanja skoraj 1,8 metra visoke karoserije.

Ne prezrite GALERIJE testnega pathfinderja


Oprema ponuja veliko, a ne vsega
V testnem vozilu z opremskim paketom SE glede udobja nismo pogrešali veliko, večja zamera gre le dejstvu, da se nismo mogli zanašati ne na prednje ne na zadnje senzorje, v pomoč nam je bila le kamera vzvratne vožnje. Tudi ksenonskih žarometov še ni bilo vključenih. Bolj razgibano armaturko in gumb namesto nerodnega stikala za vžig so, upamo, prihranili že za naslednjo generacijo, tako kot malce enostavnejše rokovanje z doplačljivim in sicer ličnim infotainment sistemom.

Eden od zaščitnih znakov ostaja prostornost v prvi in drugi vrsti. Pathfinder za silo omogoča tudi prevoz šestega in sedmega potnika, a razumljivo bolj na kratke razdalje. Ko pa se podere vse, kar se podreti da (vključno s sovoznikovim sedežem), nastane za več kot dva kubika praznega prostora z ravnim dnom. Še potrebujete prikolico?

Kolesa držijo podlago kot pitbull
Pogonski sklop pathfinderja nam je bil še posebej všeč. Prenovljeni štirivaljnik je dobil več moči in več navora, čeprav slednjega pri nižjih vrtljajih malce primanjkuje. A pod črto je motor popolnoma zrel za več kot dve toni suhe mase. Poraba se je gibala okoli še zmernih 10,5 litrov (po asfaltu), z zmerno vožnjo je šlo tudi še liter navzdol.

 

Sam prenos moči ni potreboval prenove, še vedno gre za enega zmogljivejših na trgu. Voznik prek na novo dodanega vrtljivega gumba preklaplja med pogonom zgolj na zadnji kolesni par, avtomatsko porazdelitvijo tudi na sprednji par, razmerjem 50:50 in reduktorskim načinom. Že tretjo opcijo velja uporabiti zgolj izven trdne podlage, saj avtomobil med zavijanjem deluje, kot da ne bi imel diferenciala, zaradi reduktorja in podatka o 22-centimetrski razdalji od tal pa se avtomobil zlepa ne prestraši še tako strmega vzpona ali spusta.

Kot že poudarjeno, "stezosledec" ni namenjen bahanju, temveč resnemu delu, čeprav mu avtoritete na cesti ne manjka. S tega stališča se nam zdi cena dobrih 42 tisočakov glede na uporabno vrednost zelo primerna.

Podatki o vozilu: (Nissan pathfinder 2,5 dCi SE IT pack)
Motor: 2.488 cm3
Vrsta: štirivaljni vrstni dizelski
Moč: 140 kW (190 KM)/ pri 4.000 vrtljajih na minuto
Navor: 450 Nm/ pri 2.000 vrtljajih na minuto
Poraba: 10,6 litra/100 km, 234 gramov CO2
Zmogljivosti: 186 km/h, 11,0 sekunde od 0-100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm): 4.813 mm x 1.848 x 1.785 mm; medosna razd. 2.853 mm, prtljažnik (v litrih): 515/2091
Masa: 2.090 kg
Cena: 50.990/51.740 EUR
Varnost (EuroNCAP): ****

 

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.