Preizkusiti na različnih podlagah in v podnebjih, kot so sibirski mraz, sredozemska vročina, gorati
predeli Kavkaza, ter na 35 tisoč prevoženih kilometrih zbrati čim več vtisov ter ljudem čim bolje
predstaviti nov Renaultov produkt. Na vrnitvi s poti, ki je prek Rusije vozila skozi celo Azijo in
nato nazaj v Evropo, sta se Francoz Laurent Granier in pisateljica kitajsko-ameriškega porekla
Megan Son ustavila tudi na naši strani Alp. Preden sta naslednji dan svojo pot nadaljevala proti
Italiji, pa sta za Žurnal24 povedala, da sta nad Slovenijo zaradi njene majhnosti, a vseeno izjemne
raznolikosti zelo navdušena. Mi pri Žurnalu24 pa smo se kot prvi zapeljali z novim Renaultovim
izdelkom in prvim crossoverjem te tovarne.
Koleos je prvi Renaultov pravi poskus v razredu športnih terencev. Mnogi med vami se boste
sicer spomnili modela RX4, kjer pa je šlo le za povišanega scenica z dodanim štirikolesnim pogonom.
Koleos je zdaj povsem samostojen model, so pa pri Renaultu pri tem dodobra izkoristili svojo
povezavo z Nissanom, ki je poskrbel za razvoj vozila, medtem ko so Francozi poskrbeli za obliko in
motorizacijo, Korejcem pa so zaupali proizvodnjo. Koleos po merah sodi med srednje velike suve, saj
v dolžino meri 4,52 metra, v širino pa meter pokaže 1,85 metra.
Motorno paleto bosta sprva sestavljala dva motorja, in sicer dvolitrski dCi, ki proizvede 127
kW ali 175 KM, isti motor dobro poznamo že iz drugih hišnih modelov. Drugi, bencinski, ki ima
prostornino dva litra in pol, pa zmore največjo moč 126 kW ali 170 KM, še bolj kot to pa je
pomemben podatek o največjem navoru, ki znaša 226 Nm. Pozneje bo koleos na voljo še z drugimi
agregati, med katerimi se nedvomno lahko nadejamo "le" 110 kW močnega dvolitrskega dizla, ki bo po
besedah odgovornih pri Renaultu na voljo v izvedbi z dvo- in štirikolesnim pogonom. Menjalnika
bosta dva, in sicer šeststopenjski ročni ter avtomatski. Glede na specifiko posameznih trgov pa bo
na določenih tržiščih mogoče pri 2,5-litrskem bencinskem motorju naročiti tudi brezstopenjski
menjalnik CVT (znan iz Nissanovega terenskega programa). Posebnosti koleosa so še deljena prtljažna
vrata, kjer se zgornji del odpre navzdol in je vanj mogoče zložiti stvari tudi na mestih z manj
prostora, spodnji del, ki se odpira navzdol, pa tvori polico za lažje nakladanje, hkrati je nanjo
možno tudi sesti. Prtljažnik je, zahvaljujoč po tretjini deljivi zadnji klopi, moč zlahka povečati,
takrat tvori tudi popolnoma ravno dno, je pa relativno plitek (tudi zaradi dvojnega dna, ki prinese
dodatnih odlagališč za največ 28 litrov). To vseeno zadostuje za osnovnih 450 litrov ob podrtih
sedežih, merjeno do strehe je prostora za 1380 litrov.
Notranjost je tipično Renaultova, kar pomeni zgledno ergonomijo in prilagodljivost; izstopa
pri odlagališčih, in sicer z več kot 42 litri skupne prostornine. Materiali so na enaki ravni kot
pri sestrski laguni, kar pomeni več kot solidno kakovost izdelave. Določena stikala so na moč
podobna tistim v qashqaiju ali X-trailu, tako da sorodnosti (tudi tehnične) pri Renaultu niti ne
skrivajo. Navigacijsko napravo so si izposodili pri laguni, pri nas deluje klasično, kar pomeni, da
se znajde na avtocestnem križu in v večjih mestih, drugje pa se zelo hitro izgubi. Se bo pa koleos
že v osnovi ponašal z bogato opremo, ki bo med drugim vsebovala serijski ESP in štiri varnostne
blazine ter dve zavesi, dvoobmočno klimatsko napravo, dražji bodo opremljeni še s parkirnimi
pomagali, panoramsko streho, navigacijo, ksenonskimi žarometi, usnjenimi sedeži in tako dalje.
Pogon (najbolj soroden tistemu pri nissanu X-trail) je v osnovi prednji dvokolesni, ko voznik
prestavi na stopnjo auto, se zadnji pogon vključi samodejno ter po potrebi, in sicer največ do
razmerja 50:50. Tretja stopnja, imenovana 4WD lock, pa pogon zaklene pav tako v razmerju pol : pol.
Za zahtevnejše spuste je tu še HDC ali sistem za nadzorovan spust. Za varnejšo vožnjo po terenu pa
ima pridan še funkcijo HSA, ki lajša vzpone z več kot desetstopinjskim naklonom. Terenska je tudi
oddaljenost od tal, ki pri dizelski inačici znaša 188 milimetrov, pri bencinski pa kar 206
milimetrov. Tako opremljen pa je koleos pripravljen tudi na malo zahtevnejše podvige po brezpotjih.
Mi smo ga preizkusili na avtocesti, kjer se je izkazal z mirnim tekom in udobno vožnjo, na terenu
pa pokazal veliko mero talenta tudi pri večjih obremenitvah, o zmogljivostih pa dovolj pove že
podatek gospoda Granierja o največjem bočnem naklonu na turneji, ki je znašal 25 stopinj. Koleosova
posebnost je še višinomer in barometer, vključno s kompasom in merilcem naklonov, tako prečnih kot
vzdolžnih.
Proizvodnja koleosa se začne v septembru, kmalu zatem bo zapeljal tudi k nam. Kolikšne bodo
cene, bo znano kmalu, takrat vam jih tudi sporočimo.
7
ogledov
Renaultov debi med modeli SUV predpremierno v Sloveniji
Namen projekta koleos adventure je skozi periodo treh do štirih mesecev prečkati več kot petnajst držav na dveh celinah in preizkusiti zmogljivosti novega izdelka.