Avto
8 ogledov

Peugeot 308 GTi tekmece draži z vitko postavo

Peugeot 308 GTi Miha Pečoler/SAA
308 GTi je tisti lev, s katerim se Peugeot po dolgih letih samozavestno vrača v druščino najbolj športnih kombilimuzin. Na močan motor in nizko maso stavi bolj kot na videz važiča.

Pred dobrega pol leta je med Slovence zapeljal peugeot 308 GT, ki je pomenil dobrodošel in znaten premik naprej glede pojmovanja peugeota kot športnega avtomobila. Nekakšen hibrid med čisto vsakdanjim udobnim avtom, ki pa po potrebi pokaže tudi kakšen čekan ali dva. Pri videzu je bilo opaznih nekaj kompromisov, naprednim sekvenčnim smernikom sta družbo denimo delali neugledni lažni izpušni cevi. V resnici ima samo eno, skrito.

Peugeot 308 GTi športnost dviguje na še višjo raven. Morda še najmanj z videzom, ki je za razliko od tekmecev prej zadržan kot ne, saj ni kakšnih kričečih spojlerjev, difuzorjev ali agresivnih vložkov.

So pa koloteki jasno širši in podvozje znižano za 11 milimetrov, na kolesa so nameščena 19-palčna platišča iz lahkega karbona (-2,3 kilograma v primerjavi z aluplatiščem), na njih so športne Michelinove pnevmatike. Na takšen avto jasno sodijo tudi športne zavore z velikimi zavornimi diski. Barv zunanjosti je v osnovi šest, lahko pa stranka naroči tudi dvobarvno rdeče-črno različico. 

Notranjost je zmes udobja z dirkaškim pridihom, veliko je rdečkastih elementov (šivi, dodatki plastike), pri Peugeotu zasnovani športni sedeži v kombinaciji usnja in alkantare poskrbijo, da ostanejo ledja zlepljena v sedišče tudi v ostrih ovinkih. Tu je tudi gumb SPORT, prek katerega mehanizem prisekanega volan(čk)a dodatno otrdi, zvok postane rezkejši, merilniki se obarvajo v krvavo barvo. Matador pa to ...

Podvozje precej prirejeno, dodan torsen diferencial

Od takšnega avta se seveda pričakuje, da si bo podvrgel cesto. Divizija Peugeot Sport je to skušala doseči z različnimi ukrepi. Že omenjeno širše podvozje so obogatili z dodatnimi rešitvami po zgledu motošporta, pseudo McPherson prednja noga in blažilniki dopuščajo bistveno večje nagibe koles od klasičnega 308. Tudi zadnja prema ima drugačne sestavne dele, ki omogočajo boljšo odzivnost in prilagojenost bočnim pospeškom. 

Peugeot 308 GTi | Avtor: Miha Pečoler/SAA Miha Pečoler/SAA
Posebnost GTi-ja je rešitev prednjega diferenciala, kjer so francoski strokovnjaki za tuning uporabili Torsenovo rešitev delne zapore diferenciala, ko v ovinkih moč motorja do 35 odstotkov več navora lahko dodeljuje zunanjemu kolesu. 

Manjši motor, ognjena moč

Motor ima vsega 1,6 litra prostornine, kar je 0,4 litra manj od tekmecev. A ni nikakršen slabič, tako kot VW golf GTI ali in seat leon cupra je na voljo v dveh različicah moči.

Prva ima 182 kW (250 KM), druga pa 200 kW (270 KM). Pri močnejši izpeljanki to pomeni, da ob masi vozila pri vsega 1.205 kilogramov ponuja najboljše razmerje 4,46 kg/KM. 

Močnejši GTi od 0 do 100 km/h pospeši v okroglih šestih sekundah, za desetinko hitrejši je le leon cupra. 182-kilovatni GTi je za 0,2 desetinke počasnejši. Najvišja hitrost je omejena na 250 km/h. 

Peugeot 308 GTi | Avtor: Miha Pečoler/SAA Miha Pečoler/SAA
V Sloveniji bo uvoznik ponujal le močnejšega GTi-ja. Cena za GTi 270 je postavljena na 31.160 evrov. Je pa že takoj na voljo tudi paket ugodnosti (začetni popust, financiranje), na podlagi katerega se cena za prve kupce spusti na 28.290 evrov. V letu 2016 naj bi po naših cestah brzelo že dvajset do petindvajset primerkov. 

andrej.leban@zurnal24.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.