Avto
23 ogledov

Petkina prepričljiva družinska osnova

mazda5
1/20
Andrej Leban
Mazda5 med enoprostorci pelje nekoliko samosvojo pot. Dizelski motor se kljub na papirju ne pretirani konjenici izkaže pri večini nalog, bolj mešane občutke pusti tovarniško vgrajena navigacija.

Petico smo enkrat že preizkušali, tokrat pa smo se posvetili predvsem opremi TX navi, s katero je bila opremljena testnica. Oblikovni slog avtomobila je brez dvoma zelo dinamičen, zlasti bok je s poudarjenimi valovitimi linijami, zadek je nekaterim všeč, druge moti videz  potlačenih svetil. Ena večjih prednosti petice so drsna bočna vrata, ki omogočajo lahek vstop v notranjost, še posebej na pomožna šesti in sedmi sedež, ki sta vkjučena v omenjeni paket opreme. Prilagodljivost je na visokem nivoju, tretji sedež v drugi vrsti je bolj zasilne narave in ga je mogoče zložiti v enega od stranskih sedežev, kar očitno postaja trend med sedemsedežniki (ford grand C-max). Nasplošno je za družinsko rabo tako manjših kot tistih malo starejših otrok mazda5 zelo dobro opremljena, prtljažnik je velik.

Prekratka sedeža

S stališča voznika bi si želeli nekaj več smisla za njegovo udobje. Prednja sedeža sta, čeprav ogrevana, izrazito prekratka, integrirana počivalnika za roki pa preozka. Ozek zaslon na sredini armaturne plošče se z novimi mazdinimi modeli hvalevredno poslavlja, v primerjavi z nekaterimi konkurenti ni toliko odlagališč.

Volanski mehanizem je zelo neposredno nastavljen, kar je v skladu z Mazdino športno naravo, čeprav avtomobil ni imun na nagibanje v zavojih. Ročica menjalnika je hitra.

Varčen motor

Dizelski motor je edini, ki je trenutno v ponudbi, s 85 kilovati pa zmore več, kot bi pričakovali. 270 Nm navora namreč pri pravih vrtljajih zagotavlja dovolj prožnosti, je pa v nižjih vrtljajih lenoben. Za to hibo se odkupi z ugodno porabo, ki  je na našem testu znašala 6,3 litra. Avtomobil ni sicer nikakršen dirkač, o čemer pričata razmeroma skromna končna hitrost in pospešek.

Mazde so od lanskega leta bogatejše za paket z navigacijsko opremo. V ta namen se je povezala z uveljavljenim proizvajalcem navigacijskih sistemov Tom Tom. Medtem ko glede same navigacije nismo imeli pripomb, razen da je potrebno za dostop do nekaterih večkrat uporabljenih funkcij, denimo prekinitev vodenja, preveč pritiskanja po grafično ne najlepšem zaslonu, pa smo bili razočarani nad delovanjem audio naprave. Nekatere sicer močne slovenske radijske postaje so šumele že za prvim hribom, za uravnavanje glasnosti (kar je seveda mogoče tudi na volanu) pa bi bil veliko priročnejši okrogli gumb.

720 evrov, kolikor stane vgradna navigacija, se nam zdi zato preveč, še posebej ob vedenju, kaj ponujajo konkurentje in kakšne so cene zmogljivih ročnih navigacijskih naprav.

S serijsko opremo, ki ji ni treba ničesar dodati, je bila mazda 116 CDI ocenjena na skoraj 25.000 evrov, kar ni malo. V prid znamki, ki jo tepe dejstvo, da so vse modele izdeluje izven Evrope in zato posredi udari valutno razmerje, pa je kakovost, izkazana na neodvisnih testih.

Podatki o vozilu (Mazda5 116 CDI TX navi)
Motor: turbodizelski, štirivaljni
Prostornina: 1.560 ccm
Najvišja moč: 85 kW (115 KM) pri 3.600
Najvišji navor: 240 Nm med 1.750 in 2.500 vrt./min
Poraba na testu: 6,3 litra/100 km (test – mešani cikel), izpust 138 g CO2/km
Zmogljivosti: 180 km/h, pospešek 13,7 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (D x Š x V) (v mm): 4.585 x 1.750 x 1.6145 medosna razdalja: 2.750
Prtljažnik: 160-1.595 litrov
Cena: 24.960 evrov

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.