Avto
26 ogledov

Renault nam je pokazal novi dirkalnik F1 nove tovarniške ekipe

Renault F1
1/7
A. L.
Renault se v najdaljšo sezono formule 1 vrača na polno. Z lastno tovarniško ekipo, mladima dirkačema Kevinom Magnussonom in Jolyonom Palmerjem ter športno samozavestjo napoveduje povratek na steze uspeha. Pri tem bo pomagala tudi popolna reorganizacija športne divizije Renaulta, v katero sta vključeni podznamki RS in GT.

Na obrobju Pariza sredi slikovitega francoskega podeželja z ličnimi hišicami, kopico krožišč in ležečimi policaji, ki upočasnujejo hitrost prometa skorajda na raven pešcev, leži Renault Technocenter. V velikanski zgradbi, v kateri se porajajo, kalijo in uresničujejo najbolj drzne ideje francoskega giganta, je generalni direktor Skupine Renault Carlos Ghosn pred stotnijo izbranih novinarjev z vsega sveta, med katerimi sem bil tudi predstavnik Žurnala24, predstavil svoj najhitrejši športni izdelek - bolid formule 1 za sezono 2016 z imenom renault R.S.16. To je bila prva uradna predstavitev dirkalnika v letošnji sezoni in zato še toliko bolj pričakovana.

Večinoma v črno odeti dirkalnik je seveda predvsem podrejen aerodinamiki, vseeno pa so si pri oblikovanju pomagali  tudi z nasveti hišnega guruja Laurensa van der Ackerja, ki skrbi za oblikovalski preporod znamke v zadnjih letih.

Dokazati, da je Renault nedeljivo povezan s hitrostjo

Renault se z nakupom nekdanje ekipe Lotusa vrača v formulo 1 kot tovarniška ekipa in ne bo več le dobavitelj motorjev. Velik in pogumen korak, s katerim se Renault uvršča ob bok Mercedes-Benza in Ferrarija kot edinima tovarniškima moštvoma med 11 ekipami, a hkrati tudi velikanska odgovornost. 

Glavni razlog ni želja po dokazovanju temveč po marketingu, brez ovinkarjenja prizna Ghosn. A ob tem so temelji več kot trdni - od leta 1977, ko se je Renault prvič pridružil tekmovanju, je v prek 600 dirkah nanizal 12 naslovov prvaka. 

"Tekmovanja so pomemben del našega dela, so naša motivacija in ponos, prav tako prek izkušenj z dirkališč razvijamo nove tehnologije, ki jih nato lahko delimo tudi z uporabniki. Formula 1 bo ključna pri naši strategiji za predstavljanje naše znamke po vsem svetu."

Vstop v F1 s tovarniško ekipo, ki se je uradno potrdil z odkupom nekdanje ekipe Lotus, je bil zelo premišljen, Ghosn trdi, da so realistični, a tudi samozavestni: "Morali smo seveda počakati, da smo zbrali na kupu vse potrebne vire in da smo izpolnili vse pogoje za vstop, saj se bomo soočili z zelo dobrimi ekipami."

"Napovedujem, da bomo čez 2 ali 3 leta spet trdno na zmagovalnem odru. Ne bom napovedoval, kdaj bomo zmagali. Ne verjamem v čudeže, da bo to že leta 2016, a bomo prav gotovo resen tekmec na vsakem startu tekme," je dodal karizmatični Brazilec, ki je še dva dni nazaj na drugem koncu sveta na Kitajskem odpiral rekordno hitro zgrajeno novo Renaultovo tovarno, kar priča o silovitem prodoru znamke na nove trge, za katerega pa je nujno potrebna tudi prodorna marketinška strategija.

Glede odnosa z Red Bullom, ki se je iz zmagovalne ere v zadnjih dveh letih spremenil v odnos med psom in mačkom, ima Ghosn v rokavu zanimivo razlago: "Ko ekipa zmaguje, je to zaradi avtomobila, ko pa izgublja, je vsega kriv motor, to je dokazano, da je tako. Zgolj kot dobavitelj motorja imaš kljub ogromnemu vložku na koncu zelo malo zaslug za uspehe."

Renault bo sicer tudi letos dobavljal motorje Red Bullu, ki bodo povsem enaki kot jih bo uporabljal Renault, a jih bodo pri Red Bullu  poimenovali s sponzorskim imenom Tag Heur. To je tudi edina ekipa, ki bo poleg tovarniške koristila novo generacijo renault R.E.16 motorja.

Namen je torej jasen - Renault želi z lastno ekipo svojo prepoznavnost velikoserijskega proizvajalca dodatno utrditi, hkrati pa postaviti piko na i svojemu večdesetletnemu udejstvovanju v motošportu, v katerem je prisoten vse od tekmovanja Renault 2.0, ki je za marsikaterega mladega dirkača vstopnica v hitri svet, pa do električne formule E, s katero svet dirkalnikov vse odločneje vstopa v naelektreno dobo, kjer je poleg hitrosti enako pomembna učinkovitost vgrajene tehnologije.

Lanska trnjava pot jih je veliko naučila

Dirkalnika nove ekipe Renault Sport Formula One Team sta po zagotovilih moštva nared za bržkone najtežjo sezono doslej, saj je število dirk rekordnih 21, poleg tega veljajo nova pravila na področju izbire pnevmatik in tehničnega vzdrževanja motorjev skozi sezono. Med drugim so spremenjeni tudi izpušni sistemi, da bi šestvaljni 1,6-litrski turbo motorji povrnili nazaj nekaj tistega zvoka, ki so ga izgubili s prehodom z večje prostornine in atmosferskega polnjenja.

Pri Renaultu obljubljajo, da so se veliko naučili iz lanskoletnih napak, ko so se njihovi motorji na več dirkah izkazali za nezanesljive in nekonkurenčne, kar je bil tudi glavni razlog za ohladitev odnosa z ekipo Red Bull, ki je še pred nekaj leti z Renaultovimi motorji kraljevala v formuli 1.

Mlada, a ne brez izkušenj

Kot že omenjeno, bosta za volanom 67. sezone formule 1 20. marca v Melbournu sedela Kevin Magnussen in Jolyon Palmer. 23-letni Magnussen se kljub zelo obetavnemu začetku v formuli 1 leta 2014 lani ni več zmogel dokazovati pri moštvu McLarna, saj so dali prednost prekaljenemu prišleku Fernandu Alonsu, Dancu pa je bila poverjena naloga testnega voznika.

Kevin Magnussen | Avtor: Profimedias Profimedias
Prestop prostega Magnussena k Renaultu tako ni presenečenje, potem ko kontroverzni Venezuelčan Pastor Maldonado zaradi usahnjene podpore sponzorjev zapušča najhitrejši cirkus na svetu.

Jolyon Palmer je sin nekdanjega britanskega voznika F1 Jonathana Palmerja. 25-letnik je leta 2004 osvojil naslov v prvenstvu GP2, nato pa je prek ekipe Force India vstopil v formulo 1 in bil lani testni voznik Lotusa. Letos bo zasedel mesto Romaina Grosjeana.

Profesor ostaja pri elektriki

Mnogi so mestu vodje Renaultove ekipe videli Alaina Prosta. A je “Profesor” ostal na čelu Renaultove ekipe v formuli E, medtem ko bo ekipo v formuli 1 vodil Bob Bell.

Renault je skupaj s predstavitvijo ekipe Renault F1 Sport Formula One Team predstavil tudi reorganizacijo znotraj svojega športnega programa. Ta se odslej deli na enoto Renault Sport Racing, kamor sodi tekmovalni program, medtem ko bo proizvodnja in trženje športnih serijskih vozil, kamor spadata denimo megane RS in clio RS, odslej pod okriljem nove enote Renault Sport Cars. Obe enoti naj bi delovali zelo sinergijsko, saj na bi se znanje iz dirkalnega sveta tako še hitreje in učinkoviteje pretakalo v serijske avte. Prvi rezultat takšne prakse pri Renaultu obljubljajo za maj na dirki v Monacu, ko bo po naših informacijah prikazan serijski avto nove poznamke Alpine.

Nad celotno divizijo Renault Sport Racing bo budno bdelo vodstvo Renaulta s Carlosom Ghosnom kot predsednikom nadzornega sveta in Jeromom Stollom kot predsednikom, medtem ko bo generalni direktor Cyril Abiteboul.

andrej.leban@zurnal24.si

Komentarjev 1
  • vzev 14:20 03.februar 2016.

    Za informacijo. Tole na slike je Bottas ne pa Magnussen.