Avto
10 ogledov

Prihodnost na ogled v Frankfurtu

Na letošnjem salonu pričakujejo okoli milijon obiskovalcev od blizu in daleč. Žurnal24 main
Poglej, kaj bo peljalo prihodnost. Pod tem sloganom se je 13. septembra za obiskovalce odprl 62. avtomobilski salon v Frankfurtu na Maini.

Novosti na enem največjih svetovnih avtomobilskih dogodkih je veliko, vsaj toliko kot številni jekleni lepotci pa je v ospredju skrb za okolje. Okoljevarstveni standardi namreč postajajo vse ostrejši. Prihajajoča zakonodaja, naraščujoča ekološka zavest pri kupcih, pa tudi cene goriv na svetovnih trgih avtomobilsko industrijo silijo, da v razvoj čistejših pogonov prihodnosti vlagajo veliko sredstev.

Prav zato je glavna pozornost na salonu namenjena "čistim" vozilom,  ne glede na razred, iz katerega prihajajo. Svojo zeleno plat so tako začeli kazati celo superšportniki, nekdaj simbol nepojmljive moči in porabe goriva. Tudi prireditve ob robu salona, med katerimi se lahko obiskovalci učijo varčne in "zelene" vožnje, pričajo, da so časi, ko so bili v ospredju salona potratni superšportniki, že zdavnaj mimo.

Novosti proizvajalcev je v vsakem primeru zelo veliko, v nadaljevanju ponujamo kratek seznam najpomembnejših:

Aston Martin: Predstavljen je 250.000 evrov vreden superšportnik DBS, avtomobil Jamesa Bonda.

Audi A4

 

Audi: Največ zanimanja velja novemu A4, ki povzema številne oblikovne prijeme modela A5, obljublja pa izboljšano udobje in vozne lastnosti. Na ceste bo zapeljal še letos. Predstavljen je tudi osveženi A8 in prototip kompaktnega cross coupe SUV-a, iz katerega naj bi leta 2010 nastal serijski Q3. A6 avant je dobil še najžlahtnejšo različico RS6, ki je najmočnejši serijski audi doslej. Za pogon namreč skrbi novi 5,2-litrski desetvaljnik, ki zmore 426 kW (580 KM).


BMW 1 coupe

 
BMW: Bavarci so se v Frankfurt pripeljali z všečno kupejevsko različico serije 1, ki po obliki in zmogljivostih spominja na čase modela 2002 izpred štirih desetletij. Obenem je tudi zelo ekološko zaveden, ob 150 kW pri modelu 123d je poraba 5,2 litra nafte na 100 kilometrov, izpust ogljikovega dioksida v ozračje pa je le 138 gramov na prevožen kilometer. Tu je tudi koncept kupejevskega SUV-a X6 .

Cadillac:
Na sejmu je predstavljen prvi karavan znotraj tovarne - model BLS wagon.


Chevrolet:
Predstavljen je novi aveo, ki bo stavil predvsem na drzno obliko.



Citroën C5 airspace

 
Citroën: S konceptom C5 airspace Francozi predstavljajo oblikovne prijeme, ki jih bo kmalu prevzel novi rod C5-ja, hkrati pa elegantna luksuzna limuzina z zložljivo streho in napredno tehnologijo dokazuje, da se namerava Citoën vmešati v boj za kupce prestižnih kupejev. Pri tem bodo igrali tudi na varčni 2,7-litrski šestvaljni dizel z dvema turbinskima polnilnikoma (152 kW, 208 KM) in elektromotorjem, ki dodatno zmanjšuje izpust ogljikovodikov. 4,2-metrski koncept C-Cactus predstavlja Citroënovo vozijo varčnega vozila prihodnosti. Tukaj je tudi C4 BioFlex, ki zmore voziti na bioetanol, bencin ali mešanico obeh ob hkratnem znižanju emisij CO2-ja za 40 odstotkov.

Dodge:
Journey crossover v sebi združuje praktičnost MPV-jev, zmogljivosti SUV-ov in učinkovitos običajnih limuzin.


Ferrari:
Brutalnež 430 scuderia je glavna zvezda rdečih iz Maranella. Zaveso z njega je dvignil kar Michael Schumacher.


Fiat:
Težko pričakovani model 500 je predstavljen širši javnosti.

Ford kuga

 
Ford: Fordov razstavni prostor je eden izmed najbolj obleganih. Poleg nekoliko osveženega focusa sta glavni atrakciji dve. 4x4 crossover z imenom kuga povzema oblikovne prijeme koncepta iosis X in je Fordov "kinetični" odgovor na potrebe trga. Koncept verve kaže, kako bo izgledala fiesta prihodnosti. Po zgledu tekmecev je tudi Ford predstavil paleto svojih modelov z oznako ECOnetic, ki so jim skupne dobre zmogljivosti ob zelo nizkih emisijah ogljikovega dioksida.

Honda: Koncept accorda nove generacije je prvič na ogled.

Hyundai:
Korejski velikan predstavlja tri nova vozila. i-Blue Fuel Cell Electric Vehicle je Hyundaijeva vizija čistih vozil. Športni kupe veloster V6 bo ciljal na mlade kupce iz generacije Y, medtem ko je i30 dobil še karavansko različico, ukrojeno po evropskih merah.


Jaguar XF

 
Jaguar: Nova mačka XF prikupnih oblik bo nasledila model S. Ta za tovarno izjemno pomembni model združuje kupejevsko obliko in zmogljivosti športnih avtomobilov ter prostornost in prečiščenost luksuznih limuzin.

Kia:
Športni trivratni pro-ceed zaokrožuje modelsko paleto ceeda. Na ogled sta tudi novi sportage in konceptni športni kupe kee, ki ga je oblikovala ekipa Petra Schreyerja, v kateri sodeluje tudi slovenski avtomobilski oblikovalec Robert Lešnik.


Mazda:
Vse se vrti okoli nove mazde6.
 


Mercedes-Benz:
C-razred je dobil še devet centimetrov daljšo karavansko različico. C 63 AMG-jem se kaže motorni vrh tega razreda, oči pa je mogoče napasti tudi na maloserijskemu športniku SLR roadstarju.
Tu je s tehnologijo nabita študija F700 .Gneča je tudi okoli motorja bencinskega motorja z dizelskim principom delovanja, ki zmore ob prostornini 1,8 litra kar 175 kW (238 KM), povprečna poraba na 100 kilometrov pa je 5,9 litra bencina.


Mini clubman

 
Mini: Karavanski clubman dopolnjuje športno Minijevo družino. 24 centimetrov daljši od običajnega minija ponuja udoben kompromis med prostorom in voznimi lastnostmi. Njegova posebnost so tudi dvokrilna vrata za dostop do zadnje klopi.

Mitsubishi:
Poleg nove generacije lancerja je predstavljena tudi 10. generacija evota. Concept-cX nakazuje obliko nove generacije kompaktnih SUV-ov, ki bodo povrh vsega še okolju prijazni.


Nissan:
Trisedežni električni minivan mixim kaže pogled v zeleno prihodnost. Volan ima postavljen na sredini, polno je računalniških rešitev. Predstavljena je osvežena micra.

Opel agila

 
Opel: Glavno mesto na razstavi pripada novi agili. Na ogled je tudi corsa hybrid z motorjem 1,3 CDTI, katere poraba nafte je le 3,7 litra, emisije ogljikovega dioksida pa padejo na 99 gramov na prevoženi kilometer.

Peugeot: Tristoosmica je glavni adut iz levje tovarne. Izvedenka 308 hybrid z 1,6-litrskim dizlom in elektromotorjem povprečno porabi vsega 3,4 litrov nafte na 100 prevoženih kilometrov ob izpustu 90 gramov ogljikovega dioksida na kilometer.  Predstavljena je tudi karavanska izvedenka, za levje rjovenje pa skrbi koncept 308 RC Z, športni kupe TT-jevih oblik, vendar zelene zavesti. 1,6-litrski motor namreč kljub 160 kW v povprečju porabi le 6,7 litra bencina na 100 km. 

Porsche: 911 GT2 razgraja s pomočjo 390 kW (530 KM).  Do stotice potrebuje 3,6 sekunde, največja hitrost pa je 328 kilometrov na uro. Za zeleno plat tovarne iz Zuffenhausna skrbi cayenne hibrid.

Clio grand tour

 
Renault: Nova laguna poleg vpadljivih oblik obljublja veliko užitkov v vožnji in izboljšano kakovost izdelave. Na ogled je serijski clio karavan s 439-litrskim prtljažnikom, pa tudi cestni terenec koleos, ki so ga še kot koncept predstavljali pred letom dni v Parizu. Zanimanje žanje tudi koncept twinga coupe kabrioleta.

Škoda:
Fabia je dobila še karavansko različico. V 430 cm dolg avtomobil gre za 450 litrov prtljage.


Saab:
Švedi so nekoliko pomladili modele 9-3, ob 30. obletnici prvega saaba turbo pa predstavili črnega turbo X s 206 kW.


Subaru WRC

 
Subaru: Glavne atrakcije so evropska premiera nove impreze, vpadljivi koncept WRC dirkalnika, nekoliko osveženi SUV tribeza in povsem novi justy. Subaru predstavlja tudi prvi dizelski bokser motor na svetu, ki ga bo v svoje modele vgrajeval od prihodnje pomladi dalje.

Suzuki:
Kompaktni splash dopolnjuje doslej skromno modelsko paleto tovarne na evropskih trgih. Prodor na trge srednje velikih limuzin pa nakazuje koncept kizashi. Na ogled je še WRC različica SX4.


Toyota:
Hibridni prius, ki ga je mogoče polniti na elektriko, je v ospredju Toyotinega razstavnega prostora.

VW tiguan

 
Volkswagen: Tiguan je VW-jev odgovor na naraščujoči trg cestnih SUV-ov in ena izmed zvezd salona. Poleg razširjene palete zelenih Bluemotion modelov je tukaj še koncept malega, 3,5-metrskega petvratnega mestnega avtomobila z zadaj nameščenim motorjem, prostorno notranjostjo in ugodno ceno. Model caddy je dobil še podaljšano različico s sedmimi sedeži. Golf je ima zeleno različico BlueMotion.

Volvo:
C30 effieciency kaže, kaj zmore tovarna na področju učinkovite in zelene vožnje, prikazani pa so tudi prihodnji načrti na področju hibridne tehnologije in novih varnostnih elementov.
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.