Avto
720 ogledov

Preverili smo, kako nastane vaša kia

Obisk tovarne Kia Motors v Žilini
1/27
Gregor Prebil
Obiskali smo Kiino tovarno v Žilini in se prepričali, kako nastajajo modeli venga, cee'd in sportage. Tovarna, v kateri so izdelali že preko 2,6 milijona avtomobil, je ena najmodernejših. V lakirnico na primer nismo smeli vstopiti, saj mora vsak nositi antistatično obleko, da ne bi prišlo do napak. Proizvodnja je v večini avtomatizirana, deset odstotkov vseh zaposlenih je v kontroli kakovosti. S tem Korejci upravičujejo sedemletno garancijo, ki jo podeljujejo svojim modelom.

Žilina je industrijsko mesto, leži dobrih 200 kilometrov severneje od glavnega mesta Bratislave. Blizu Češke in Poljske. Mesto z nekaj manj kot 100 tisoč prebivalci je s pomočjo Korejskih investitorjev, ti so pred dobrimi desetimi leti odprli edino Kiino tovarno v Evropi, zaživelo na novo. Mesto je spremenilo svojo podobo, prav tako se spreminja vozni park. Čeprav je Škoda še vedno glavna, pa je na cesti korejskih vozil "made in Žilina,“ vse več. Tako je bilo tudi na velikem parkirišču pred ogromno tovarno Kia Motors na obrobju mesta.

Pred tovarno so bili parkirani številni avtobusi v lasti Kie, ki v tovarno, v katerih se dela v treh izmenah in kjer so lani proizvedli rekordnih 339.500 vozil, z okoliških občin vozijo na stotine delavcev. Nekateri se na delo vozijo tudi 100 kilometrov daleč. V tovarni je sicer zaposlenih okoli 3.800 delavcev, ki poskrbijo, da vsakih 57 sekund s proizvodne linije zapelje eno novo vozilo. V sklopu tovarne izdelujejo tudi motorje, tako za vozila Kia, kot za vozila svoje mame Hyundaija, ki jih izdelujejo v sosednji Češki, od tam pa dobavljajo menjalnike za Kie.

Pogledali smo si postopek izdelave vozila od začetka do konca, z izjeme lakirnice, kamor nam zaradi možnosti vplivanja na kakovost končnega izdelka niso pustili vstopiti.

Delavci brez interneta

Čelada, očala in varnostni jopič so bili obveza, da smo sploh lahko vstopili v tovarno. Varnost je na prvem mestu. Obvezna je bila registracija fotoaparat, uporaba telefona za potrebe fotografiranja, snemanja ali objavljanja na spletu je strogo prepovedana. Prav tako imajo v tovarni blokiran brezžični internet, ki ga lahko uporabljajo samo določeni kadri. Delavci imajo v svojem osemurnem delavniku pol ure odmora, od tega 20 minut v tovarniški menzi, kjer jim je na voljo tudi korejski meni. Bolj zaradi tega, ker je v tovarni zaposlenih tudi okoli 45 Korejcev.

Prva postaja je bila stiskalnica. Takoj, ko smo vstopili skozi vrata v ogromen prostor, kjer so ogromne bale jekla, smo dobili vtis za kako moderno in čisto tovarno gre. "To je pa nekaj povsem drugega kot v Revozu,“ mi je namignil novinarski kolega. Pa ne, da Revoz ni vrhunska tovarna, slovi kot ena od Renaultovih tovarn, ki zagotavlja najvišjo kakovost. Kiina tovarna je gromozanska, a vseeno tako čista, da bi lahko jedel s tal. Čeprav tovarna obratuje že deset let, v njej pa so izdelali že več kot 2,6 milijona avtomobilov, sem imel občutek, da so jo pravkar odprli.

Preobrazba iz bale jekla v športnega terenca

Več kot polovico jekla v balah dovažajo v tovarno iz Koreje, preostal material dobijo iz Evrope. Te bale jekla je treba razrezati in obdelati v pravilno obliko. Za to skrbijo izključno stroji, posamezne oblikovane panele (streho, pokrov motorja, prtljažnik …) pa potem glede na model avtomobila shranijo na točno označene police. Vsako leto izdelajo kar pet milijonov panelov! To pomeni, da vsakih 20 sekund natisnejo nov panel. S sistematičnim razvrščanjem točno vedo kateremu modelu pripada določen del. Celo, ali gre za model z volanom na levi ali na desni strani. V tovarni sicer izdelujejo tri karoserijske izvedenke cee'da, kar dve tretjini vseh proizvedenih modelov je sportagejev, najmanj, osem odstotkov, pa malih enoprostorcev – modela venga. Tega bodo v kratkem prenehali izdelovati, nadomestil pa ga bo nov model, neuradno novi mali suv, ki bo uvrščen pod model sportage.

Roboti za milimetrsko natančnost

Iz stiskalnice deli romajo v karoserijo, ki je popolnoma avtomatizirana. V tovarni 3.800 delavcem pomaga skoraj 500 robotov. V hali za sestavo karoserije roboti pomagajo narediti skoraj 6.000 varov na karoseriji. Tu nastane ogrodje vsakega vozila. Na eni liniji trenutno nastaja pet različnih karoserij (tri različice cee'da – tri in petvratna ter karavan, venga in sportage), v primeru razširitve proizvodnje na druge modele, pa bi lahko naenkrat izdelovali do največ osem različnih avtomobilov.



Iz karoserije avtomobili, ki so dobili obliko, skupaj so zvarili odbijače, streho, vrata, odbijače … romajo "čez park“ v sosednjo halo, kjer je lakirnica. Hale so med seboj povezane s steklenimi mostovi, kjer lahko od zunaj spremljamo, kako po tekočem traku avto potuje iz enega dela tovarne v drugega. Mimogrede, ste se spraševali, koliko avtomobil prepotuje od samega začetka proizvodnje, do konca, ko zaženejo motor? V Kiini tovarni 3,5 kilometra.

Še en prostor, v katerega nismo smeli vstopiti, smo si pa lahko skozi steklo ogledali, je popolnoma avtomatiziran. Gre za sistem meritve površine karoserije vozila. Roboti s posebnimi iglami več ur pregledujejo avtomobil, ki ga naključno potegnejo z linije. Pregled je tako natančen, da v eni izmeni pregledajo vsega avtomobile, in ugotavljajo, ali ustrezajo kakovostnim merilom. Posebej usposobljeni delavci, ki so zadolženi za preverjanje kakovosti, se od ostalih delavcev ločijo po rumeni barvi oblačil. Če ugotovijo, da je z vozilom nekaj narobe, morajo najprej oceniti čas odprave napake. Če lahko napako odpravijo v manj kot minuti, to naredijo na proizvodni liniji, v nasprotnem poseben robot avto odstrani iz linije.



Naslednja postaja je lakirnica, kjer šasije vozil pričaka 80 robotov in poseben 360-stopinjski rotacijski sistem za barvanje. Na ta način je poskrbljeno za pred obdelavo in nanašanje več kot 10 različnih barv.

Vprašali smo, koliko goriva natočijo v nov avto

Zadnja postaja je montaža. Ta se razprostira na okoli 100 tisoč kvadratnih metrih. To je primerljivo z 18 nogometnimi igrišči, za lažjo predstavo. Tu je šasija s streho in ostalimi jeklenimi deli že pobarvana. V hali imajo motorje, lani so tu izdelali več kot 600 tisoč dizelskih in bencinskih motorjev (skupaj izdelujejo šest motorjev, ne pa tudi novega 1,0-litrskega trivaljnika) in menjalniki, ki jih dobijo iz Hyundaijeve tovarne iz Nosovic na Češkem. Kiin predstavnik za stike z javnostjo nam je povedal, da se delavci na vsake dve uri zamenjajo na posamezni postaji, da delo ne postane preveč monotono. V montaži je treba avto v popolnosti sestaviti. Avtomobil dobi armaturno ploščo, roboti do milimetra natančno vstavijo vetrobransko steklo s kamero, ki podpira vse sisteme za pomoč vozniku, žaromete, posebni brezpilotni vozički pod karoserijo pripeljejo celotno podvozje vključno z izpušnim sistemom in vzmetenjem ter motorjem … Naloga delavcev je, da privijačijo dele in izvajajo kontrolo kakovosti. Zanimivo je, da je v podjetju zaposlenih okoli 20 odstotkov žensk, večina jih dela v kontroli kakovosti. Pravijo, da so ženske pri pregledovanju natančnejše. Nasploh je okoli 10 odstotkov delavcev zaposlenih v kontroli kakovosti.



Po 3,5 kilometra poti je avto sestavljen, nalijejo mu okoli 15 odstotkov vseh potrebnih tekočin. Če se sprašujete, koliko goriva nalijejo v posodo? Šest do sedem litrov so nam dejali v tovarni. Na koncu traku prvič zaženejo motor, nato pa mora vozilo še čez najrazličnejše nadzorne točke, kjer preverjajo kakovost, tudi vodo tesnost.



Posamezne, naključno izbrane modele, na koncu preizkusijo še na 3,5-kilometrskem testnem poligonu v bližini tovarne, nato pa romajo na vlak. Železnica je v neposredni bližini tovarne. Od tam jih večino, 59 odstotkov, prepeljejo v prodajne salone v različne evropske države, tudi v Slovenijo, preostale pa v pristanišču naložijo na ladje in jih transportirajo v druge dele sveta.

 
Komentarjev 4
  • Rdečivrag 15:13 13.februar 2017.

    Pa še res je. Nočem biti pristranski, a s Kio nimam nobene težave. OK, ni najlepša na svetu, ni niti najboljša na svetu, a ko teče beseda o ceni in o tem, kaj ponuja Kia v primerjavi z ostalimi znamkami ...prikaži več za običajne ljudi, je to definitivno največ avta in najmanj problemov za ta denar.

  • matermila 20:37 11.februar 2017.

    Res je,iz vesolja se vidi kitajski zid,pa množica renaultovih servisov.Prej sem vozil japonca,sedaj korejca(doma),v službi pa renaultovega kangooja.Pa da popizdiš,štiri leta star avto z 200k prevoženih km,je več na servisu,kot na šihtu.

  • Rdečivrag 19:22 11.februar 2017.

    Verjetno pove o tem dovolj že zapis: "To je pa nekaj povsem drugega kot v Revozu,“ Seveda je. Pa tudi elektriko verjetno Kia plačuje državi, ker je Renault naši ne. Pa ni to vse, podobno velja verjetno tudi za kakovost, ...prikaži več ki je pri Kii prav toliko višja kot je njena garancija proti francoski. 7:2 pove več kot dovolj