Avto
106 ogledov

Pismo: Zrak v vročem avtu smrtno nevaren

Armaturna plošča Andrej Leban
Ne prižigajte avtomobilske klime, takoj ko se usedete v avto, ki je stal na soncu. Je smrtno nevarno! Tako pravi sporočilo, ki kroži po spletu tudi med slovenskimi uporabniki. Je sproščanje benzena iz razgrete plastike res tako nevarno? Žurnal se je pozanimal pri strokovnjakih.

Kot navaja pismo, ki se sklicuje na neimenovano raziskavo, se iz avtomobilske armaturne plošče in drugih plastičnih elementov pri višjih temperaturah sprošča benzen, kancerogena snov. Hkrati benzen proizvaja tudi klimatska naprava.

"Benzen je zelo strupen, saj zastruplja kosti, povzroča slabokrvnost, velikokratna izpostavljenost pa tudi levkemijo in možnost spontanih splavov." Pismo še trdi, da se pri razgretem avtomobilu raven benzena v notranjosti poveča kar 40-krat nad sprejemljivo mejo, zato je potrebno pred zagonom motorja nujno najprej odpreti okna in počakati, da se vročina v avtomobilu poleže, šele nato previdno uporabiti klimatsko napravo.

"Benzen ima zanemarljiv kancerogeni vpliv"

Pismo ima prav le pri nasvetu, da se splača v vročem avtomobilu narediti prepih, saj bo s tem klimatska naprava precej hitreje ohladila notranjost. Vse ostalo pa je zavajanje.

Kot je za Žurnal24 pojasnila epidemiologinja dr. Vesna Zadnik, so kancerogene snovi odgovorne za do pet odstotkov vseh rakov, velika večina rakov pa je posledica dejavnikov zaradi nevarnega življenjskega sloga ljudi. "Benzen je res dokazano rakotvoren za človeka, vendar so izpostavljenosti, ki so opisane v tem sporočilu, kratkotrajne, zato je morebiten vpliv benzena na pojavljanje levkemij iz tega vira zanemarljiv," trdi Zadnikova.

Dodaja še, da so dosedanje študije pokazale nekoliko povišano tveganje le pri delavcih, ki so bili izpostavljeni benzenu med delovnim procesom nekaj let skupaj in to precej močnejšim dozam kot tistim iz spletnega sporočila.

Ford: "V zraku vozil manj benzena kot v mestnem zraku"

Avtomobilski izdelovalci so pri izgradnji avtomobilov podvrženi strogim in nadzorovanim standardom. Prav notranjosti v zadnjih letih namenjajo veliko pozornosti, med drugim denimo duhu novega avtomobila.

In kako pri enem od gigantov, Fordu, odgovarjajo na sporočilo glede benzena? "Benzen je splošno prisoten v naravi in naših življenjih. V nemških mestih je tako raven prisotnosti v naravi med 2 in 20 µg/m³ (2 do 20 delcev na milijon delcev v kubičnem metru zraka). Pri Fordu imamo standard, da raven benzena v potniški kabini pri 23 stopinjah ne sme preseči 5 µg/m³, kar je enako merilu Svetovne zdravstvene organizacije glede priporočljive vrednosti benzena v pisarnah in bivalnih prostorih. V skladu s standardi nemškega avtomobilskega združenja VDA pa se iz plastike, ki jo uporabljamo v naših avtomobilih, lahko pri 100 stopinjah sprosti le 0,1 µg/m³ benzena."

Kot še dodajajo, je dogovor med vsemi velikimi proizvajalci avtomobilov, da raven benzena v uporabljenih polimerih ne sme presegati meje 0,01 odstotka. Ta dogovor velja že vrsto let, res pa je, da pred njim uporaba materialov v avtomobilih ni bila regulirana.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.