Avto
249 ogledov

Phaeton, tako slavljen, tako neuspešen

Volkswagen phaeton
1/16
Volkswagen
Dobili smo morda eno največjih postranskih žrtev afere Dieselgate. Volkswagen phaeton prve generacije je po kar 15 letih proizvodnje končno odšel v zaslužen pokoj, a usoda druge generacije, ki je bila z razvojem že zelo daleč, je izredno negotova. Zakaj je phaeton imenovan za kralja rabljenih vozil?

Minuli četrtek je iz Volkswagnove tovarne v Dresdnu s proizvodnjega traku pripeljal zadnji VW phaeton. Obarvan v črno barvo je imel vgrajen 4,2-litrski bencinski motor. S tem se je sklenila izdelava največjega serijskega avtomobila z značko VW na nosu.

Volkswagen phaeton ni bil ravno velika uspešnica, v kar 15 letih proizvodnje so jih izdelali 84.000 primerkov, pa še te večinoma za kitajski trg. Vseeno je bil phaeton zelo pomemben za imidž znamke, saj se je z njim Volkswagen povzpel na raven sorodnega Audija in drugih premium proizvajalcev. S tem je uresničil vizijo dolgoletnega vodje koncerna Ferdinanda Piëcha, ki je zahteval, naj mu izdelajo avto z VW značko, ki se bo lahko v udobju in vožnji kosal z najboljšimi audiji, BMW-ji in mercedesi.

Projekt prvega phaetona je Volkswagen stal kar milijardo evrov, saj je vključeval tudi znamenito stekleno tovarno v Dresdnu, ko so lahko mimoidoči skozi velikanska stekla spremljali proizvodnjo. A zadnje čase niso imeli kaj prida za videti, okoli 500 delavcev je izdelovalo le še po osem phaetonov na dan. Tovarno v Dresdnu bodo sedaj za nekaj časa zaprli in jo vmes prilagodili za nove naloge, vendar bo službo nadaljevalo le okoli 100 delavcev, medtem ko za druge še iščejo rešitev. 

Phaeton II - če bo, bo nekaj posebnega

Prihodnost tovarne je še zelo negotova, pa čeprav je bil razvoj druge generacije phaetona že zelo daleč. Po cestah naj bi se vozili že prototipi, narejeni na osnovi novodobnih audijev, avto naj bi bil po prvotnih napovedih na prodaj že prihodnje leto.

A nemški Manager Magazin poroča, da je phaeton postal predrag glede na velikanske stroške, ki se celotnemu koncernu Volkswagen obetajo za gašenje požara po aferi z goljufivo kodo v nekaterih dizelskih modelih. 

Zato  so se minuli teden razplamtele govorice, da je Herbert Diess, šef znamke Volkswagen, zaradi velikanskih stroškov razvoja dokončno potegnil kabel iz vtikača in ustavil projekt phaeton II.

Volkswagen je te govorice nato demantiral s pojasnilom, da se zaenkrat ni še nič spremenilo in da je naslednik phaetona še vedno v igri, poroča Motor Talk.

Kot trdijo viri, bo posebnost načrtovane limuzine povsem električni pogon, kar znova priča o tektonskih premikih v glavah, ki se dogajajo v glavah Nemcev zaradi afere Dieselgate. Ta bo koncern lahko stala na desetine milijard evrov, a bo očitno pomenila tudi tisti dejavnik, zaradi katerega se bo VW počasi poslovil od dizlov, po katerih je slovel zadnjih 30 let. 

Reklama, ki je verjetno ostala v spominu tudi marsikaterega Slovenca

Premiera phaetona se prav gotovo ne bo zgodila pred letom 2020. A do takrat so si izmislili tudi načrt, kako zadostiti potrebam kitajskega trga, saj so na nedavnem salonu v Ženevi predstavili model phideon, premium limuzino , ekskluzivno namenjeno za Kitajsko.

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.