Avto
266 ogledov

Peugeot 3008 GT si je nadel lepe šprinterice

Peugeot 3008 GT
1/26
Saša Despot
Če je peugeot 3008 najbolj vroč križanec na trgu ta hip, potem je 3008 GT na ogenj prilil še nekaj bencina. Pardon, plinskega olja. Kaj je zakuhal?

GT je zadnja, najbolj športno-prestižna stopnja v družini 3008, ki utegne že sama na sebi glede na prve prodajne rezultate postati prava uspešnica za znamko Peugeot in eden od tistih modelov svoje generacije, po katerem se bodo vsi želeli zgledovati. GT pa je tista različica, ki bi si jo želeli imeti vsi kupci modela 3008, a jim to preprečuje predvsem njegova cena.

3008 GT se navzven razlikuje po precejšnjem dodatku kroma na obrobah stekel, prednji smerniki svetijo sekvenčno, ponoči cesto osvetljuje LED svetloba, zadaj pa strašijo trapezoidni zaključki izpušnih cevi in trojni osvetljeni kremplji. GT-ju lastna so 18-palčna platišča s športno širokimi pnevmatikami. GT je stoječ ali v gibanju od originala še za stopnjo več lep in opazen.

Svojo dozo posebnosti nudi tudi notranjost, kar ni tako enostavna naloga, če imamo v mislih že tako dramatično podobo i-cockpita in armaturne plošče, ki sta serijska pri vseh različicah modela 3008. A GT-ju uspe presenetiti, saj vse skupaj začinijo udobni sedeži iz alkantare, še več kroma ter kopica “razvratnih” pripomočkov - masaža na prednjih dveh sediščih, doziranje parfuma, ambientalna osvetlitev, 360-stopinjski pogled kamer ... Tako tudi zbledijo drobne nedoročenosti, kot so stopničasti prehodi med oblogo vrat in armaturo, pa počasni prehodi med funkcijami infotainmenta in živčni senzor za dež.

Zanimiv detajl je funkcija pranja vetrobranskega stekla prek šob v brisalcih, ki je zelo učinkovita.

Saj je močan, ni pa zares športen

Pogon je pri priponi GT seveda še kako pomemben. A 3008 se zanaša le na dizla, bencinskega 1,6 THP razgrajaškega motorja kot pri modelu 308 niso ponudili. Tako se je treba sprijazniti s "samo" 132 kilovati iz dvolitrskega dizla, ki se na cesto serijsko prenašajo prek avtomatskega menjalnika. Ni malo in ni slabo, ni pa niti na ravni kakšnega 2,0 TDI ali 20d v audiju Q3 ali BMW X1. Kdor čaka na silovit sunek pod rebra, trati čas, saj motor vleče, ne pa potiska. Temu primeren je pospešek. Kaj posebej stanja ne izboljša niti športni režim, pa čeprav takrat v avtu zaradi umetnega generatorja zvoka malce bolj zadoni. Športni avto se sicer mora slišati, a med vožnjo je dizelskega ropota v kabini več od tistega, kar naj nudi premium avto.

Falična prestavna ročica je nekoliko nerodna, če je potrebno pogosto pretikati, denimo med parkiranjem. Poraba pod sedmimi litri je utopija, okoli 7,5 pa realnost.

GT naj bi bil športen avto, mar ne? Zato mu lažje spregledam dokaj trdo nastavljeno podvozje, po zaslugi katerega zadnja prema tudi na ravni avtocesti rada trese. Pri običajnem 3008 je to ena glavnih (redkih) zamer, ki jih gojim do avta. Majhen volan je sicer zelo dober, ko avto zagleda pred seboj ovinek ali še raje dva, medtem ko na ravni cesti volanova direktnost vzpodbuja stalne popravke. Podvozje je v ovinkih primerno zmogljivo za dvokolesno gnanega križanca/suva, čeprav se ni mogoče povsem otresti občutka plavanja. Manko štirikolesnega pogona pri tako prestižnem križancu, kot želi biti Peugeot 3008 GT, je zelo opazen, vsaj med doplačili.

Končna cena dobrih 36.700 evrov, kolikor je z dodatno opremo "nabral" testni avto in ki že upošteva popust, je pričakovana, pravzaprav dobra glede na atraktivnost in ponujeno udobje. Peugeot 3008 GT je še posebej zanimiv avto, ker podobne različice konkurentje (nissan qashqai, renault kadjar ...) z dvokolesnim pogonom ne poznajo, hkrati je lahko dobra, četudi ne v vsem enakovredna alternativa dražjim premijskim nemcem.

Podatki o vozilu (Peugeot 3008 GT)

Motor: 1.997 ccm, štirivaljni dizel
Moč in navor: 133 kW (180 KM), 400 Nm od 2.000 vrt./min
Zmogljivosti: 211 km/h, 8,9 sek. 0 do 100 km/h
Poraba: 7,2 l/100 km
Prtljažnik: 520 l
Cena: 34.890 € (onovna oprema brez popusta)/ 37.629 € (testnik s popustom)

PLUSI: zunanji in notranji videz, udobje, cena

MINUSI: ni 4x4 opcije, pospešek, podvozje

andrej.leban@zurnal24.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.