Avto
72 ogledov

Povprečni slovenski voznik ne ve, da obstaja kamera v vozilu

Dan za varen avto v Kranju
1/66
Saša Despot
Preteklo soboto smo v Kranju organizirali drugega od štirih dogodkov "Dan za varen avto". Kranjčani so se odzvali v velikem številu. Tako kot v Celju smo ugotovili, da povprečni slovenski voznik ne pozna modernih sistemov za pomoč pri vožnji – niti takih, kot je kamera za vzvratno vožnjo.

"Večina obiskovalcev, ki se je vsedla v vozilo, naprednih sistemov ne pozna. Poznajo parkirne senzorje, kamere za pomoč pri vzvratni vožnji pa že ne poznajo,“ je dejal inštruktor AMZS Brane Legan, ki je voznike v "mišnici“ vodil, da so s pomočjo naprednih tehnologij na majhnem prostoru premikali in obračali vozilo.

Strokovnjak za varno vožnjo je poudaril, da je bila večina presenečenih, koliko je lahko kamera v vozilu v pomoč pri vožnji, predvsem na parkirnih prostorih, kjer je veliko ovir. Še posebej to velja za starejše voznike, ki so gibalno že nekoliko omejeni. Kroflič navaja primer: "Smo na parkirnem prostoru, ki ga zapuščamo vzvratno. Kamera je širokokotna in omogoča pregled levo in desno nad dogajanjem za vozilom. Ko se na zaslonu pojavi pešec, ali drugo vozilo, imamo čas, da se odzovemo. Če kamere nimamo, se moramo pogosto zanašati na občutek. Presenečen sem, da kamer ne poznajo, čeprav so že razširjen in razmeroma dostopen pripomoček."

Ostanejo brez besed

Odzivi obiskovalcev po prikazu delovanja sistema samodejnega zaviranja v sili, ko vozilo samo zavira pred stoječo oviro v obliki napihljive blazine, so bili presenetljivi. "Ljudje obnemijo, na debelo pogledajo in vprašajo, ali je avto res zaviral sam,“ pravi Brane Legan, vodja inštruktorjev AMZS, ki izvajajo dinamične vaje na naših dogodkih Dan za varen avto.

Legan dodaja, da vse, ki preizkusijo sistem v praksi, podrobneje seznanijo z delovanjem tehnologije in njihovo učinkovitostjo. "Ne poznajo te tehnologije. Po preizkušenem se zamislijo. Marsikdo mi je rekel, da si bo to v svojem naslednjem avtomobilu tudi omislil,“ pravi Legan, ki težavo za slabo razširjenost teh sistemov v vozilih vidi tudi v omejenosti prodajalcev vozil, ki ne morejo v praksi pokazati delovanje sistema za samodejno zaviranje v sili.

Dan za varen avto v Kranju | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Naučijo jih pravilno uporabljati aktivne pripomočke

Sisteme se da preizkusiti na poligonih varne vožnje, kot je AMZS-jev na Vranskem. Legan pojasnjuje, da je možno preizkusiti tudi aktivni tempomat, ki z uravnavanjem hitrosti uravnava tudi varnostno razdaljo do vozila pred nami, ki je počasnejše. Preizkusiti je možno tudi sistem za sledenje voznega pasu. Izkušnje AMZS-jevih inštruktorjev varne vožnje so, da večina udeležencev njihovih tečajev varne vožnje teh sistemov v svojih vozilih še nima, zato jih tudi ne morejo preizkusiti. Je pa zato razveseljivo, da je vse več udeležencev, ki v svojih vozilih že imajo napredne asistenčne sisteme. Te tudi seznanijo, kako jih morajo pravilno uporabljati.

TV voditelj brez teh sistemov avtomobila ne bi imel

V praksi pa že nekaj časa, pri različnih avtomobilskih znamkah v okviru avtomobilskih testov tovrstne sisteme preizkuša tudi televizijski voditelj David Urankar, ki je povezovalec na dogodkih Dan za varen avto. Urankar, sicer voditelj avtomobilske TV oddaje na nacionalni televiziji Avtomobilnost, pravi, da na srečo avtomobil namesto njega še ni zaviral, ga je pa že opozoril na možnost trčenja. "Sem previden voznik in vedno pozoren na dogajanje pred vozilom. Kljub vsem motečim faktorjem, ki danes pretijo na voznike.“

Dan za varen avto v Kranju | Avtor: Saša Despot Saša Despot


In kateri so tisti moderni sistemi, brez katerih si avtomobila ne predstavlja več? "Sistem za samodejno zaviranje bi moral biti del serijske opreme vsakega vozila. Ne samo, da moramo paziti na svojo vožnjo, moramo biti pozorni tudi na vožnjo drugih udeležencev v prometu. Vedno moramo biti pripravljeni na hitro zaviranje, a včasih nas lahko zaslepi sonce, ali zmoti kaj drugega. Če takrat delo avto opravi namesto nas, in prepreči nesrečo, je to dobrodošlo,“ pravi Urankar, ki bi si v svojem vozilu omislil še sistem na opozarjanje na zapuščanje voznega pasu brez vklopljenega smernega kazalca in radarski tempomat, pa tudi: "Nisem si mislil, da bom to kdaj rekel na glas, a parkirni pomočniki so odlična zadeva. Čeprav se imam za mojstra parkiranja, pa ti sistemi včasih avtomobil parkirajo na tako majhen prostor, da sam tega ne bi zmogel.“

Kaj delajo na tehničnih pregledih?

Na Dnevu za varen avto pa se lahko seznanite tudi s tem, zakaj je pomembno, da mora biti vetrobransko steklo zamenjano brezhibno. Vetrobranska stekla novejših vozil so že opremljena s kamerami, ki pregledujejo dogajanje pred vozilom. Če vetrobransko steklo po menjavi ni umirjeno, potem tudi moderni asistenčni sistemi ne bodo opravili svojega dela, posledice pa so lahko katastrofalne.

Komentarjev 2
  • json 10:54 17.oktober 2016.

    Seveda ne pozna, saj si povprečen Slovenec ne more kupiti avta, kima takšne dodatke

  • vzev 17:18 10.oktober 2016.

    Poznam vse te sisteme, toda manj jih je v avtu boljše je. Ker ko se en tak sistem pokvari bodo pa ogromni stroški popravila.