Avto
5912 ogledov

Prvi smo vozili novega clia!

Renault clio
1/7
Renault
Na Renaultovi testni stezi v okolici Pariza smo za kratek čas sedli še v prototipne nove clie in preizkusili kar tri nove motorne različice, ki bodo na voljo v najbolje prodajnem vozilu na slovenskem trgu, ki v svoji peti generaciji k nam prihaja to jesen.

Konec meseca decembra smo se udeležili ekskluzivnega razkritja nove, pete generacije clia, ki je v 30 letih postal najbolj pomemben model francoskega proizvajalca avtomobilov. To je tudi najbolj množičen model na slovenskih cestah in prva izbira slovenskih voznikov, ko se odločajo na nakup novega avtomobila. Tudi zato, ker ga imamo za svojega, saj ga že vrsto let sestavljajo v tovarni Revoz, v Novem mestu, kjer bodo izdelovali tudi novega clia.

Renault clio | Avtor: Renault Renault

Razkritje in preizkus novega clia se je zgodil v popolni tajnosti, izbrani novinarji, pa smo imeli možnost poklepetati z vsemi ključnimi možmi in dekleti (tukaj si lahko preberete intervju z Renaultovo produktno strokovnjakinjo, Slovenko Jelko Kurnik), ki so nam zaupali trike in ozadje razvoja, oblikovanja in izdelave novega clia. 

Renault clio i feel Slovenia Avto Test: Renault clio i feel Slovenia

Na zunaj evolucija, znotraj pa revolucija. Slednje bi veljalo tudi za vožnjo, saj je bil občutek za volanom po prvih kilometrih občutno drugačen, kot smo ga bili vajeni v zdajšnjih malih mestnih vozilih francoskega proizvajalca. Clio bo sicer kot prvi Renault na voljo tudi kot polni hibrid, a prihaja šele leta 2020, zato ga tudi še nismo mogli preizkusiti. Smo se pa usedli za volan treh prototipnih cliov s klasičnimi motorji na notranje zgorevanje (dvema bencinskima in enim dizelskim modelom). Z vsakim smo se po stezi popeljali nekaj kilometrov, zato bomo morali na konkretno oceno počakati na prve vožnje na mednarodni predstavitvi in na test. A tudi 15 kilometrov z različnimi pogonskimi kombinacijami je bilo dovolj, da nas je novi clio presenetil – pozitivno. Že občutek sedenja je konkretno drugačen kot v aktualni generaciji, kjer je voznik pogreznjen v sedež. Zdaj se sedi bolj pregledno, avto je kompaktnejši, lažji in zato bolj okreten. Med vijuganjem deluje zelo lahkoten. Občutek je kot pri teku, ko po spomladi izgubiš nekaj »zimskih kilogramov« in pridobiš kondicijo. Tek je manj naporen in hitrejši. Tudi novi motorji z notranjim zgorevanjem so konkretno izboljšani in zmogljivejši, občutek vožnje pa bolj lahkoten.

Renault clio | Avtor: Renault Renault

Renault clio Novi ponos Revoza Avto Ekskluzivno: To ni več clio, kot smo ga poznali do zdaj

Največja novost v ponudbi je trivaljnik 1,0 TCe s turbopolnilnikom. Za informacijo, Nekatere Renaultove motorje najdete tudi v novih kompaktnih Mercedes-Benzih, kar samo zase govori o samozavesti Francozov. Občutek je povsem drugačen kot z 0,9-litrskim trivaljnikom, kot smo jih poznali do zdaj. Tudi zaradi dodatnih 10 konjskih moči v primerjavi z 0,9-litrskim motorjem (zdaj ima 73 kilovatov moči ali 100 KM in 160 Nm navora) in tudi prirastka v navoru (dodatnih 20 Nm). Francozi obljubljajo izjemno nizko porabo goriva in emisije zgolj okoli 100 gramov na prevožen kilometer. Kombiniran je lahko s petstopenjskim ročnim menjalnikom, kasneje bo na voljo tudi v najnovejšo generacijo samodejnega menjalnika x-tronic. Na voljo pa bo tudi na plin (kombinacija bencina in utekočinjenega naftnega plina LPG). Prvi občutki so zelo dobri.  Petstopenjski ročni menjalnik ne zmoti udobja med vožnjo, res pa, da ga nismo preizkusili pri večjih hitrostih. Avto zaradi več navora bistveno bolje pospešuje že v nizkih vrtljajih, pa tudi značilen zvok mlinčka trivaljnika ni tako opazen kot pri 0,9-litrskem motorju.

Renault clio | Avtor: Renault Renault

Renault clio Razkritje clia Avto Razkritje clia: Ljubljančani pokupili največ cliov

Najboljši vtis name je naredil motor 1,3 TCe FAP, ki ga prvič vgrajujejo v clia, poznamo pa ga iz modelov captur, megane, scenic in kadjar. Izvedenka s 96 kilovatov moči (130 KM) in največjim navorom 240 Nm v kombinaciji s sedemstopenjskim menjalnikom z dvojno sklopko EDC z obvolanskimi ušeski v vrhu motorne ponudbe nadomešča motor TCe120. Clio se je s to pogonsko kombinacijo na kratki vožnji izkazal za zelo dinamično vozilo. Občutek pospeševanja je zelo podoben kot pri kakšnih električnih vozilih, saj je veliko navora na voljo že zelo zgodaj. Predvsem pospešek od 0 do 60 km/h zna marsikoga presenetiti. Tudi na ravnini, ko je treba pospeševati, je dovolj navora za hitro pridobivanje hitrosti, v ovinkih, kjer je potrebna natančna vožnja, pa do izraza pride nov, konkretno posodobljen volan, ki je veliko bolj natančen, kot smo bili vajeni do zdaj od clia.

Renault clio | Avtor: Renault Renault

semafor Avto Novomeški clio se bo kmalu izognil rdeči luči na semaforju

Čeprav so še pred časom pri Renaultu zatrjevali, da so dizelski motorji v razredu vozil pod meganom, že skoraj zgodovina, smo v prototipnem cliu preizkusili tudi dizelski motor. Inženirji so nam na licu mesta pojasnili, da se tudi v clia še vedno splača vgrajevati dizelski motor, saj po njem še vedno veliko povprašujejo flotni kupci, kjer so najbolj pomembna poraba goriva. Slednje sicer nismo mogli izmeriti, zato pa je izpopolnjen 1,5-litrski Blue dCi motor v prid čistosti izpopolnjen s  selektivnim redukcijskim katalizatorjem (SCR) in prilagojen vožnji na odprti cesti in na avtocesti. Prvi občutki so, da je izjemno tih- Šeststopenjski ročni menjalnik je prilagojen prav srednjim in večjim hitrostim, saj zmanjšuje število vrtljajev nad hitrostjo 110 km/h. Preseneti predvsem z mirnim delovanjem, saj voznik nima občutka, da je pod motornim pokrovom dizelski motor. Morda tudi na račun boljše zvočne izolacije kabine. Pri Renaultu so mi po vožnji zatrjevali, da so dodobra izolirali motorni prostor, hrupnost pri hitrostih od 0 do 130 km/h pa znižali za nekaj decibelov.
 

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.