Avto
16618 ogledov

Pripravite se, maja naše avtoceste potrebujejo posebno vrlino voznikov

Cestninska postaja Anže Petkovšek
Poleg nekaterih obnovitvenih del na avtocestah, ki so že v polnem teku, bodo maja pri Darsu pričeli še z rušenjem cestninskih postaj.

Na slovenskih avtocestah se bo v prihodnjih mesecih delalo s polno paro. Dars bo prek izbranih ponudnikov obnavljal obstoječo infrastrukturo, veliko dela pa bo tudi s prvo skupino cestninskih postaj, ki jih bodo po uvedbi elektronskega cestninjenja za tovornjake lahko končno odstranili. Vozniki bodo morali pokazati veliko mero potrpežljivosti, saj bo vsaka nesreča stvari le še precej poslabšala.

Dolenjska

Kot so za Žurnal24.si pojasnili na Dars, se je že začela 2. faza obnove avtoceste med Dobruško vasjo in Drnovim, in sicer se bo sedaj okoli mesec dni obnavljala polovica avtoceste, ki pelje iz Obrežja proti Ljubljani. Promet bo okoli devet kilometrov v vsako smer tekel le po enem pasu. 

Štajerska

Maja bodo pričeli z večmesečno prenovo protihrupnih ograj na odseku med Arjo vasjo, Celjem in Dramljami. Na tem odseku bodo za 60 dni na eni, nato pa še na drugi strani avtoceste zaprli odstavni pas, tako da bo promet v eno smer tekel po dveh zožanih pasovih. 

Gorenjska

Še do začetka junija bo potekala že začeta sanacija viadutkov na avtocesti med izvozoma Jesenice zahod in Jesenice vzhod proti Ljubljani, tam promet poteka po enem pasu v vsako smer. Nato nameravajo dela izvesti še v smeri proti Karavakam.

Končno! Začetek rušenje postaj, a treba bo tudi potrpeti ...

Največja sprememba za vse uporabnike avtocest pa se bo dogajala na območju zdajšnjih cestninskih postaj. Dars, oziroma izbrani izvajalci del, bodo že maja pričeli z rušitvijo objektov in preureditvijo vozišča na območju postaj Torovo, Log in Karavanke. Na Karavankah bodo sicer določeno objekti ostali, saj se bo tam še naprej izvajalo cestninjenje za predor. 

Natančnega datuma začetka del pri Darsu še ne vedo. "Pri določitvi datumov pa skrbno preverjamo predvidene prometne obremenitve po posamezni lokaciji, da bomo dela izvajali v času, ko bo posamezen odsek ali priključek najmanj obremenjen," pravijo na Dars.

10. maja je sicer praznik vnebohoda, ki v nekaterih zahodnoevropskih državah sicer pomeni začetek počitnic, zato se pričakue gost promet iz smeri Avstrije proti Hrvaški. Podobno oziroma še v širšem obsegu se bo zaradi začetka počitnic v velikem delu Nemčije ponovilo 19. maja, ko je praznik binkošti. Obakrat bo obremenjena predvsem smer od Karavank proti mejnim prehodom s Hrvaško. 

"Na največjih cestninskih postajah, kot sta na primer Log na primorski avtocesti in Torovo na gorenjski avtocesti, bo ves čas izvajanja del promet tekel po dveh zoženih pasovih v vsako smer, kar omogoča največjo možno pretočnost prometa," obljubljajo pri Darsu.

"Pri navedenem projektu se poleg fizične odstranitve posamezne cestninske postaje (odstranitev nadstrešnic, betonskih otokov, opreme in na nekaterih lokacijah tudi upravnih stavb), ki predstavlja manjši delež pogodbe, izvede tudi rekonstrukcija ceste v primerni dolžini, da bo lahko na tem območju promet tekel v prostem prometnem toku s hitrostjo 130 km/h."

Dars pojasnjuje obseg del, ki ni omejen le na rušite objektov

Cestninska postaja Log | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Pri Torovem na gorenjski avtocesti bo rušenje čelne postaje hkrati združeno z rekonstrukcijo okoli 1,5 kilometrov dolgega odseka med postajo do razcepa Vodice. 

Dela se bodo na omenjenih odsekih izvajala istočasno, rok za dokončanje pa je v primeru Torovega in Loga 10 dni za pripravljalna dela, nato pa še 65 dni za rušenje objektov in preureditev vozišča v stanje, ki bo omogočalo nemoten potek prometa pri 130 km/h. Na Karavankah bodo predvidena dela končana precej hitreje.

Pozor, nekateri priključki bodo popolnoma zaprti

Dela naj bi se že v tej prvi fazi, torej maja, pričela tudi na cestninski postaji Vrhnika. Pozor, ta postaja oziroma celoten uvoz in izvoz bodo v času del dva vikenda popolnoma zaprti za potrebe rušitve objektov in zaključna dela. Vmes bo priključek odprt. Dela naj bi bila končana v 14 dneh. 

Podobno bodo morali za nekaj časa popolnoma zapreti priključka Logatec in Nanos, saj je na obeh predvidena ureditev infrastrukture na širšem območju uvoza oziroma izvoza, ne le na območju cestninske postaje. 

Kaj pa ostale cestninske postaje?

Rušenje preostalih čelnih in stranskih cestninskih postaj bo potekalo v naslednjih fazah, trenutno je v fazi razpisa za izvedbo del na postajah Vransko, Tepanje, Drnovo, Krško in Slovenske Konjice.

Objava razpisa za rušitev in preureditev preostalih cestninskih postaj (šest čelnih in 12 stranskih) pa je načrtovana za letošnjo jesen, izvedena pa bo v letu 2019.

andrej.leban@zurnal24.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.