Avto
8 ogledov

Poštirkana osamosvojitev

BMW serija 4
1/17
Gregor Prebil
Bolj kot za čistokrvnega športnika gre pri BMW seriji 4 za atleta z s proporcionalno vrhunsko razvito postavo, ki z dizlom poskrbi za razmeroma poceni, a dovolj dinamično nabiranje kilometrov.

Štirica je bila doslej ena najredkejših številk v BMW poimenovalni kombinatoriki. Da se je kupe sedaj osamosvojil od serije 3 in si v novi generaciji zasluži lastno začetno številko, upraviči na več načinov. Najprej s podobo, ki je v primerjavi s predhodnikom precej širša, od limuzine pa tudi nižja in dovolj samosvoja, saj ju kljub podobnosti združuje le nekaj skupnih delov. Dolg motorni pokrov, poudarjeni boki, daleč nazaj nagnjeno vetrobransko steklo in z enim zamahom napeta streha pričajo o visoki šoli športnega oblikovanja, ki na cesti ostaja v spominu. Tudi štirica je dobila "GT" režo za prednjimi blatniki.

Gre za BMW z najnižje postavljenim sediščem, pravijo Bavarci, kar naj bi samo po sebi zagotaljalo zelo športni občutek za volanom. Ima pa ta podatek tudi svojo temnejšo plat, saj na sedeže skozi dolga vrata padeš, iz avta pa se pobereš kar težko. Ja, tudi lastnik mora biti kar atlet.

Znotraj že videno, a ni slabo

Notranjost z videzom ne preseneti, saj ne prinaša nič takšnega, kar ne bi pri drugih münchenčanih že srečali. V kvaliteto izdelave, občutek sedenja na sedežih in priročnost vsega, kar voznik potrebuje in želi med vožnjo, sicer ne gre dvomiti, ni tudi nikakršnih pomislekov glede ergonomije, položaj za volanom in športna utesnjenost negujeta željo po adrenalinu, podajalec pasu poveča udobje pri pripasovanju.

BMW 420d (luxury)

Motor: 1.995 cm3, dizelski, 135 kW (184 KM) pri 4.000 vrt., 380 Nm pri 1.750 vrt


Poraba na testu:6,5–7,5 litra/100 km, izpust 124 g CO2/km


Zmogljivosti:240 km/h, 7,5 sekunde od 0 do 100 km/h


Cena:od 43.600 evrov (testnik 62.074 evrov)

AvtoTest


Podoba, tehnika, pogon, poraba


Težko izstopanje, cena, smo pričakovali še ostrejšega?

Udobje.

Dodatni centimetri v medosju in med obema kolotekoma v primerjavi s predhodnikom se poznajo pri prostornosti. Na zadnja sedeža pa po pričakovanjih višje od 180 centimetrov ne gre siliti. Dobra plat tovrstnih kupejev pred kakšnim roadsterjem je velikost in uporabnost prtljažnika.

 
Pogon.

Dvolitrski dizel je stari znanec, a še vedno merilo tekmecem po učinkovitosti, zato bo verjetno najbolj priljubljen med kupci. Avtomatski menjalnik je lekcija pretikanja z "zgolj" eno sklopko, za popoln izkoristek pa potrebuje volanske naperke.

 
Konkurenti.

Audi A5 kupe in MB C kupe sta najočitnejša. BMW 4 morda za obema zaostaja po notranji prefinjenosti, ki ima v tem podrazredu veliko teže. Nikakor pa ne v športnih občutkih, ki dodajo levji delež skupne ocene. Tu je njegova prednost dovršeni zadnji pogon.

 
Vrednost.

Osnovna cena je več tisočakov nad vstopno limuzino 320d in največ med primerljivo nemško trojko, dodatki pa hitro množijo znesek. Testni avto so doplačila podražila za tretjino, najtežje bi se s seznama odpovedali avtomatskemu menjalniku in polnim LED-žarometom.

 

Vseeno pa obstaja občutek, da sta se pri uporabi materialov in celostni podobi notranjosti neposredna nemška tekmeca bolj potrudila. Res pa je, da ne en ne drug ne znata informacij podajati v slovenščini, kot zna to serija 4. Pohvalno!

V ovinkih bo desnemu sopotniku malo težje, saj ni strešnega držala za roko. Zadnja dva sedeža nista za pretirano družinsko uporabo, čeprav je verjetno to tiste vrste avtomobil, ki pogosto najde mesto na drugem parkirnem prostoru situirane hiše. Na kakšen "car-sharing" tip voženj z odraslimi potniki pa res ne gre računati.

Veselje ima meje

Zadovoljstva v vožnji lahko avto ponudi dobršno mero. Že z (za zdaj) edinim dizlom je mogoče konkretno, a zelo nadzorovano spodmikati zadek.

Nasmešek širi tudi lekarniško umerjen volan, a začne sprednji del v ovinkih zanimivo z blagim podrsavanjem opozarjati voznika na skrajnost prej, kot bi pričakovali. Kot bi želel avto vozniku namigniti, da je to tiste vrste kupe, ki je namenjen predvsem izražanju stasa, medtem ko si je treba za bočni napad na ovinke omisliti drugo številko ali pa vsaj xdrive pogon.

Tudi prav, saj serija 4 prednjači v vožnji na dolgi rok, pri avtocestnih razdaljah, na katerih uravnoteženi blažilniki ne utrujajo s trdoto, dizelski pogon pa avto požene do stotice denimo ob boku golfa GTD, zaradi navora v širokem razponu pa odločno vleče tudi pri srednjih hitrostih, zato so prehitevanja bliskovita. Poskrbi tudi za čim daljša vmesna obdboja med postanki na črpalkah.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.