Avto
727 ogledov

Rabljena premium zimska pnevmatika poleti slabša od nove letne kitajske

pnevmatika Anže Petkovšek
Temperature okoli 25 stopinj Celzija so za zdaj le tretjino voznikov prepričale, da svoja vozila iz zimskih preobujejo v letne pnevmatike. Strokovnjaki še enkrat več opozarjajo, da je lahko že 10 metrov razlike v zavorni poti, ki jo letna pnevmatika zagotavlja pred zimsko, odločilna, ali boste doživeli prometno nesrečo, ali ne.

"V poslovni enoti AMZS Ljubljana smo zamenjali pnevmatike na okoli 30 odstotkih vozilih, ki jih pričakujemo na našem servisu. Obisk strank zaradi vulkanizerskih storitev je pogojen z vremenom," pravi Janez Žužek, direktor AMZS PE Ljubljana, kar dokazujejo tudi naša opažanja.

Na parkirišču vozila z zimskimi in vsesezonskimi pnevmatikami

Na parkirišču z okoli 100 vozili smo preverili, koliko avtomobilov ima še vedno zimske pnevmatike, kljub temu, da smo že dobro zakorakali v mesec april. Ugotovili smo, da ima še vedno velika večina avtomobilov zimske pnevmatike ali vsesezonske pnevmatike, le manjšina vozil pa je bila obutih v letne pnevmatike.

"Zimske pnevmatike so priporočljive za vožnjo pri temperaturah do sedem stopinj Celzija, pri višjih temperaturah so letne pnevmatike zmogljivejše. Pri višjih temperaturah se zimske pnevmatike hitreje obrabijo in tudi zavorna pot je daljša," pojasnjuje Žužek. Njegove besede potrjuje, hkrati pa uporabo letnih pnevmatik poleti zagovarja tudi mehanik in vulkanizer Primož Rožnik, ki pa izpostavlja zanimivo dejstvo. "Če pa pogledamo pet let staro letno in pet let staro zimsko pnevmatiko, pa bo v mokrem po mojih izkušnjah bolje prijela zimska pnevmatika, ki je že v osnovi mehkejša. Pet let stara letna pnevmatika otrdi in poleti v mokrem ne bo prijela, kar posledično lahko pomeni prometno nesrečo."

Na testu primerjali zimske, vsesezonske, letne in rabljene pnevmatike

To potrjujejo tudi zanimivi testi, ki jih že nekaj let na dirkališču Hungaroring, ob pomoči strokovnjakov za varno vožnjo, opravljajo Madžarski kolegi iz Autonavigatorja. Letos so v različnih razmerah, na suhem in mokrem, testirali 17 kompletov pnevmatik, pri čemer so imeli na testu ob premium znamkah tudi cenejše kitajske pnevmatike, vsesezonske pnevmatike, ter zanimivo, dve leti staro premium letno pnevmatiko in pet let staro premium zimsko pnevmatiko, ki je glede na našo preverjanje tipičen primer tudi na naših cestah (testirana pnevmatika je imela še vedno profil, ki zadostuje zakonskim pravilom). Ugotavljali so, kako se pnevmatike obnesejo pri zaviranju na suhem cestišču pri 120 km/h in na mokrem cestišču pri 60 km/h.

Zunanja temperatura je bila 23 stopinj Celzija, temperatura asfalt je bila v začetku testa 25 stopinj Celzija, ob koncu testa pa že 37 stopinj Celzija.

Vsesezonska pnevmatika pogorela

Pri zaviranju na suhem asfaltu s hitrostjo 120 km/h do popolne zaustavitve se je najbolje odrezal komplet dve leti starih rabljenih premium letnih pnevmatik. Vozilo se je ustavilo 11,3 metra prej kot z vsesezonskimi pnevmatikami in 8,2 metra prej kot z rabljenimi zimskimi pnevmatikami. Zanimivo je, da so se letne nizkocenovne kitajske pnevmatike pri zaustavljanju obnesle bolje kot premium zimske pnevmatike. V vrhu so bile predvsem priznane znamke pnevmatik.

Pri zavirnju na mokrem asfaltu pri hitrosti 60 km/h pa so se najbolje obnesle letne pnevmatike priznanih proizvajalcev, medtem, ko so se dve leti stare premium pnevmatike uvrstile šele na sredino lestvice, pri dnu so bile tudi pet let stare premium zimske pnevmatike, prav na zadnjem mestu pa spet vsesezonske pnevmatike. Razlika do popolne zaustavitve med najboljšimi in najslabšimi pnevmatikami je bila več kot tri metre.

Novinarjev in tudi strokovnjakov, ki so sodelovali pri testu, niso presenetili le rezultati zaviranja, pač pa tudi vozna izkušnja. Izpostavljajo, da je vsaka pnevmatika prilagojena določenemu tipu vožnje in razmeram, kar morajo upoštevati tudi vozniki. Ob spomladanskih temperaturah nikakor ne bi priporočili zimskih pnevmatik, ki se že na toplem asfaltu obrabljajo prekomerno, njihova edina prednost pa je tišja vožnja, saj so že v osnovi mehkejše od letnih. Tudi premium rabljena letna pnevmatika že po dveh letih izgubi veliko lastnosti, kar se pozna predvsem, ko je asfalt hladnejši, recimo v dežju. Na testu se je to odrazilo v daljši zavorni poti. Test pa dokazuje tudi to, da o kakovosti pnevmatike, ko gre za zaviranje, odloča tudi cena pnevmatike.

Komentarjev 5
  • AnzeSmolej 18:07 06.april 2016.

    ej dragi strokovnjaki, vi kar furajte kar hočete k mate denar. Mi bomo pa slabe zimske furali še poleti. Ceste so pa itak bolj podobne makedamu kot pa asfaltu.

  • nostradamus 13:03 06.april 2016.

    po vecini slovenskih cest je ze voznja 60km - 70km/h razkosje udarne jame popokan asfalt krivo cestisce itd...... mimogrede se gdo vozi po obnovljeni litijski cesti v ljubljani ce bi bila daljsa bi lahko dobil morsko bolezen me zanima gdo ...prikaži več je dal uporabno dovoljenje zanjo?gume so pa zal odraz standarda v nasi drzavi kar ne pobere davkarija prispevek za upporabo cest in vinjeta da se vozimo po jamah in v kolonah potem vecini zmanjka denarja za ustrezne gume ali pa tudi ne?

  • vseimam 12:17 06.april 2016.

    Razumem, da morajo razni "strokovnjaki" zagovarjati nakup premium (beri dragih) gum, saj vendar morajo nekaj početi za plačo, ki jo dobivajo. Predvsem pa državi ob tem zaradi DDV-ja kapne veliko denarja. Teoretično verjetno drži, kar propagirajo. toda spet ne toliko ...prikaži več kakor nakladajo.Le kako smo se lahko vozili pred tridesetimi leti z eno vrsto gum , slabimi cestami, mnogo slabšimi avtomobili. Danes pa bi morali imeti vse super kakovostno, najnovejše in najboljše.Seveda, država je pogoltna. Venomer razmišlja kako prepričati ali prisiliti državljane o nenehnem kupovanju novih stvari.