Avto
13 ogledov

Policija bi nove, a nima za servis

Vzvratno ogledalo
1/3
Žurnal24 main
Nakup. Poleg desetih patruljnih karavanov policija kupuje tudi sedem zakamufliranih provid. Denar. Na drugi strani nima niti 200 evrov za servis. Zaradi okvar stojijo tudi provide.

Nadzor. “Tako kot preostali avtomobili tudi provide večkrat stojijo zaradi okvare. Poleg tega imamo patruljni avtomobil, ki stoji že lep čas, ker ni niti 200 evrov za odpravo napake. Ne razumem, zakaj denarja, namenjenega providam, raje ne namenijo za to, da bi bili policisti preventivno pogosteje na cesti; to je bolj podobno tržni logiki povračanja vložkov,” glede napovedanega nakupa provid pravi vir znotraj policije.

“Vozniki dokazano bolj spoštujejo prometne predpise, če je stopnja nadzora večja. Sistem Provida je najprimernejši za izvajanje nadzora nad agresivnimi vozniki in ugotavljanje težje dokazljivih prekrškov,” doprinos avtomobilov, ki s posebno napravo med vožnjo merijo hitrost in varnostno razdaljo, uradno utemeljujejo na policiji.

Od 22 vozil v uporabi jih je kar 12 neoznačenih, to pomeni, da vozniki prepoznajo policijsko vozilo šele, ko se prižgejo skrite modre luči. “Ker se vozniki tega dejstva zavedajo, pri njih obstaja določena stopnja pričakovanja, da takšno vozilo vozi na isti relaciji.” Sedmerica bo sicer zamenjala najbolj “upehane” provide.

Označen bi umiril tudi druge

Inštruktor varne vožnje Andrej Brglez pa dvomi v smiselnost nakupov civilnih provid na račun označenih vozil. “Policijski avtomobil, ki se po avtocesti vozi s hitrostjo 130 kilometrov na uro (km/h), ima veliko večji vpliv kot zakamufliran avto, ki bo šel v akcijo šele, ko bo nekdo vozil s hitrostjo 160 km/h. To je lov na enega, medtem ko bi vse, ki vozijo med 130 in 160 km/h, umirilo že zavedanje prisotnosti avtomobilov z oznakami.”

Velika moč, slabši oprijem

Brglez je kritičen tudi do pogojev v razpisu, katerega zmagovalec še ni znan, čeprav bi morala biti opremljena vozila do 15. novembra že na cesti. Motorji morajo imeti med dva- in tri tisoč kubičnih centimetrov prostornine ter najmanj 145 kilovatov moči, kar močno zdesetka konkurenco. Čeprav je poraba zelo pomembna, dizli niso dopuščeni, ni pa zahteve po pogonu 4x4. “Ta bi bil zaradi visokih hitrosti med akcijo zelo smiseln za varnost policistov.”

Preberite tudi komentar Raje za konje kot pnevmatike

Komentarjev 4
  • jakaracman 23:25 11.september 2012.

    Pri favoritih ste pa močno kiksnili. Vsi trije sploh ne izpolnjujejo zahtev razpisa ...http://www.avto-magazin.si/novice/tezave-z-novimi-providami/

  • zdrej 13:56 10.september 2012.

    Kar se tiče AMZS sem član, ker so vedno nekako realno in na široko gledali na situacijo. So pa vseeno ljudje in ga kje polomijo. Namreč tokrat se strinjam s policijo, da povečana prisotnost policije pomeni večje upoštevanje CPP. Problemi ...prikaži več vidnega policijskega so: 1. ko ga vidiš zmanjšaš, ko pa ga ne, pa če si divjak, divjaš naprej. To vodi v divjanje, ko ni pristne policije. 2. Ko kakšni, ki nimajo spucanih stvari, se preveč bojijo, dejansko pritisnejo na zavoro. To je posebej slabo, če se policijski avto vozi počasneje od 130 km/hDodaten vidik provide je v tem, da ne veš kje in kdaj je, kar naproti stacionarnim škatlam/radarjem povečuje pazljivost in upoštevanje CPP. Seveda je treba omeniti, da zbere dovolj dokazov, tako da se tisti ta nevarni težje izmuznejo roki pravice.

  • graff 19:47 08.september 2012.

    Inštruktor varne vožnje Andrej Brglez .....naj si na nemški TV VOX ob 16.00 uri vsako Nedeljo ogleda delo policijskih patrulj ( provida) v Nemčiji in po tem naj komentira če je sposoben ne pa da čveka bedarije. Pa kaj misli ...prikaži več Brglez, da smo vsi tako butasti, da ne vemo kam pes taco moli. V Nemškem ADACU redno sodelujejo s policijo po vprašanju prometne varnosti, pri nas pa v AMZS solijo pamet vsepovsovd in vaskomur , s prometno varnostjo so skregani in kaj pravzaprav sploh počne ta združba AMZS???. Prodaja se za denar.