Avto
10036 ogledov

Peugeot razkril novi 5008!

Peugeot 5008
1/9
Peugeot
Po modelu 3008 je Peugeot zdaj razkril še večji SUV, sedemsedežni 5008. Električna različica omogoča do 660 kilometrov električnega dosega.

Tako kot 3008 je tudi 5008 postavljen na novo konstrukcijsko osnovo STLA Medium. Ena od prednosti platforme je prilagodljivost, medosna razdalja, ki v kabino prinaša veliko prostora za potnike, veliko pa ga ostane tudi v prtljažniku, pa meri kar 2,9 metra. Zelo dober podatek glede na zunanje mere vozila, ki v dolžino meri 4,79 metra.

Peugeot e-5008 bo opremljen z baterijami ACC, izdelanimi v tovarni Gigafactory v Douvrinu v Franciji, pri Peugeotu pa pravijo, da krijejo stroške vozila do 8 let/160.000 prevoženih kilometrov. Novi peugeot E-5008 bo naprodaj jeseni 2024. Ponudba bo temeljila na dveh nivojih opreme, Allure in GT s po tremi opcijskimi paketi za lažjo izbiro in tremi električnimi pogonskimi sklopi (210 KM, 230 KM s podaljšanim dosegom in 320 KM z motorjem Dual Motor s štirikolesnim pogonom) ter dvema elektrificiranima pogonskima sklopoma, to bosta hibrid 48V (136 KM) in priključni hibrid (195 KM). Več o polnjenju in tehniki pa si lahko preberete o reportaži iz prve vožnje sorodnega peugeota e-3008.

Peugeot 5008 | Avtor: Peugeot Peugeot

Zasnova notranjosti sledi modelu 3008, ki smo ga pred kratkim spoznali na dinamični premieri v Franciji. Če povzamemo, voznikovo mesto je ločeno od ostalih potnikov, v središču pa je 21-palčni panoramski zaslon rahlo ukrivljen proti vozniku, hkrati pa lahko do njega dostopa tudi prednji sopotnik s svoje desne strani. Na levi strani panoramskega zaslona oziroma nad kompaktnim volanom je instrumentna plošča, na kateri se prikazujejo vse informacije o vožnji (hitrost, merilnik moči, sistemi za pomoč pri vožnji, pretoki energije itd.). Na desni strani panoramskega zaslona, se pravi na sredini armaturne plošče, pa je predel na dotik, ki je dostopen tako vozniku kot njegovemu sopotniku. Na tem zaslonu lahko upravljate sistem za ogrevanje/klimatizacijo, navigacijo, medije/povezljivost itd. Nov je tudi kompaktni volan z novimi upravljalnimi stikali. Za E-5008 bo med drugim na voljo tudi umetna inteligenca ChatGPT, ki bo omogočala interakcijo med potniki in vozilom.

Peugeot 5008 | Avtor: Peugeot Peugeot

Francozi pravijo, da se 5008 na cesti obnaša zelo športno, in sicer po zaslugi dinamičnih nastavitev podvozja. Pri parkiranju so v pomoč številne kamere na vozilu, za varno in udobno vožnjo skrbi več kot 40 sistemov za pomoč pri vožnji. Omogoča tudi polsamodejno menjavo voznega pasu: vozniku pomaga varno zamenjati vozni pas. Slednji mora le vklopiti smerokaz in pritisniti gumb »OK« na volanu, sistem pa ga usmeri na želeni vozni pas.

Peugeot 5008 | Avtor: Peugeot Peugeot

Modularna zasnova druge in tretje vrste

Največje spremembe v primerjavi s 3008 so vidne v kabini, kjer ima lahko 5008 tri sedežne vrste. Zaradi velike medosne razdalje e-5008 omogoča bivalno udobje tudi v 3. vrsti, so prepričani pri Peugeotu. Druga vrsta je opremljena z udobno drsno sedežno klopjo s sedali, deljivimi v razmerju 60/40 in naslonjali v razmerju 40/20/40. Naslonjala sedežev v 2. vrsti je možno individualno preklopiti v pet položajev, kar potnikom zagotavlja udobje na dolgih vožnjah. Posebna pozornost je bila posvečena celotni obdelavi z visokokakovostnim oblazinjenjem vseh sedežev v 2. vrsti.

Peugeot 5008 | Avtor: Peugeot Peugeot

Enostaven dostop do tretje vrste sedežev so omogočili s funkcijo easy access, ki sedežem v 2. vrsti omogoča da se popolnoma preklopijo in hkrati pomaknejo naprej. Francozi pravijo, da ta mehanizem znatno izboljša dostop do 3. vrste sedežev, hkrati pa velja za pravo inovacijo tega segmenta. Pomik še dodatno olajša stikalo na zgornjem delu sedežnega naslonjala. V kombinaciji s široko odprtino velikih zadnjih vrat ta sistem potnikom vseh velikosti olajša sesti na sedeže v 3. vrsti.

V tretji vrsti je prava sedežna klop z dvema individualnima naslonjaloma, opremljenima z nastavljivimi vzglavniki. Obe sedežni mesti dodatno udobja z debelimi in mehkimi sedali, povišanimi naslonjali in optimalnim prostorom nad glavo za odrasle.

Peugeot 5008 | Avtor: Peugeot Peugeot

Od 259 do 1815 litrov prostora

V petsedežni konfiguraciji prtljažni prostor meri 784 litrov, v sedemsedežni konfiguraciji 259 litrov, ko sta postavljena le voznikov in sopotnikov sedež pa 1.815 litrov. Arhitekturna zgradba sedežev omogoča številne razporeditve med 2. vrsto (sedežna klop 60/40, naslonjala 40/20/40) in 3. vrsto (naslonjala 50/50). Ko so vsi zadnji sedeži zloženi, ima povsem ravno dno in do dva metra dolgo nakladalno površino.

V sedemsedežni konfiguraciji s tretjo vrsto zloženih sedežev se e-5008 ponaša z 42 centimetrov dolgim prtljažnikom. Pod prtljažnega prostora za tretjo vrsto sedežev je mogoče odpreti in ga navpično pospraviti za sedeži, kar zagotavlja dodaten prostor za kovčke in ročno prtljago. Pod sedeži v tretji vrsti je veliko dodatnega prostora za shranjevanje. V približno 80-litrski prostor za shranjevanje lahko varno odložite različne predmete, kot je najljubša športna oprema. Med dodatno opremo je na voljo poseben predal, s katerim lahko ta prostor kar najbolje izkoristite.

Peugeot 5008 | Avtor: Peugeot Peugeot

Za napenjalno pregrado prtljažnega prostora, ki jo je mogoče namestiti za drugo vrsto, je pod dnom prtljažnika poseben prostor za shranjevanje. Za lažje natovarjanje ima e-5008 tudi motorizirana prtljažna vrata, ki so serijsko na voljo pri nivoju opreme GT.

Omeniti velja še veliko panoramsko stekleno streho. Pri električnih vozilih je to redkost, saj je sprednji del strehe mogoče odpreti. Kabina je kar se da svetla vse do 3. vrste, ki je prav tako deležna izdatnih zastekljenih površin.

Na slovenske ceste bo predvidoma zapeljal proti koncu letošnjega leta.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.