Evropski parlament je po dramatični seji, na kateri so lobisti vse do zadnjega skušali omiliti predloge, sprejel predlog, ki od leta 2035 naprej prepoveduje prodajo vozil na bencinski in dizelski pogon. S tem so izključili tudi kakršnokoli možnost, da bi termični pogon obstal na podlagi uporabe sintetičnega goriva, ki je bilo v zadnjih letih priča velikanskim razvojnim vlaganjem.
Medtem ko naravovarstveniki sprejeto odločitev praznujejo kot veliko zmago za ohranjanje okolja, pa drugi opozarjajo, da električni avti sami po sebi narave ne bodo rešili. Avtoindustrija, ki se že intenzivno preoblikuje v smeri elektromobilnosti, hkrati sprašuje odločevalce v Bruslju in po državah, kako bodo sami nadomestili velik zaostanek pri polnilni infrastrukturi, da bo prehod leta 2035 sploh izvedljiv.
70 odstotkov javne polnilne infratrukture v Evropi je po podatkih Reutersa trenutno locirane v samo petih državah: Nizozemski, Franciji, Italiji, Nemčiji in Združenem kraljestvu. Slednja niti ni članica EU.
Tudi med proizvajalci vozil so občutki mešani. Volvo in Ford sta na primer odločitev pozdravila, a je treba vedeti, da gre za znamki, ki bosta že po letu 2030 izdelovali le še električne avte. Na drugi strani so v krovni organizaciji evropskih proizvajalcev ACEA bolj previdni. Po njihovem mnenju je odločitev za opustitev termičnih motorjev z letom 2035 prezgodnja, še posebej glede trenutno negotovo situacijo v povezavi z energenti in rudninami. Predsednik ACEA in izvršni direktor BMW Oliver Zipse je opozoril, da se bo industrija izdelave vozil do takrat že lahko prilagodila, ne bo pa nujno prilagojena tudi družba. Zato je po mnenju ACEA treba nujno pustiti prostor za revizijo ciljev za obdobje po letu 2030.
"Preprosto prezgodaj za tak cilj"
Precej bolj neposredni so v nemškem združenju proizvajalcev VDA, poroča Automobilwoche. Poslanci so se "odločili proti državljanom, proti trgu, proti inovacijam in proti sodobnim tehnologijam," je v sredo zvečer povedala predsednica VDA Hildegard Müller. "Ta odločitev torej ne želi sprejeti, da v velikih delih Evrope ni dovolj polnilne infrastrukture. Zato je preprosto prezgodaj za tak cilj. To povečuje stroške za potrošnike in ogroža zaupanje potrošnikov."
Predsednik Združenja mednarodnih proizvajalcev motornih vozil (VDIK) Reinhard Zirpel meni podobno: "Preoblikovanje na alternativne pogone bo bistveno spremenilo vsakodnevno mobilnost v Evropi in jo bo tudi podražilo za mnoge ljudi." Opozoril je, da mora EU ustvariti ustrezne pogoje, kot so nakupne spodbude in potrebna infrastruktura za polnjenje.
ADAC: čistemu motorju niso dali priložnosti
Tudi v vplivnem avtoklubu ADAC so razočarani, da so poslanci termični pogon poslali na smetišče. "Ambicioznih ciljev varovanja podnebja v prometu ni mogoče doseči samo z elektromobilnostjo. Zato bi bilo treba odpreti perspektivo za podnebno nevtralen motor z notranjim zgorevanjem." Zakaj je bilo treba povsem prepovedati termični pogon, se sprašujejo tudi v združenju strojnikov VDMA, saj bi bilo po njihovem povsem dovolj, da bi zahtevali ničelne emisije CO2 ne glede na uporabljeno gorivo.
Na drugi strani so zadovoljne okoljevarstvene organizacije in predstavniki zelenih strank. Vodja nemških koalicijskih Zelenih Ricarda Lang je odločitev pozdravila z besedami, da je "Evropski parlament s to odločitvijo dal jasno vedeti: elektromobilnost je prihodnost".
🍓 Seks klepet s pravimi dekleti 18+ 👉 𝐖𝐖𝐖.𝐘𝐄𝐒𝟒.𝐅𝐔𝐍 💦 id03648451
Preveč ‘golobov’ v Evropi.
Bomo pač nova Kuba. Tisti, ki se radi vozimo bomo rajši vozili 30 let stare avte kot pa nove električne.