Skuterji omogočajo popolno mobilnost v mestnih jedrih in konicah, v primerjavi s kolesi pa pomenijo večje udobje prevažanja po mestu.
Voda ali zrak, disk ali boben |
Hlajenje: vodno hlajenje je boljše od zračnega, je pa zato navadno tudi dražje. Zavore: predvsem je pomembno, da ima skuter prednjo disk zavoro, če bo zadnja bobnasta, pa niti ni tako pomembno. |
Trenutno na trgu prednjačijo skuterji s štiritaktnim motorjem, izjema so le skuterji velikosti motorja 50 kubičnih centimetrov, kjer so dvotaktniki in štiritaktniki enakomerno zastopani. Vzrok je v moči motorja in posledično eksplozivnosti, kjer dvotaktni prednjačijo.
Skuterje v grobem (če izvzamemo maksiskuterje) delimo na sport modele in modele z velikimi kolesi, ki v premeru merijo od 10 do 13 col. Razlika med njimi je predvsem v namembnosti, saj športni skuterji ponujajo praviloma boljše vozne lastnosti.
Intervju z Matejem Rovanom, Avtostil, d. o. o.
Na kaj naj bo pozoren kupec novega skuterja?
Kupcem svetujemo nakup skuterja znane in uveljavljene znamke. Pri njih namreč ni težav z
rezervnimi deli in tudi motorji so zanesljivejši.
Nedvomno. Te znamke že toliko časa izdelujejo motorje, da natančno vedo, kje so njihove šibke točke. Predvsem vmesni del, na katerem počivajo noge, je lahko zelo problematičen.
Kaj torej izbrati – dvo- ali štiritaktnega?
Dandanes se vse nagiba k štiritaktnemu motorju, čeprav se morda pri motorjih do 50 ccm
izkaže za premalo močnega, saj so dvotaktni bolj eksplozivni. Tako je izbira odvisna predvsem od
potreb in želja.
Kaj pa druge alternative, na primer električni skuterji?
Električni skuterji pridejo v poštev za vožnjo po mestih ali pa ob obali, ko pa govorimo o
premagovanju klancev in podobno, pa električni skuter ni najbolj primeren.