Avto
8616 ogledov

Policija kupuje 80 avtov, večine še opazili ne boste

Policija, provida, passat Saša Despot
Policija kupuje 80 avtov, med njimi pa praktično ni klasičnih patruljnih avtov. Za večino na cesti sploh ne boste vedeli, da so policijska vozila.

Policija je v teh dneh objavila milijonski razpis za nakup 80 novih motornih vozil. Gre za zelo razdrobljen razpis, saj so vozila skupno umeščena kar v 24 različnih sklopov glede na specifikacije in namembnost. 

Od običajnih rednih policijskih razpisov se letošnji loči po tem, da mora imeti večina iskanih vozil civilni izgled, torej takšnega, da se na zunaj le stežka opazi prava namembnost vozil. Med iskanimi vozili med drugim iščejo nova klasična patruljna motorna kolesa, dve civilni motorni kolesi in še en skuter. Med sklopi smo naleteli na več pick-upov, zmogljivih terencev, dostavnikov, močnih kombijev za prevoz moštva in avte, ki bodo prilagojeni za prevoz psov. Klasičnih vozil v policijskih barvah in z vidno svetlobno opremo je malo.

V razpisu je tudi sklop za kar 19 civilinih in zmogljivih limuzin oziroma karavanov ranga golf karavan ali škoda octavia, ki bodo imeli poleg temnih stekel in prikrite policijske razsvetljave tudi posebne dvižne table, s katerimi bodo policisti dajali navodila zadaj vozečim. 

Provida policija radar | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Pika na i pa sta dve specialni civilni vozili, ki morata imeti najmanj 170 kilovatne motorje (230 KM) in športno podvozje. Poleg vse ostale policijske opreme (nosilci, tetra postaja ...) morata biti prilagojeni za montažo video nadzornega sistema provida. Gre torej za bodoča prestreznika, pri katerih je še posebej zanimiv pogoj, da antena radijske postaje nikakor ne sme biti paličaste izvedbe. Paličaste antene so bili sicer v preteklosti eden najbolj enostavnih zunanjih detajlov, kako prepoznati zakrinkan policijski avto. 

Štiri ni enako pet

Pri razpisu zbode v oči, da pisci v razpisnih pogojih pri cestnih osebnih vozilih pri varnosti za potnike niso zahtevali najboljšega, kar v tem hipu zna avtomobilska industrija. Rejting Euro NCAP je namreč celo pri avtomobilih, ki bodo namenjeni izredno visokim hitrostim in s tem tveganjem za potnike, postavljen nizko. Ponavlja se pogoj: "dosežen rezultat na preizkusnih trčenjih najmanj EURO NCAP 4* za vozila testirana od 2014 do 2019 ali novejše, oz. testirani 2013 in starejši pa EURO NCAP 5*." 

Med štirimi in petimi zvezdicami po Euro NCAP kategorizaciji obstajajo ključne razlike pri aktivni in pasivni zaščiti potnikov. Avto dobi samo štiri zvezdice, če pokaže slabosti pri zaščito teles v določenih scenarijih trka ali pa če ima pomanjkljivo aktivno zaščitno opremo za preprečevanje nesreč.

Pogoj štirih zvezdic za letnike po 2014 na primer pomeni, da avto nima (izklopljivega) samodejnega zaviranja v sili. Euro NCAP je recimo šele z letom 2015 vpeljal test polnega čelnega trka in test samodejnega zaviranja pred pešci.

Na spodnji fotografiji primer hudo poškodovanega civilnega policijskega avtomobila zaradi lova na nevarnega voznika.

Poškodovan policijski avto | Avtor: PU Koper PU Koper

andrej.leban@zurnal24.si

Komentarjev 3