Avto
72 ogledov

Qashqai spet posega po štafetni palici

Nissan qashqai
1/17
Andrej Leban
Prva generacija je za 2,5-krat presegla prodajna pričakovanja avtorjev. A da bo še naprej utiral pot v razredu križancev, nissan qashqai odslej bolj poudarja dizajn, tehnologijo in dinamiko. Pri nas od 17.990 evrov.
Leta 2007 je Nissan pogumno zakoračil v smer, glede katere so konkurenti sprva le dvigali obrvi in skomigali z rameni. Ko pa so videli, kakšne prodajne uspehe niza križanec med C-segmentom in klasičnimi 4x4 suvi, so zastrigli z ušesi in se vrgli na delo. Po dveh milijonih prodanih qashqaijev in ko je na trgu že kakšnih 15 konkurenčnih modelov, želi druga generacija znova prevzeti pobudo in presenetiti tako kupce kot druge znamke.
 
Tokrat glavni Nissanov evropski model, s katerim uspešno prekriva dejstvo, da v "golfovem" razredu še nima lastnega modela, igra predvsem na karte dizajna, suverene vožnje in napredne tehnologije. Prvi kilometri v novem qashqaiju puščajo vtis, da pelje po pravi poti, tudi v detajlih, kot so zelo ergonomični sedeži, precej boljša kakovost materialov, več odlagališč in uporabne rešitve v sedaj na 430 litrov povečanem prtljažniku.
 
Zunaj

Avto je malce zrasel, tako da sedaj v dolžino meri 4,37 metra. Tudi v širino ga je malenkost več, le nižji je postal. Športnejšo postavo poudarja še centimeter in pol daljša medosna razdalja. Dizajn je valovit in z veliko V-elementi, vključno s svetili, ki so odslej eden najbolj opaznih delov skoraj izključno za Evropejce skrojenega avtomobila.

.

Znotraj

Notranji prostor je inteligentneje izkoriščen, prtljažnik je zrasel. Z velikim ekranom za informacije med merilniki sledi trendu digitalizacije. Elektronska ročna zavora je sprostila prostor za drobnarije in plastenke. Napredno varnost iz modela note (BLIS, bird-view, lane assist, park assist) (v paketu za 500 €) qashqai dopolnjuje s sistemom city AEB, ni pa možnosti radarskega tempomata. Podvozje skuša z inteligenco prelisičiti fizikalne sile v ovinku ali na neravninah. V prvem primeru si pomaga s prerazporejanjem navora na zunanje kolo, pri luknjah pa zadnji dve kolesi minimalno zavirata in s tem preprečujeta guganje.

Agregati

Namesto 1,6-litrskega atmosferskega bencinarja prihaja tovarnin turbo 1,2-litrski motor s 85 kW in šesto prestavo. Kupci si ga lahko omislijo tudi v navezi s CVT menjalnikom. Tekom leta bo na voljo tudi močni 1,6-litrski DIG-T bencinar s prek 110 kW moči. 1,5-litrski dizel ima 81 kW moči (obljubljena emisija le 99 g CO2), 1,6-litrski pa 96 kW. Oba dizla sta dobro znana iz povezave z Renaultom. Le močnejši dizel pa bo na voljo s 4x4 pogonom (2.200 €), zanj je na voljo tudi nova generacija CVT menjalnika, imenovana X-Tronic (1.800 €).

Vrednost

Konkurenčno. Kljub vsestranskemu preskoku ostajajo cene na ravni predhodnika. Vstopna je 17.990 evrov, med okoli 500 prodanimi na leto naj bi bila največkrat kombinacija z drugo od treh oprem (acenta) in 1,5-litrskim dizlom, ki stane 23.740 evrov. Do močnejšega dizla je še 1.300 evrov razmaka. Osnovna oprema vista sicer že ima LED dnevne luči, tempomat, ročno klimo, pomoč za speljevanje, 5-palčni zaslon med merilniki ... Dobrih 1.600 evrov dražja acenta doda med drugim dvoobmočno klimo usnjen volan in 17-palčna platišča, šele pri acenti so za doplačilo na voljo tudi asistenčni varnostni sistemi. Oprema tekna je vrhunec ponudbe glede udobja, v kateri so nekateri varnostni sistemi že vključeni.

  
Za Slovence, ki so v primerjavi z ostalimi državami med 4.000 prodanimi qashqaiji prve generacije presenetljivo radi posegali po 4x4 pogonu, je manj ugodna je vest, da bo štirikolesni pogon odslej na voljo le še pri najmočnejšem dizelskem motorju. Ne bo pa več različice +2, sedemsedežno poslanstvo bo prevzel bolj "scivilizirani" x-trail tretje generacije. 
 

Kratek intervju: Dinko Terzić, generalni direktor Nissan Adriatic

Kaj so bile tiste bistvene lastnosti prve generacije, ki so prinesle takšen uspeh?

Skrivnost njegovega uspeha je bila v tem, da je odprl vrata nekemu novemu podsegmentu, v uspeh katerega sprva ni nihče verjel, a se je izkazal kot uspešnica. Uspelo mu je združiti priljubljeni C-segment čistih (kombi)limuzin in razred 4x4 vozil, ki imajo velik premium naboj. Ponudil je nekaj novega in drugačnega za spodobno ceno.

Nissan qashqai | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban
Vmes je konkurenca množično narasla, s čim bo qashqai nagovarjal sedaj?

Konkurenca je izredno agresivna, novi qashqai pa po novem poleg dizajna ponuja tudi tehnologijo, ki jo konkurenca še ne ponuja. Hkrati daje veliko poudarka na kvaliteti izdelave. Menim da nas bodo hitro tudi ostali še znova kopirali.

Kako se kupci v regiji Adriatika razlikujejo od ostalih v Evropi?

Treba je vedeti, da v vsaki regije vlada izjemna konkurenca med proizvajalci, tako je tudi v Adriatiku in v sami Sloveniji. Vaš trg je daleč največji v regiji. Kupci med regijami se ponavadi razlikujejo predvsem po izbiri motorjev, vrsti goriva in pogonu, pri čemer denimo Slovenci prednjačite s 4x4.

Nissan note je kljub naprednim novim varnostnim tehnologijam na testu Euro NCAP malce razočaral z zgolj štirimi zvezdicami. Kaj pričakujete pri qashqaiju?

Rezultat notea je bil splet nesrečnih okoliščin, kar denimo dokazuje dejstvo, da smo za aktivno varnost kljub štirim zvezdicam dobili posebno nagrado in pohvalo. Menim, da bomo ta rezultat kmalu popravili, glede qashqaija pa ne dvomim v pet zvezdic.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.