Avto
11 ogledov

Prvi električni BMW uradno med nami

BMW i3
1/8
BMW
Prvi serijski povsem električni BMW je postal resničnost. Model i3 z dosegom do 160 kilometrov na prodaj to jesen, obljublja pa špornost, ki so jo kupci znamke vajeni.

Ponedeljkova premiera za bavarskega velikana zagotovo prelomnega modela je potekala kar na treh kontinentih hkrati, v Pekingu, Londonu in New Yorku. "I3 je več kot avtomobil Je revolucionaren korak proti trajnostni mobilnosti," je prvega predstavnika naelektrenega razreda "i" hvalil šef BMW-ja Norbert Reithofer.

Osnovno različico i3 poganja elektromotor z močjo 125 kilovatov (170 KM), najvišji navor je 250 Nm, in je na voljo že od 0 vrtljajev dalje. Da bo naelektreni BMW prava iskra, pove tudi podatek o pospešku, saj bo do stotice zadostovalo 7,2 sekunde. A za dirkalno pisto pač ni namenjen, najvišja hitrost je omejena na 150 km/h, naj pa bi se med ovinki počutil zelo dobro. 

Kako je z dosegom?

Pri BMW zatrjujejo, da so na podlagi njihovih obsežnih testiranj v programih MINI E in BMW ActiveE vozniki v povprečju prevozili le 64 kilometrov na dan. Zato naj bi bilo med 130 in 160 kilometrov dosega povsem dovolj za veliko večino kupcev. Za tiste, ki se bojijo, da bodo sredi ceste ostali s kablom v roki, pa BMW nudi še možnost različice s podaljšanim dosegom, ki ima zadaj vgrajen 24-kilovatni dvovaljni motor, namenjen poganjanju generatorja, ko zmanjka energije v litij-ionski bateriji. S tem je najdaljši doseg avtomobila povečan na okoli 300 kilometrov. 

Bavarci so ob premieri poudarjali tudi nizke stroške vzdrževanja 3,99 metra dolgega vozila, ki naj bi bili v prvih treh letih za 40 odstotkov nižji od stroškov za varčni model 320d eficient dynamics. Resnici na ljubo je slednji kar nekaj večji.

V Nemčiji za slabih 35 tisočakov

Letos naj bi po vsem svetu prodali 150.000 povsem električnih vozil, kar je kaplja v morje celotne prodaje avtomobilov s klasičnim pogonom. A pri BMW-ju so prepričani, da ima trg v prihodnje velik potencial, še posebej zaradi spreminjajočih se navad ljudi in želji po naravi prijaznejši mobilnosti, zato ne dvomijo v uspeh i3. V Nemčiji bo novembra, ko bo prišel na trg, cena zanj 34.950 evrov, za model s podaljšanim dosegom pa 39.450 evrov. Na drugih trgih, tudi v Sloveniji, bo cena odvisna od višine subvencije za tovrstna vozila.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.