Avto
9464 ogledov

Pri Citroënu menijo, da bodo z novostjo Nemcem »mešali štrene«

Citroën C5X
1/12
Žurnal24
Na slovenske ceste je zapeljal najbolj razkošen citroën ta hip, ki ima svoje korenine in tudi tehnološki navdih išče v najbolj znanih modelih francoske znamke.

Na slovenske ceste je pripeljal C5 X, avto znanega imena, ki so mu dodali v ime črko X, ki oznanja, da ima poleg potez elegantne limuzine in prostornosti karavana, še tretjo genetsko zasnovo v športnih terencih.

Na to nakazujejo velika kolesa, skoraj 20 centimetrska oddaljenost od tal in visok pogled na cesto izza volana. Podoben recept je Citroën uporabil že pri modelu C4, petvratna limuzina s privzdignjeno karoserijo pa sega še razred višje, tako po velikosti, v dolžino meri skoraj 4,8 metra, kot s ceno, ki se začne nad 30 tisočaki. Pri Citroënu pravijo, da bodo s povsem samosvojim receptom, kjer stavijo na pregovorno mehkobo na vseh površinah, kar so dokazali s prvim predhodnikom, modelom traction in kasneje tudi citroënom DS, konkurirali nemški falangi, ki kraljuje v srednjem razredu limuzin. V prvi vrsti passatu, arteonu, pa tudi Škodi superbu, celo električnemu BMW i4, saj se C5 X v veliki meri oslanja tudi na priključno hibridno izvedenko.

Citroën C5X | Avtor: Žurnal24 Žurnal24

citroën berlingo Začetnik Avto V Dobovi smo odkrili avtomobilsko legendo

Prinaša nove bonbončke

Gre torej za model iz vrha Citroënove ponudbe, velikostno ga uvrščamo v D razred. Zato je bilo pričakovati, da bo prinesel nove tehnološke rešitve s področja varnosti in udobja. Pri Citroënu potovanje enačijo kar s pravim lounge salonom.

Citroën C5X | Avtor: Žurnal24 Žurnal24

Citroën je svoje konje spet stavil na obliko, kot navdih pa je služil koncept CXperience, predstavljen na avtomobilskem salonu v Parizu leta 2016. Kot je zapisano uvodoma, silhueta vozila krši uveljavljene stilske zapovedi segmenta D, zlasti s prtljažnimi vrati, kjer se prepletata petvratna limuzina in karavan in tudi elementi SUV-ja. Posebna pozornost je bila posvečena aerodinamičnosti. Dolg pokrov motornega prostora, aerodinamične linije, visoke bočne linije in neprekinjena linija nad zadnjimi kolesi skrbijo za dinamičen videz. Prtljažna vrata so na ravni karavanov. Ponašajo se s široko in uporabno odprtino in nizkim nakladalnim pragom. Privzdignjen položaj zaradi višjega podvozja in kolesa velikega premera 720 mm z 19-palčnimi pnevmatikami Tall & Narrow, s katerimi je opremljena večina izvedenk, omogočajo vozniku višji položaj za vožnjo.

Citroën C5X | Avtor: Žurnal24 Žurnal24

Prenovljeni citroën C5 aircross Uradno pri nas Avto Citroënov SUV: Mislili boste, da je povsem nov

Udobje kot ga v tem razredu ne poznamo

Medosna razdalja je 2,785 metra, kar zagotavlja veliko prostora tudi na zadnji klopi, kjer ima potnik na zadnjem desnem sedežu možnost kar sam premikati sopotnikov sede, ko je ta nezaseden in si »po direktorsko« nastavljati prostor za noge. Tako spredaj kot tudi zadaj je pridobil nov svetlobni izraz znamke Citroën v obliki črke V, ki ga je vpeljal že novi C4.  Udobje za vse potnike C5 X je premierno opremljen z aktivnim vzmetenjem Citroën Advanced Comfort, pri katerem naj bi bil občutek vožnje na leteči preprogi, ki ga razvijajo v zadnjih letih, še bolj pristen, predvsem pa naj bi se izboljšalo udobje potovanja za potnike v drugi sedežni vrsti. S tremi razpoložljivimi načini sistem za nadzor vzmetenja poveča učinkovitost progresivnih hidravličnih omejevalnikov, tako da dodatno ublaži vzmetenje med fazami vožnje, ko vozilo preletava cestišče, in s tem ponuja še večjo učinkovitost zlasti v ovinkih.

Citroen C5 X | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Pri Citroënu spet izpostavljajo udobje sedežev poimenovanih Advanced Comfort. Zaradi posebnega oblazinjenja, podobnega mehkemu ležišču, so udobni že na dotik. Za izjemno udobje telesa pa med vožnjo poskrbita sloj penaste gume visoke gostote in strukturirana pena večje debeline. Sedeži so lahko ventilirani in lahko tudi masirajo.

Berlingo Avto Avto, ki se prenaša iz roda v rod, bo živel še naprej

Digitalno okolje z nekaterimi fizičnimi gumbi

Po zagotovilih francoskega proizvajalca vozil je bil napredek narejen tako pri uporabi novih, na otip in oko prijetnejših materialov, kot zvočne izolacije. Uporabili so na primer večplastna stekla, ki zagotavljajo izolacijo pred motečimi hrupi iz okolice. Da bi pritegnili zlasti evropske kupce, ki stremijo za vsestranskostjo, so prtljažni prostor vozila C5 X zasnovali po zgledu karavanov, tako z vidika dimenzij kot končne obdelave: 545 litrov prostornine v prtljažniku, raven pod po preklopu zadnje sedežne klopi, s čimer se uporabna prostornina poveča na 1640 litrov, široka odprtina vrat, nizek prag in ravne stene, so značilnosti "nahrbtnika".  Za lažje nakladanje prtljage poskrbi napenjalna pregrada prtljažnega prostora, ki je povezana z motoriziranimi vrati, ki imajo poleg tega tudi funkcijo za prostoročno upravljanje, tako da jih lahko odprete ali zaprete s polnimi rokami.

Citroen C5 X | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Tako kot C4 je tudi C5 X polno digitaliziran. Razširjeni Head Up Display oziroma sistem za prikaz podatkov v višini oči projekcija podatke o vožnji na vetrobransko steklo v barvah. Z vozilom C5 X znamka Citroën uvaja povsem novi komunikacijski vmesnik, ki se osredotoča na povezljivost. Deluje v povezavi z 12-palčnim zaslonom na dotik visoke ločljivosti, s štirimi vtičnicami USB tipa C in površino za brezžično polnjenje pametnega telefona. Njegove informacije se sproti posodabljajo prek oblaka, pridobil pa je tudi funkcijo Mirror Screen, tako da uporabniku ni treba pametnega telefona priključiti. Uporabniški vmesnik je zasnovan kot tablica na dotik. Sistem ponuja tudi funkcijo za glasovno prepoznavanje. Vseeno so ostali nekateri fizični gumbi, tako se s klimatskim sistemom upravlja ločeno s pomočjo gumbov, pohvalno pa je tudi to, da C5 X kot prvi citroën informacije podaja v slovenskem jeziku.

Citroen C5 X | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Dva bencinska modela in priključni hibrid

Na voljo so sistemi s področja polsamodejne vožnje 2. stopnje, seveda ob upoštevanju veljavnih zakonskih določil: sistem Highway Driver Assist združuje prilagodljivi tempomat s funkcijo Stop & Go in pomoč pri zadržanju na voznem pasu. Tu so še uveljavljeni sistemi za nadzor mrtvega kota z dolgim dometom, opozorilnik na prečni promet za vozilom (Rear Cross Traffic Alert), ki zazna nevarnost v neposredni bližini med vožnjo v vzvratni prestavi, 360 kamera, ki poenostavi izvajanje manevrov s prikazom okolice na zaslonu na dotik ali prostoročni dostop in zagon Proximity, ki vrata samodejno odklene in zaklene, ko se voznik vozilu približuje ali od njega oddaljuje. Na voljo bo tudi priklopni hibrid, ki razvije 225 konjskih moči. Na elektriko lahko pospešuje do hitrosti 135 km/h, električni doseg s polno baterijo je 50 kilometrov. Na voljo pa je tudi z bencinskim motorjem s 130- oziroma 180 konjskimi močmi. Pri vseh motornih izvedbah je serijski 8-stopenjski samodejni menjalnik.

Citroen C5 X | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Citroën C4 grand picasso Po 30 letih Avto Po 30 letih se poslavlja tudi med Slovenci priljubljen družinski segment

Cene se v primeru financiranja začnejo pri 30.700 evrih za osnovno bencinsko izvedenko (brez financiranja je nakup v vseh primerih dražji za 250 evrov), za zmogljivejšo je treba odšteti 34.700 evrov. Priključno-hibridna izvedenka s financiranjem stane 46.300 evrov. Letos je za slovenske kupce namenjenih 60 vozil, 52 je bilo prodanih v preprodaji. 10 odstotkov vozil je priključno hibridnih.
 

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.