Avto
8 ogledov

(Pre)pozno med male enoprostorce

kia venga
1/37
Žurnal24 main
Kiina modelna paleta je z vengo bogatejša za enoprostorni model na osnovi modela B segmenta.

V tem razredu boj že vrsto let bijejo modeli kot so: renault modus, opel meriva, ford fusion in nissan note. Zaradi tega je Kijin vstop na trg relativno pozen, zanjo pa ima venga adute v obliki vedno serijskega ESC, ugodne cene, sedem letne garancije in napredne tehnike v obliki start&stop sistema.

Samosvoja enoprostorska podoba
Hišna oblikovna filozofija, ki jo je vpeljal priznani Peter Schreyer je tudi pri vengi dobro vidna. To pomeni samosvojo in všečno, predvsem pa dinamično razgibano zunanjo podobo. Meter pokaže sedem centimetrov nad štirimi metri, kar je v skladu z konkurenco v segmentu, večja višina in do določene mere oglati robovi pa nakazujejo izdatno prostorno notranjost. Oblikovna skladnost je domena tudi boka in zadka vozila, ki sta prav tako razgibana.

Več opreme tudi napredne
Notranjost postreže z tipičnim izročilom proizvajalca, podobnost z nekaterimi hišnimi modeli pa je vidna tako pri sedežih, merilnikih (cee'd), volanu in sredinski konzoli (soul). Vstopanje je nekoliko enoprostorsko povišano, prednja sedeža ne pretiravata glede bočne opore. Sredinska konzola je kot rečeno povzeta iz modela soul, kar pomeni da je speljana bolj v višino kot širino. Na njej najdemo tudi nekaj piano črnine, ki jo , če je takšna želja kupca zamenja barvita plastika.

 | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

 

Na sredinski konzoli najdemo še  stikala sicer le enopodročne klimatske naprave, proti doplačilu pa tudi  6,5 palčni na dotik občutljiv ekran tovarniško vgrajene navigacije. Med posebnosti štejemo parkirno kamero vgrajeno v vzvratno ogledalo, med dodatke namenjene udobju pa panoramsko strešno okno, in usnjene in ogrevane sedeže. Na podaljšku sredinske konzole je mesto našla še prestavna ročica katere pozicija je nekej vmes med enoprostorsko „visoko“ pozicionirano in tisto klasično. Glede prostora je venga povsem primerljiva z konkurenco, v nekaterih pogledih celo več.

To velja za prostor v drugi vrsti in predvsem prtljažniku, ksaj so inženirji drugi sedežni vrsti namenili  pomično klop, ki pa ob podiranju s prtljažnikom ne tvori ravnega dna. Slednji meri od 314 preko 440 (odmaknjena klop) pa do 570 litrov, slednji podatek velja skupaj s predali  pod dvojnim dnom, kamor lahko pospravite malenkosti.

 | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

 

Motorji tudi s sistemom start&stop

Motorno paleto za sedaj sestavljajo pa dva becinska in dizelska agregata z močjo od 57 do 94 kilovatov. Vsi ustrezajo Euro5 normativom o čistosti izpuhov. Menjalniki so trije in sicer pet- in šest stopenjski ročni, pri močnejšem od obeh bencinarjev si je moč omisliti tudi štiri stopenjsko avtomatiko. Vse različice so lahko opremljene s sistemom ISG, kar je Kiina različica sistema start&stop, ki porabo goriva zniža še za 15 odstotkov.

Trije paketi opreme, ESC vedno serijski
Paketi opreme so obarvani v slogu najbolj popularnega športa na zemeljski obli in sicer se imenujejo world, cup in edition. Prvi v vrsti vsebuje ESC sistem ter hill asist, aktivna prednja vzglavnika, ročno klimo, samozatemnitveno vzvratno ogledalo ter CD – MP3 avdio napravo. Cup k temu doda še stikala na volanu in USB in AUX priključka, usnjen volan in prestavno ročico, potovalni računalnik, naslon za roke spredaj in 16 palčna lita platišča. Edition pa je bogatejši še za avtomatsko klimo, tempomat, panoramsko strešno okno, kamero za vzvratno vožnjo in električno poklopljivi stranski ogledali.
Cene se pričnejo pri 12.990 evrih na bencinski in 14.390 evrih na dizelski strani.

Doplačilo za opremski paket cup znaša tisočaka, edition pa (dodatnih) dva tisoč evrov. Avtomatika kakor tudi panoramsko okno zahtevata 1.200 ervrov doplačila, kasneje bo na voljo tudi gumb za zagon vozila, ki bo stal okoli 500 evrov. ISG sistem pa pri Kii cenijo na 350 evrov (Za sedaj le v povezavi z osnovnim bencinarjem). Letos naj bi prodali okoli 200 vozil.

 

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.